Beantwoord

Upload kan hoger, limiet actief?

  • 13 April 2019
  • 10 reacties
  • 723 keer bekeken

Hallo,

volgens de dsl informatie van mijn Experiabox kan ik een hogere upload halen dan dat ik nu heb.

Kan het zijn dat er een limiet is ingesteld op mijn upload?
ik haal wel de maximale downloadsnelheid.
Ik heb een Kpn internet met tv abonnement en pair bonding.

Alvast bedankt
(post geplaatst door vriend)




.
icon

Beste antwoord door Zelus-2 24 April 2019, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Zelus-2 . Goed dat je die vraag stelt! De upload lijkt inderdaad iets achter te blijven. Bij pairbonding wikt en weegt een automatisch systeem wat de juiste snelheid is om de lijnen stabiel te houden. Het zou kunnen dat het systeem op basis van die automatische meting deze upload het 'stabielst' vind. Dat is lastig te beoordelen maar zou wel een verklaring kunnen zijn.
Toch wil ik graag, met jou toestemming nog wat proberen. één van de handelingen is dat ik op afstand het modem reset. Vind jij dat goed?
De modem mag je resetten.

Ik vind het wel vaag dat de upload op beide aderparen staat ingetraind op 5550 kbps, ook na een herstart traind de upload op beide paren op deze snelheid, geen bitje meer of minder 🙂
Reputatie 7
Heb je een 100/10Mbps abonnement?
Normaliter zien we eigenlijk geen begrenzing op uploadsnelheid maar an sich voldoet de uploadsnelheid aan het contract.
Ik heb het modem zojuist vanaf hier een reset gegeven. Dat kan voor een gunstiger snelheid zorgen maar garanties kan ik niet geven. Door mijn handeling zou de DLM (het automatische systeem) de lijn opnieuw kunnen gaan intrainen. @wjb geeft terecht aan dat de contractsnelheid wél gehaald wordt maar dat die normaliter niet begrenst wordt - ik zal hier dus, als het puntje bij het paaltje komt, helaas geen monteur voor kunnen aansturen.
Hallo,

Dank voor het resetten va de Experiabox.

Ik ben over het algemeen tevreden met de snelheid, ik vond het alleen vreemd dat de maximale upload niet gehaald wordt. En na de reset nog steeds niet gehaald wordt.
Upload blijft nog steeds staan op 5500 kbps, op beide aderparen: totaal dus 11000kbps, er zijn zat klanten van Kpn die daar een moord voor zouden doen, bij wijze van spreken... :)

Het abonnement is Kpn internet en tv (niet internet en tv standaard).
Een vriend van mij heeft Xs4all, (internet en tv smart) ook met bonding, en hij krijgt wel de maximale download. Ik weet dat Kpn normaliter niet knijpt op de upload met een internet en tv abonnement, vandaar mijn vraag op dit forum.

Dank voor je antwoord en de reacties :)

Ps, het profiel staat wel goed?
(ik had ergens op dit forum gelezen dat er een limiet is van 5MB upload per aderpaar als je profiel niet op vectoring staat?)

Als ik mijn postcode invul op de website van Xs4all, kan ik volgens hun een maximale upload van 20Mbits verwachten. uiteraard ook met bonding.

Hieronder een screenshot na het modem reset:

Leuk je even gesproken te hebben. Ik wilde toch kijken of er nog meer uit die lijn te halen is vandaar dat we samen een monteur hebben ingepland voor morgenmiddag. Hij verschijnt tussen 14:00 en 16:00. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Tot die tijd: geniet van het heerlijke weer 🙂
Hallo Erwin,

dank je, het was een prettig gesprek :)

De monteur is geweest gistermiddag, heeft de beide tv ontvangers en modem gereset, volgens hem was de download prima.....
(ik was niet aanwezig, wel mijn vriendin die weinig kennis heeft van computers ed)
Upload was volgens hem ook prima...

Screenshot van het modem vanmorgen:

Ah, jammer dat er niet meer in zat. In de afmelding van het ticket zie ik dat de monteur de lijn heeft doorgemeten en uiteraard heeft hij gelijk. Blijkbaar zit er niet meer in en klopt het huidige profiel. Het was het proberen waard. 😉
Of het te maken heeft met toeval, of met het overzetten van de g. inp, de upload is nu zonder limiet:


En hieronder de speedtest:

Ik vermoed het laatste. 🙂 Fijn om te zien dat 'ie nu volledige snelheden uit die lijnen haalt. Mocht 'ie gaan 'klapperen' (willekeurige verbrekingen) laat het weten en dan duik ik er voor je in. Waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren en heb je nu mooi rendement van je verbinding.