Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

• 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2535 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Hallo, Enige tijd geleden (Juli 2016) ben ik op de hoogte gesteld door de klantenservice en de KPN shop hier in Gouda dat er in Q42016 een Upgrade zou zijn van de straatkast waar ik op zit, niet veel langer is er een definitieve datum geprikt op 20 Feb 2017, oke dat is te overzien dacht ik zo.
Nou dan maar wachten tot februari, ha dacht het niet uitgesteld naar 28 maart, oke prima dan is dat maar zo dacht ik. en toen uitgesteld naar Mei 2017 -> 2 Mei -> Juni -> 19 Juni -> Juli -> 10 Juli -> 24 Juli -> 25 Aug -> 28 Aug -> en toen opeens Upgrade Weg !!!!

Telkens wordt de upgrade verplaats en niemand kan vertellen waarom en krijg van KPN zelf veel verschillende antwoorden waarom er uitgesteld word. graag zou ik willen weten waar ik aan toe ben

Mijn postcode 2805EA**
Kast Postcode 2805TG 5 KVD
https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=8047

alvast bedankt

Stefan.
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 augustus 2017, 11:47

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, Stefan, maar het zal zeker van invloed zijn geweest.
Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik ben zo vrij geweest om het te checken. 🙂 Houd er wel rekening mee dat je wordt 'gecapped' op 85 Mb/s i.v.m. het abonnement.

Actuele bitrate down: 111214.0 (111 Mb/s)
Actuele bitrate up: 22102.0 (22 Mb/s)
Reputatie 7
Badge +24
Hey @Wesley86, zoals Stefan al aangeeft gaat dat uiteindelijk wel omgezet worden. Op wat voor termijn dat dan zou gebeuren kan ik niet zeggen. Telfort gebruikt wel andere systemen en hebben hun eigen werkwijze. Mijn advies: maak een topic aan op het Telfort forum en mijn blauwe collega's helpen je hier graag bij.
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Beste klant, uw verbinding is aangepast. U kunt vanaf nu gebruikmaken van uw verbeterde verbinding of als u nieuwe apparatuur hebt
ontvangen kunt u dat vanaf nu aansluiten. Kijk op www.kpn.com/installeren voor meer informatie. Mvg, KPN.

Hé hé dat weer achter de rug. Als ik thuis ben zou ik eens kijken op hoeveel de modem ingetraint is. (Pas na 5e) of een medewerker kan dat nu al stiekem voor me in zien.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +28
Dag Stefan en Sjaak, Paul is net met vakantie dus ik neem het even over.

De straatkast is op een zogenaamd 'fallback profiel' gezet. Dat betekent dat vectoring niet actief is omdat er Experiaboxen zijn aangesloten op de straatkast die niet met vectoring kunnen omgaan. Door het fallback profiel is 52/5Mbit de maximumsnelheid. Vectoring is een techniek dat een stuk snellere verbindingen kan leveren via VDSL, maar een vereiste is dat álle aangesloten modems geschikt zijn. Als dat niet het geval is treedt er storing op. Dit is ook de reden dat vectoring vooralsnog alleen beschikbaar is op straatkasten en niet in hoofdcentrales. De straatkasten bevatten alleen KPN aansluitingen.

Een fallback profiel gebeurt vaak als een straatkast net is opgeleverd. Ik vermoed dat jullie in eerste instantie wel 110Mb hebben gehaald omdat jullie de eerste gebruikers waren door de vroege omzetting. De andere gebruikers met een ongeschikte Experiabox worden benaderd om de Experiabox om te ruilen. Op 30 november wordt het fallback profiel weer uitgeschakeld en komt de volledige snelheid binnen.

Geen goed nieuws dus, na al het uitstel van eerder. Over een krappe 3 weken is het opgelost maar het spijt me voor deze onaangename verrassing.
Reputatie 7
Badge +24
Zoals gezegd is Erik op vakantie dus pak ik 'm over. 🙂 Bedankt voor de update! Nu hopen dat Fourstack binnenkort wordt aangepast zodat we de drager kunnen wijzigen! We houden 't in de gaten.
Reputatie 7
Badge +24
Het gaat niet per definitie fout. Ik snap dat je het er wel aan toe hebt na zo lang wachten maar het verwerken van de gegevens in Fourstack duurt even. Als die upgrade daadwerkelijk nu klaar is, dan moeten we alleen nog wachten tot de wijziging in snelheid op jouw adres is bijgewerkt. Dan kunnen we ook pas de 'drager' aanpassen in onze systemen.

