Beantwoord

Upgrades gepland voor buren en wij met 10 Mbit...

• 2 maart 2018
  • 16 reacties
  • 405 keer bekeken

Hoi, ik ben pas verhuisd en bij het opnieuw aansluiten van Alles-in-een gaf de KPN monteur aan dat er eenvoudig een snelheidsverhoging gerealiseerd kon worden. In de straatkast is e.e.a. gemakkelijk om te zetten zodat wij in plaats van 10 Mbit ook rond de 30 Mbit kunnen ontvangen, net als de rest van de buurt.
Zijn tip was om dit onder de noemer 'Snelheidsverhoging' aan te vragen bij de Klantenservice.

Daar eenmaal iemand aan de telefoon hebbende kwam de boodschap niet over, en leek er niets aan onze internetsnelheid te doen.

Nou zie ik op FourStack allerlei upgrades van verbindingen gepland voor adressen om ons heen op 07-03-2018. Bovendien upgrades van verbindingen die al >30 Mbit zijn naar 44-100 Mbit. Waarom wordt precies mijn adres overgeslagen? Ik zou wel heel graag meegenomen worden in deze upgrade want 10 Mbit midden in een grote stad lijkt me niet meer van deze tijd.

Kan iemand me hiermee helpen / in contact brengen met de juiste personen binnen KPN om dit te bespreken?

Dank!

Daan
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 maart 2018, 17:28

Ik heb duidelijkheid voor je, Daan! De kast waar je op aangesloten bent is vol. Dat betekent dat er geen ruimte is om jou om te zetten naar VDSL. Daarom is deze mogelijkheid in het systeem dichtgezet.

De kast gaat nog gesplitst worden. Dat wil zeggen dat er een tweede DSLAM in komt. Op dat moment zal VDSL ook voor jou beschikbaar komen en kun je dezelfde snelheden halen als de rest van de straat. Dit zal echter niet op hele korte termijn gebeuren. Voorzichtige planning op dit moment is vierde kwartaal van dit jaar.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik gok dat @RobinFlikkema je wel het een en ander kan uitleggen en anders zul je moeten wachten tot een KPN medewerker reageert. Misschien dat deze site https://vvdsl.robinflikkema.nl je al kan helpen bij een antwoord?
Hi Dennis, dank voor je reactie. Ik had de site van Robin inderdaad ook gevonden maar voor zover ik kon zien staat daar nog geen enkele upgrade voor onze buurt gepland (postcodegebied 2582).

Heeft het zin om hier KPN Wholesale voor te bellen?

Grtjs, Daan
Reputatie 5
Badge +6
Dat kun je altijd doen maar dan krijg je zo goed als zeker kosten voorgerekend. Met je huidige snelheid val je sowieso onder kon buitengebied en zul je zodra de omgeving er klaar voor is een 4g modem ontvangen en van daaruit kunnen internetten met 4g snelheden van rond de 20mb. Voor meer info kun je terecht op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Je KINT daar ook zien of je binnenkort aan de beurt bent en je gegevens achter laten voor de laatste updates.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, alle buren om je heen hebben die snelheid dus wel? Of alleen bijvoorbeeld de overkant of de linker buren?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Daan. welkom op het forum! Ik zie dat bijna alle huisnummers van jouw postcode aangesloten zijn op een straatkast. Die staat gepland voor een upgrade morgen. Jouw huisnummer, en de overige toevoegingen, zitten op de wijkcentrale. Omdat de afstand daarnaartoe langer is, is er sowieso al minder bandbreedte mogelijk dan op de andere adressen. Daarnaast krijgt de centrale ook geen upgrade. Helaas zal je voorlopig in ieder geval nog op de ongeveer 10 Mbit blijven zitten.

Met je huidige snelheid val je sowieso onder kon buitengebied en zul je zodra de omgeving er klaar voor is een 4g modem ontvangen en van daaruit kunnen internetten met 4g snelheden van rond de 20mb. Voor meer info kun je terecht op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm.
Snelheid is niet de enige voorwaarde voor Sneller Internet Buitengebied. Het moet ook wel daadwerkelijk een buitengebied zijn. Als je midden in een regulier dorp of een stad woont en 20 Mbit haalt, dan is Sneller Internet Buitengebied geen optie. In het geval van Daan gaat het om Den Haag, dat is geen buitengebied.
Bedankt voor de reacties allen.

Wat ik me afvraag is hoeveel moeite het kost om ons adres op de straatkast aan te sluiten. Dat is precies wat de KPN monteur aanraadde toen hij de installatie deed, en wat ik bij de klantenservice zou moeten kunnen aangeven.

Het lijkt een beetje alsof het mijn schuld is dat ik op een adres met krakkemikkige verbinding ben gaan wonen. Terwijl de adressen om ons heen, in stedelijk gebied, prima verbindingen hebben die ook nog eens verbeterd worden deze week.

Is er een manier om spoedig op de straatkast aangesloten te worden - zoals de monteur voorstelde?

