Beantwoord

Uploaden plotseling heel langzaam

• 17 mei 2015
  • 10 reacties
  • 774 keer bekeken

• Deelnemer
  • 8 reacties
Sinds een paar dagen, is het bijna niet meer mogelijk om bestanden met ftp te uploaden naar een internet-provider (waar ik een website beheer) en ook het sturen van een mail met bijlage lukt nauwelijks.

Een paar dagen geleden is er 's-avonds even een storing geweest (in ieder geval met tv-kijken, maar vermoedelijk ook met internet) en het lijkt wel of daarna de problemen zijn begonnen.

Vanochtend de Experia-box even uit gehad en via de Servicetool allerlei tests doorlopen. Bij het testen van de upload-snelheid mbv de KPN-Speedtest blijkt de downloadsnelheid 41,89 Mb te zijn maar bij het testen van de uploadsnelheid verschijnt een melding dat dit niet lukt (test time-out).

Wat is er aan de hand? (dit is heel onhandig, want ik moet nogal wat bestanden uploaden voor een website die ik aan het reviseren ben)

icon

Beste antwoord door CEW 23 mei 2015, 16:56

Vanmiddag de opgestuurde Experiabox aangesloten en daarna bestanden geupload naar de webserver: was nu zo gebeurd. Ook nog een speedtest uitgevoerd: downloaden: ca 49 Mb en upload ca 22 Mb, kortom het uploaden werkt weer en de problemen lijken (zover nu te overzien) te zijn opgelost!

en collega's: Bedankt voor de service!

Bekijk origineel

10 reacties

Nog een aanvulling: ik werk via kabel (wifi staat wel aan op de Experia-box)

Reputatie 3
Badge
Wat zegt een onafhankelijke speedtest zoals Ookla? En wat is je abbonement?

Reputatie 7
Off-topic: De KPN Speedtest is ook gewoon Ookla, maar dan met twee voorgeselecteerde servers voor het meest betrouwbare resultaat. Met speedtest.net kan ik prima een server selecteren waarbij maar 60Mbps gehaald wordt, terwijl mijn Internet verbinding toch echt 520Mbps ook aankan.

Mijn abonnement is: Alles-in-1 Thuis Standaard

Als ik de speedtest bij Ookla draai, krijg ik 49 Mb Download en bij Upload: test error (dus hetzelfde probleem). Het probleem gaat dus om het uploaden (tot vorige week nooit problemen mee gehad)

Reputatie 7
Badge +27
Dag ,

Wat een vreemde storing! Des te meer omdat ik in metingen niets bijzonders tegenkom :@

De snelheid lijkt prima en de lijn lijkt (los van een paar herstarts) stabiel.

Voor de zekerheid: Heb je dit op meerdere apparaten getest? Je kunt eventueel ook de Speedtest app op een smartphone uitvoeren. Even om zeker te weten dat het geen probleem is op deze computer.

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb het nu op mijn laptop uitgeprobeerd en ook op de laptop krijg ik een time-out bij het testen van de upload-snelheid.

Wat nu?

CEW

Reputatie 7
Badge +27
Om misverstanden te voorkomen; heb je de vorige berichten getypt vanaf de aansluiting waar je de problemen mee ervaart? Anders meet ik misschien de verkeerde lijn ;)

Ik kan hier echter, ook na een langere test, geen storing achterhalen. De snelheid is in orde:

Actuele bitrate down

62064.0

Actuele bitrate up

22015.0

De verbinding is na de herstart eergisteren niet meer uitgevallen. De oorzaak is me daarom een raadsel. Zit er een andere router aangesloten, of heb je rechtstreeks op de Experiabox getest? Kun je in het laatste geval de Experiabox een fabrieksreset geven en het daarna opnieuw proberen?

Beste Joran,

gisteren via de laptop, heb ik mbv Wifi getest (uiteraard via dezelfde lijn als de eerdere melding): iets lagere download-snelheid (op zich logisch omdat het via Wifi liep) maar ook een time-out bij uploadtest.

Ca. een half uur geleden de Experia-Box een Fabrieks-reset gegeven, zoals je hebt geadviseerd.

Na de herstart, op de PC een speedtest: download ca. 49Mb, upload: time-out (je ziet het metertje dan ook helemaal niet lopen en ook in de grafiek zit geen beweging).

Kortom, de reset heeft geen gewenst resultaat opgeleverd ;-(

Reputatie 7
Badge +27
Bizar, maar in ieder geval bedankt dat je dit hebt willen testen!

Ik stel voor dat we de Experiabox gaan vervangen voor een ander exemplaar. Ik zal eerlijk zeggen dat ik twijfel tussen een monteur of een nieuwe Experiabox, maar er lijkt echt niets mis met de lijn. Kun je in een privébericht jouw 06-nummer sturen en aangeven wanneer een koerier het best uitkomt? Als dit vandaag niet meer lukt wil ik je adviseren Erik of Koen een privébericht te sturen, ik ben na 22:00 een aantal dagen afwezig. Ik kan het pakket overigens ook naar een servicepunt in de buurt sturen, als dat handiger is. Dan kun je het afhalen wanneer het je uitkomt. Ik hoor het graag!

Vanmiddag de opgestuurde Experiabox aangesloten en daarna bestanden geupload naar de webserver: was nu zo gebeurd. Ook nog een speedtest uitgevoerd: downloaden: ca 49 Mb en upload ca 22 Mb, kortom het uploaden werkt weer en de problemen lijken (zover nu te overzien) te zijn opgelost!

en collega's: Bedankt voor de service!

Reageer