Ik hoop dat het allemaal snel is bijgewerkt zodat we het kunnen regelen!
Reputatie 7
Badge +24
Wat irritant dat de datum wederom is verplaatst. 😞 De laatste uitstel kwam door 'technische belemmeringen' dus ik verwacht dat dat probleem nog niet volledig is opgelost. Ik zal kijken of ik wat kan achterhalen.
Reputatie 7
Badge +24
Het is inderdaad nog steeds een 'technisch beletsel'. Specifieker dan dat kan ik het helaas ook niet maken. Ze zijn er blijkbaar nog steeds druk mee bezig.
Reputatie 7
Badge +24
Je bent er vandaag vroeg bij Stefan. 😉 Het is dan eindelijk zover! Ik heb de omzetting erin gezet en op 2 november (ja, de omzetting zelf duurt ook even helaas) zal je in de loop van de dag VVDSL hebben!
Reputatie 7
Badge +24
Maar natuurlijk. Ik heb jouw gegevens nog niet volgens mij. Reageer op m'n privébericht en ik zet het voor je om. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
@S van Schaik: Er zijn de afgelopen dagen wel werkzaamheden geweest op veel DSLAM's, wellicht dat het daar mee te maken heeft.

@Heisenberg: Jij hebt het Alles-in-1 Instap pakket. Dat betekent 40 Mb/s dus 50 Mb/s klinkt goed. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan! 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een update, Stefan. Omdat er in de hoofdcentrale waar jouw wijkcentrale op aangesloten is de afgelopen tijd nogal wat aanpassingen zijn gedaan was er geen ruimte om de upgrade op jouw wijkcentrale uit te voeren. Dit is nu opgelost, ze verwachten dat de septemberdatum ook gewoon gehaald zal gaan worden.
Reputatie 7
Badge +27
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, Stefan, maar het zal zeker van invloed zijn geweest.
Reputatie 7
Badge +27
Daar kan ik op antwoorden, Stefan :)

We doen, bij dergelijke grote verschillen in snelheid, vaak wel proactief de klant benaderen voor drageraanpassing. Maar dat kan een paar weken duren. Echter, als je hier meldt zodra fourstack de nieuwe snelheid aangeeft, kan ik de drageraanpassing voor je laten doorvoeren. Hiervoor moet je dan in de centrale worden omgeplugd. Dus hoe lang dit duurt hangt af van wanneer er een monteur beschikbaar is. Meestal een paar dagen tot twee weken in de toekomst. In die tussentijd blijf je zitten op je huidige profiel en snelheid.
Reputatie 7
Badge +27
Zeker! Of, nou ja, eigenlijk is dat middenin mijn vakantie. Maar een van mijn mede-moderators zal je inderdaad helpen 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @S van Schaik, vooralsnog lijkt het door te gaan. De upgrades die op 8 September stonden zijn nu eindelijk uitgevoerd. Ik neem aan de upgrades van 22 dus ook.
Reputatie 7
Badge +30
Erik helpt je natuurlijk direct de 22e 😃
Reputatie 7
Badge +30
Uiteindelijk maakt het niet uit. Via de klantenservice gaat het inschieten van de aanvraag iets sneller maar dan moet je alsnog wachten tot de uitvoering
Reputatie 7
Badge +30
Toevallig is er nog een upgrade op 6 Oktober, in Haren. Deze is er ook nog niet door heen. Ik zou zeggen dat er dus nog hoop is
Reputatie 2
Badge
Hoi @Paul_ zodra ik de wijziging op fourstack ziet meld ik me hier.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi, @Paul_ u kunt mij over zetten op de nieuwe drager. De upgrade is voltooid op onze adres 😀

@Heisenberg@S. Meulenberg@
Reputatie 2
Badge
hoi,

kleine update,

snelheid loopt weer lekker op 👌

groetjes Stefan
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Het is de kast weer gelukt om de KPN tegen te werken, het is weer een week verschoven. Stand is nu kast - KPN 25 tegen nul.
@Heisenberg er is in deze wijk wel een fatsoenlijk alternatief hoor, de kabel van Rekam. Deze is vorig jaar vervangen door glasvezel en daar kunnen ze niet tegenop. Maar soms zijn de voordeeltjes bij het mobile gebruik aanleiding om te blijven.
We zullen zien of het ze ooit gaat lukken.

Mvg.
Reputatie 1
Hallo Iedereen,

Not @Paul_ bij mij is het ook uitgevoerd.
Actueel 110121 (110 MB/s)
Actueel 22371 (22 Mb/s)

Praktijk 80 Mb/s is abbo, misschien eventueel nog aan te passen. Dit abbo bestaat eigenlijk niet meer, bevat nog gratis Spotify.

Mvg.

Reageer