Beantwoord

Upload snelheid niet wat het moet zijn

  • 14 January 2019
  • 8 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo,


Ik ben in januari overgestapt naar KPN en heb gekozen voor een 200/200 internet verbinding. Ik heb echter 200/20 gezien de resultaten van enkele tests. Waar moet ik zijn om dit te laten aanpassen?
icon

Beste antwoord door fsl2019 15 January 2019, 18:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Betreft dit een glasvezelverbinding of een kopverbinding?

Op glasvezel heb je inderdaad een 200/200 optie, voor koperverbindingen heb je een 200/20 optie (als vplus beschikbaar is)
Als het glasvezel betreft, heb je het glasvezelkastje en de experiabox al een keer gerest door de stroom er af te halen?
Hoe heb je de snelheid gemeten? Via een netwerkkabel of bedraad?

Als je in je forumprofiel je klantnummer e.d. invult dan kan een webcare medewerker jouw gegevens erbij pakken en één en ander nakijken.
Hoi fsl2019. Welkom op het forum!
Ik zag dat je je profiel al had ingevuld en heb snel wat testjes gedraaid. Zo te zien heb je FTTH en zou de snelheid idd 200/200 moeten zijn.
Hoe heb je precies getest? Net als Dennis ben ik wel benieuwd of dit bedraad of draadloos was? Met name de bedrade test zou betrouwbaar moeten zijn. Liefst via deze website: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Als de uitkomst toch 200/20 blijkt te zijn, wil ik dat graag weten zodat ik gericht kan onderzoeken of je profiel misschien verkeerd staat.
Ik heb dat inderdaad "gewoon" op de pc gedaan, bedraad. Ik heb verschillende tests gedaan maar voor de volledigheid ook nog even die van de kpn die je aangaf:

Reputatie 6
Badge +9
Lijkt inderdaad een profieldingetje te zijn die per ongeluk op 200/20 staat.
Je zou nog een keer kunnen kijken of het "resetten" van het glasvezelkastje helpt door deze even stroomloos te maken en daarna de stroom er weer op te zetten.
Ik verwacht niet per se dat het helpt, maar niet geschoten.....
Lijkt inderdaad een profieldingetje te zijn die per ongeluk op 200/20 staat.
Je zou nog een keer kunnen kijken of het "resetten" van het glasvezelkastje helpt door deze even stroomloos te maken en daarna de stroom er weer op te zetten.
Ik verwacht niet per se dat het helpt, maar niet geschoten.....


Ga ik ook vanuit, het "resetten" had ik al geprobeerd.
Goedemorgen! leuk je even gesproken te hebben. Ik vermoed ook een profiel issue. Mijn systeem wil daar een monteur voor op pad sturen en die hebben we net samen ingepland.
Ik heb er vertrouwen in dat hij vanmiddag een oplossing vind! Mocht dat niet het geval zijn wil ik dat uiteraard ook graag weten!
De oorzaak was uiteindelijk toch anders. Ik had weliswaar de pc via een kabel aangesloten maar die kabel zat in de wifi router. Deze bleek uiteindelijk verantwoordelijk voor het "knijpen" van de upload. Stom ... Gelukkig zag de monteur dit snel als mogelijke oorzaak en toen is e.e.a. anders bekabeld (zodat niet alle netwerk eerste via de wifi router naar de KPN box liep) en was de uplink snelheid ook gefikst. Nu zit ik wel met twee netwerken in huis maar dat fix ik wel - de originele melding waar ik mee kwam is opgelost!
Ah! Dat zou ook niet direct bij mij zijn opgekomen dus ik ben blij dat je de oplossing met ons deelt. Hier leren we allemaal weer van! Blij dat het nu goed werkt, iig. :-)
Mocht er onverhoopt ooit een ander issue zijn, weet je mij te vinden!