Anders is een 4G unlimited abonnement als hotspot gebruiken meer waar voor ons geld dan een "40 Mbit" aansluiting op de vaste lijn........🤓
Reputatie 7
Badge +30
Nou, dat is dus afhankelijk van hoe die kabel loopt. Persoonlijk denk ik dat het hier een administratieve fout is maar daar heb ik op dit moment nog niet genoeg informatie voor. Vandaar dat ik ook vroeg of een deel van de straat dat had, of iedereen etc.

Robin
Of het toeval is weet ik niet, maar ik ben net gebeld door KPN Wholesale voor een monteursafspraak voor a.s. vrijdag. Er wordt dan gekeken naar line bonding. Ik zal dan meteen wel even informeren naar het aansluiten op de straatkast i.p.v. centrale.

Dank voor de snelle reacties in ieder geval op mijn vraag. Hopelijk weet ik na vrijdag voldoende 👍
Reputatie 7
Badge +28
Super! De monteur die dan komt kan dan ook gelijk controleren of het inderdaad klopt dat je op de wijkcentrale zit zoals ik het hier zie staan. Of dat het, zoals Robin vermoed, een administratief foutje is. Laat je weten hoe het afloopt?
Belachelijk.

De monteur die vandaag voor de deur stond was een in-home monteur die verwachtte mijn ADSL aansluiting te activeren/modem installeren. Niks te maken met enige snelheidsverhoging.

Helaas, maar wel behulpzaam in het aanraden dat ik gewoon een ADSL -> VDSL verbetering moet aanvragen bij de klantenservice. Dat zou zo gedaan zijn en ongeveer binnen 2 weken geregeld moeten zijn.

De klantenservice leeft toch echt in een andere wereld. VDSL is ineens niet beschikbaar op mijn adres (toch al door twee monteurs én een andere klantenservicemedewerker aangeraden). Ook toen ik meldde wat we op Fourstack hadden gezien (hele buurt op VDSL met 35+ Mbit verbindingen) waren ze het daar niet mee eens. Nu wordt gezegd dat Fourstack gedateerd is, niet juist en dat ze in hun systemen mijn verbinding helemaal niet op VDSL kúnnen zetten...

Of ik over een week weer terug kan bellen want dat zijn die nieuwe systemen misschien voorzien van andere informatie. Oftewel, ik kan deze klant niet helpen, hang alsjeblieft op en bel iemand anders een andere keer met dit probleem.

Iets met een kastje en een muur.

Er moet toch wel een andere optie zijn dan overstappen naar Ziggo om een beetje fatsoenlijk internet te ontvangen midden in Den Haag..
Reputatie 7
Badge +30
Weer bellen is een beetje onzin. Ik neem aan dat @Erik_ voor je bekijkt wat de mogelijkheden zijn!
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dit te horen, Daan. Dan ga ik hier inderdaad achteraan om duidelijkheid te krijgen. Op dit moment is het namelijk inderdaad zo dat in onze systemen het niet mogelijk is je om te zetten naar VDSL. Ik kom er bij je op terug!
@RobinFlikkema @Erik_ heel erg bedankt.

Gisteravond nog een collega klantenservice gesproken die wel een weg wist om het op te lossen - ik wordt één dezer dagen teruggebeld door iemand van de backoffice. Onze verbinding schijnt in één systeem al op VDSL te staan en in een ander systeem als 'VDSL niet mogelijk'. Hopelijk snel duidelijkheid.

Grtjs, Daan
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb duidelijkheid voor je, Daan! De kast waar je op aangesloten bent is vol. Dat betekent dat er geen ruimte is om jou om te zetten naar VDSL. Daarom is deze mogelijkheid in het systeem dichtgezet.

De kast gaat nog gesplitst worden. Dat wil zeggen dat er een tweede DSLAM in komt. Op dat moment zal VDSL ook voor jou beschikbaar komen en kun je dezelfde snelheden halen als de rest van de straat. Dit zal echter niet op hele korte termijn gebeuren. Voorzichtige planning op dit moment is vierde kwartaal van dit jaar.
Dank @Erik_ @RobinFlikkema. Ben inderdaad vandaag ook gebeld door KPN Backoffice met de mededeling dat het nog niet bekend is wanneer er iets aan gedaan kan worden... Wel spijtig. Maar ik ben bang dat KPN een trouwe klant armer is.

We vallen een beetje tussen wal en schip - we passen niet meer in de straatkast en met ons adres komen we niet in aanmerking voor een 4G dongel. Op geen manier zicht op sneller internet dus het wordt toch een alternatief denk ik.

Maar in ieder geval super bedankt voor jullie hulp. Ben blij dat dit forum goed werkt en er zeer nuttige reacties geplaatst worden!
Reputatie 7
Badge +28
Jammer te horen, Daan, maar ik snap je zeker. Let er wel op, als je overstapt, dat providers die via ons netwerk leveren tegen precies hetzelfde aanlopen. Wil je dan ook meer internet, dan zul je moeten kijken naar Ziggo.

Reageer