Vraag

upgrade wifi versterkers, geen wifi meer in kantoor

  • 6 February 2020
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Reputatie 1

ik heb zojuist mijn 2 experia wifi versterkers ge-upgrade naar versie 1.00.28. Vervolgens geeft de wifi versterker op mijn kantoor geen wifi signaal meer af. Het blauwe lampje brandt, maar noch mijn laptop noch mijn telefoon vindt een wifi signaal.

De versterker die in de woonkamer staat werkt wel. Dit is ook de primaire versterker.

Ik zie dat er ook een versie 1.00.28v1 beschikbaar is, echter als ik op upgrade klik dan gaat er van alles

gebeuren en krijg ik de melding dat dit 200 sec gaat duren etc. Wanneer ik dan opnieuw inlog op de versterker dan heeft deze nog steeds versie 1.00.28 als firmware.

Ik zou graag mijn wifi versterker op kantoor weer aan de praat krijgen. Kan ik terug naar de vorige firmware versie?

Ik hoor graag van jullie

m.vr.gr

Henk


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 1

in vervolg op mijn vorige vraag lijkt het erop alsof ik weer een 5ghz en 2,4 ghz kanaal heb. De vorige keer is dat via een update van jullie beide kanalen als een mesh verbonden, maar blijkbaar met de laatste upgrade is dat weer vervallen.

Ik merk dat omdat mijn samsung wifi speakers en soundbar op een kanaal verbinden met de wifi dat in de 5 ghz range valt en mijn TV niet. Dus ik kan nu het geluid van mijn TV niet surround afspelen.

 

Dit als aanvulling om mijn vorige post

 

Admin: bericht samengevoegd met vorige topic

Reputatie 1

Zojuist een monteur geweest. Helaas kon deze meneer niks met mijn probleem. Doordat KPN niet meer toestaat dat de 5Ghz kan worden uitgezet kan ik dus mijn Samsung TV niet meer koppelen met mijn Samsung surround boxen en soundbar. De TV zend namelijk een wifi signaal uit op 2.4ghz dat de boxen en soundbar normaal gesproken ( tot voor de firmware update van de experia versterkers) oppikten. Echter aangezien de boxen en soundbar op 5Ghz koppelen met mijn wifi kunnen ze niet ook een wifi signaal van de TV oppikken want dat zit op 2.4ghz. Kortom ik kan de TV niet meer met de boxen koppelen en heb dus geen surround geluid meer van de TV. Ik ben benieuwd wat KPN hier voor oplossing voor heeft.

 

Dit als aanvulling op de vorige posts 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @HenkdB,  excuses voor de late reactie. Er spelen dus meerdere problemen als ik het zo lees. Wat ten eerste goed is om te weten is dat versie 1.00.28 en versie 1.00.28v1 hetzelfde zijn. Heeft de monteur die Experia wifi wel weer aan de praat gekregen? Het is overigens niet mogelijk om je terug te zetten qua firmware.

Jouw laatste bericht begrijp ik niet volledig eerlijk gezegd. Jouw tv zendt zelf een 2.4ghz signaal (WiFi?) uit, waar de boxen mee moeten verbinden? Dat zou toch gewoon moeten kunnen aangezien KPN daar dan niet tussenkomt. Dat 5ghz niet meer uit te zetten valt is trouwens al enkele maanden het geval. Dus ben benieuwd sinds wanneer je dat probleem ervaart.

Reputatie 1

Beste Paul,

Het klopt idd dat kpn niet tussen min tv en de boxen zit, echter blijkbaar kunnen de boxen niet op 2.4ghz koppelen met de tv als ze ook al

Via 5ghz verbonden zijn met mijn wifi. Ik moet een manier vinden om mijn boxen op 2.4ghz te laten verbinden met de experia versterkers.

Het probleem is zich ongeveer 1,5 geleden gaan voordoen. 

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul,

Het klopt idd dat kpn niet tussen min tv en de boxen zit, echter blijkbaar kunnen de boxen niet op 2.4ghz koppelen met de tv als ze ook al

Via 5ghz verbonden zijn met mijn wifi. Ik moet een manier vinden om mijn boxen op 2.4ghz te laten verbinden met de experia versterkers.

Het probleem is zich ongeveer 1,5 geleden gaan voordoen. 

Die “beperking” klinkt apart, maar ik weet daar te weinig van af om daar iets over te kunnen zeggen. Welke eenheid hoort bij die 1,5? Lastig om hier een oplossing voor te verzinnen aangezien je zelf niet kan bepalen met welke band ‘ie verbindt.

Reputatie 1

Beste Paul,

 

Sorry ik bedoelde 1,5 week geleden te zeggen.  

Zo zie je dat het eenzijdig doorvoeren van mesh technologie om een betere wifi dekking te krijgen, in sommige gevallen bij klanten tot problemen kan leiden. Helaas ben ik één van die klanten.

 

Reputatie 7
Badge +25

Ja, je hebt altijd te maken met ontelbaar veel apparatuur van klanten inderdaad. Maar wel vreemd, want de update waarbij het splitsen van netwerken niet meer mogelijk is, is al een paar maanden actief namelijk...