Beantwoord

Upload snelheid is omlaag gegaan

  • 4 December 2019
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

hallo ik heb een vraag zojuist is er iemand langsgeweest om glasvezel aan te sluiten nou is de download van 50 naar 120 mb gegaan en mijn upload van 5 naar 33 dit heb ik getest op mijn wifi. als ik eenmaal op mijn pc test is de download speed 120mb maar de upload maar 7 mb hoe kan dit? ligt dit aan de kabel tussen mijn pc en modem zoja welke kabel is dan het handigst om aan te schafffen vriendelijk dank

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 December 2019, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Jesse_Kamies , de LAN-kabel moet minimaal CAT5e zijn, beter CAT6.

Je zou de glasvezelmodem eens van de stroom kunnen halen en de KPN router, wacht minimaal 30 seconden, start dan eerst de glasvezelmodem op en wacht totdat alle lampjes groen zijn en start daarna de KPN-router op en wacht totdat alle lampjes weer branden.

Doe dan een snelheidstest bekabeld met 1 PC aan de router en alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Doe die snelheidstest drie maal achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Hoe kom je dan uit?

 

Hoi @Jesse_Kamies . Welkom op het forum.

Nuttige tips van @Jan-D . Heb je deze metingen al gedaan? Om een verbinding goed te meten, zul je altijd bekabeld moeten werken. 

Bij voorkeur deze website gebruiken om het te meten: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Als vervolgens de snelheid niet toereikend is, kan ik actie ondernemen.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Hallo sorry nog voor geen reactie,

Een dag later ging de upload snelheid op aparte manier omhoog van 6 mb naar 34 mb upload speed ben hier zeer tevreden mee dank allen voor uw antwoord

Blij dat te lezen! Je weet ons te vinden, als er ooit weer iets mis is.