Beantwoord

Upgrade wijkkast naar VDSL

• 29 maart 2014
  • 6 reacties
  • 4423 keer bekeken

Op dit moment heb ik een ADSL-verbinding met een lengte van 2100 meter. Dit is direct naar de nummercentrale. Hierop hebben we VDSL geprobeerd maar de lijn wordt niet stabiel.

Ik ben dan ook benieuwd wanneer de wijkkast wordt geüpgrade naar VDSL, zodat we met een kortere lijn zitten en we naar een stabiele VDSL-lijn kunnen.

Postcode is 3534AM.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door Joran 20 december 2015, 16:22

Dag proto-,

De fourstack-site is eigenlijk de enige bron van informatie om te achterhalen of een wijkcentrale wordt geüpgrade/bijgeplaatst. Wij gebruiken zelf ook deze pagina om je te informeren over de mogelijkheden. Het is sinds enkele maanden wel mogelijk een bewonersinitiatief te starten. Geen garantie voor een upgrade, maar als blijkt dat er veel buurtbewoners geïnteresseerd zijn wel de beste kans om de snelheid te verhogen. Ik hoop dat dit helpt :)

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste proto-,

Bij een afstand van 2100 meter levert VDSL weinig op. Dat is net het grensgebied voor VDSL. Ik kan voor je kijken of er de komende 6 maanden een upgrade gepland staat. Wil je daarvoor in een prive bericht je ook je huisnummer en de naam van de contractant sturen?
Verder kan je je op onze website aanmelden om op de hoogte te worden gehouden.

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Beste Jorrit,

We zijn inmiddels een jaar verder. Is het onderhand wel mogelijk om deze aansluiting via VDSL te laten lopen? Of zijn er geen wijkkasten waarop we aangesloten kunnen worden?
Nog steeds moeten we werken via een dun 12/1 Mbit lijntje wat eigenlijk niet meer van deze tijd is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reputatie 3
Badge +1
proto- schreef op 24 mar '15 om 17:38u
Beste Jorrit,

We zijn inmiddels een jaar verder. Is het onderhand wel mogelijk om deze aansluiting via VDSL te laten lopen? Of zijn er geen wijkkasten waarop we aangesloten kunnen worden?
Nog steeds moeten we werken via een dun 12/1 Mbit lijntje wat eigenlijk niet meer van deze tijd is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

De afstand waarbij VDSL wordt ingezet is nog steeds onveranderd gebleven. Een eventuele nieuwe straatkast zou ik niet weten of die is neergezet.

Is dat ergens op te zoeken? De info op fourstack.info is ook al jaren onveranderd. De hele wijk lijkt achter te blijven. Ik zou willen aanvragen dat de kabelverdeler wordt geüpgrade naar een BR-kast.

Reputatie 7
Badge +28
Dag proto-,

De fourstack-site is eigenlijk de enige bron van informatie om te achterhalen of een wijkcentrale wordt geüpgrade/bijgeplaatst. Wij gebruiken zelf ook deze pagina om je te informeren over de mogelijkheden. Het is sinds enkele maanden wel mogelijk een bewonersinitiatief te starten. Geen garantie voor een upgrade, maar als blijkt dat er veel buurtbewoners geïnteresseerd zijn wel de beste kans om de snelheid te verhogen. Ik hoop dat dit helpt :)

Joran schreef op 20 dec '15 om 16:22u
Dag proto-,

De fourstack-site is eigenlijk de enige bron van informatie om te achterhalen of een wijkcentrale wordt geüpgrade/bijgeplaatst. Wij gebruiken zelf ook deze pagina om je te informeren over de mogelijkheden. Het is sinds enkele maanden wel mogelijk een bewonersinitiatief te starten. Geen garantie voor een upgrade, maar als blijkt dat er veel buurtbewoners geïnteresseerd zijn wel de beste kans om de snelheid te verhogen. Ik hoop dat dit helpt Smiley Vrolijk

Wij zouden ook graag een upgrade willen hebben. Meent u nu werkelijk dat ik een bewonerinitiatief moet gaan starten hiervoor? Waarom past KPN zijn kopernetwerk gewoon niet aan?

Reageer