Vraag

upload heel erg traag

• 3 februari 2018
  • 8 reacties
  • 736 keer bekeken

Hallo,
Ik heb sinds 29 januari 2018 internet glasvezel 500/500 Mbps. Nu is mijn download 508.4 Mbps MAAR mijn upload 15.5 Mbps............ hoe kan dit ? Hij is veel hoger geweest.

Mvg, Reggy

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Je test bekabeld neem ik aan?
Andere kabel geprobeerd?
Je NTU (glasvezelkastje) als eens een keer gereset? (stroom eraf/erop)
Router uit en aan gehad?
nee maar wat ik vreemd vind is dat het gisteravond wel weer hoog (normaal) was en nu weer niet........
ik zal die dingen die je opnoemt proberen, dank je wel
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @reggys05! Al wat goede suggesties van Dennis gekregen zie ik. 🙂 Heeft dat nog wat opgeleverd? Anders is het sowieso verstandig om een aantal keer een bekabelde speedtest te doen. Ik hoor graag je bevindingen.
Ik ben erachter gekomen dat de speedtest van kpn zelf een upload geeft van rond de 20........ terwijl een andere speedtest rond de 500 aangeeft....... Waar zou dit aan liggen ?
Reputatie 7
Badge +24
Dat is wel een groot verschil inderdaad. Kan ik zo niet verklaren eerlijk gezegd. Dat zijn bekabelde testen geweest?
Ja dat zijn bekabelde speedtesten. Wifi (op mijn telefoon) is mijn upload 96 Mbps........
Hallo Dennis-L en Paul,

Ik ben erachter gekomen dat het aan de browser ligt welke je gebruikt.............
Bij Chrome en Firefox geeft de upload rond de 7 Mbps aan en bij IE geeft de upload rond de 400 Mbps aan............ Bij een andere speedtest (redhoosting) geeft hij zelfs rond de 504 Mbps aan
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat je in ieder geval weet waar het door komt. Ik kan me niet voorstellen dat IE een foute uploadsnelheid geeft. Ik denk ik eerder dat die andere browser te laag weergeven.

Reageer