Beantwoord

Upload / download snelheid

  • 18 June 2019
  • 3 reacties
  • 136 keer bekeken

Badge
Binnenkort ga ik verhuizen dus ben ik nu zoekend naar de geschikte internetprovider. Ik wil graag KPN ivm KPN Compleet. Nu levert KPN maximaal 45mb/s download en 5mb/s upload op dit adres. Meer is niet mogelijk, ook niet bij andere providers. Nu is mijn vraag. Is dit genoeg?

Zelf ben ik een fanatiek gamer, mijn vriend ook. Maar zelf doe ik ook aan livestreamen van deze games. Kan ik dit doen met de 45mb/s download en 5mb/s upload. En zouden we ook tegelijk kunnen gamen zonder dat de een vastloopt?
Ik zelf speel graag League of Legends, dit wil ik ook streamen.
Mijn vriend speelt ook League of Legends en Rocket League. Hij streamt niet. Maar wel zouden we graag samen kunnen gamen ook als ik aan het streamen ben.
Misschien extra info wat handig is om te weten:
doordat mijn pc hardware wat ouder is, is mijn streamqualiteit maximaal 512p ( ongeveer)

Ik wil namelijk graag kunnen gamen en livestreamen na de verhuizing.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!
icon

Beste antwoord door Melissa Koesemans 18 June 2019, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi Melissa. Gamen vereist niet vreselijk veel internetsnelheid, maar je bent dus met z'n tweeën en je wil erbij streamen (=uploadsnelheid). Ik kan je niet met zekerheid zeggen hoe je het allemaal gaat ervaren, maar mijn inschatting is dat het allemaal op het randje zit eigenlijk... Uitsluitsel geven wordt lastig om eerlijk te zijn. 5 mb/s voor stream (via Twitch) is krap, en 45 mb/s moet denk ik wel lukken met gamen, maar houdt ook niet veel over...

Dus ja, geen garanties wat dat betreft...

Ps: Rocket League is het leukste spel ooit. What a save! What a save! What a save! Chat disabled for 4 seconds.
Badge
Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist op mn huidige adres nog een speedtest gedaan want ik was benieuwd hoeeveel ik thuis heb. En tot mijn verbazing heb ik thuis net iets minder dan 45MB download en 5 mb upload. En hier stream ik ook gewoon terwijl er beneden iemand op de xbox zit te gamen etc. Dus ik heb gewoon een KPN Internetbundel aangesloten!
Reputatie 7
Badge +25
Top! Dan heb je al een redelijk goed beeld in ieder geval. Dingen als ping en latency zijn eigenlijk belangrijker dan downloadsnelheid. Zorg in ieder geval dat je bekabeld gaat gamen, en niet via de WiFi. 🙂