Beantwoord

uploadsnelheid erg laag 0,3

  • 17 June 2021
  • 18 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1

Onze uploadsnelheid was vaak al niet hoog met 1,2 echter nu 0,2 a 0,3. Download zeer variabel tussen gisteren 1,5 en 11,5 nu. Tv ontvangers uit etc. Wat kan hieraan gedaan worden?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 June 2021, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat zijn inderdaad geen snelheden om over naar huis te schrijven, @gwendolyn. Het is belangrijk om te weten dat er soms technisch niet veel meer haalbaar is. Als ik jouw berichten in dit topic en in jouw andere topic zo lees, dan klinkt het alsof er technisch niet veel meer haalbaar is op jouw adres. Maar als je voorheen 1,2 Mbps kon halen en nu slechts 0,3 Mbps haalt, dan is er mogelijk toch iets aan de hand. Heb je al eens geprobeerd om het modem een reset te geven? Hiermee kunnen veel problemen verholpen worden.

Reputatie 1

Beste Denise, dank voor je tip, en ik heb de modem inderdaad gereset, en later via de internethulp van kpn de instellingen laten verbeteren. Dat hielp enigszins bij de download echter niet bij de upload. 
Kan je mij een pb sturen voor een paar locatiespecifieke vragen die ik heb?

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat een reset naar de fabrieksinstellingen niet geholpen heeft bij de upload snelheid. Ik heb jouw privébericht met de vragen ontvangen. Om hier antwoord op te kunnen geven, wil ik jou vragen om je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je een seintje als je dit gedaan hebt?

Reputatie 1

Beste Denise, de gegevens heb ik aangevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Op basis van de gegevens in jouw profiel, zie ik dat er op jouw adres 6,6 Mbit/s download- en 781 Kbit/s uploadsnelheid mogelijk is. Volgens het systeem schommelt jouw daadwerkelijke snelheid tussen 1,5 en 16,6 Mbit/s download en 256 en 1018 Kbit/s upload. Meer is er technisch niet haalbaar op jouw adres. Wij kunnen op dit moment geen alternatieven, zoals Sneller Internet Buitengebied of glasvezel aanbieden. Voor Sneller Internet Buitengebied is de voorwaarde dat jouw adres in een buitengebied valt. Dat is niet het geval. Ook glasvezel is niet beschikbaar op jouw adres. Ik heb op de website van KPN NetwerkNL gekeken of er plannen zijn, maar voor zover ik kan zien, zijn die er niet. Je kunt je wel aanmelden voor hun nieuwsbrief zodat je meteen op de hoogte wordt gebracht wanneer hier plannen voor zijn. Ik snap dat deze snelheden niet wenselijk zijn, maar ik kan er niet meer van maken, sorry.

Reputatie 1

Beste Denise,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Echt jammer dat er niet meer mogelijk is. Zoals je mogelijk gezien hebt zijn wij al lange tijd afnemers van kpn zowel in huis als mobiel. Dit omdat wij vertrouwen hebben/hadden in KPN. Met het huidige internetgebruik en werken met programma’s in de cloud lopen wij nu regelmatig tegen/over de grenzen van onze fluctuerende internetsnelheid. Als dit niet verandert zullen wij ons echt moeten oriënteren op overstappen van provider.
Echt jammer dat KPN in ons geval geen aanbod van buitengebied geeft. Er is nog 1 andere mogelijkheid (geweest) namelijk pairbonding/dubbele aansluiting.In ons huis komen 4 draden binnen waarvan er slechts 2 actief zijn. Bij pairbonding kan het tweede stel apart worden aangesloten en geactiveerd waarmee onze internetsnelheid kan verdubbelen. Helaas wordt dit niet meer aangeboden. Er was een work around door een tweede lijn aan te vragen en die weer op te zeggen na de minimale looptijd van 1 jaar. Daardoor werd het tweede aderpaar geactiveerd. Mijn vraag is of dit 2de aderpaar uit coulance, voor de niet hedendaagse internetsnelheid, alsnog zou kunnen gebeuren. Het zij gratis omdat er al lange tijd ongeveer 1/5 van de maximale insternetsnelheid geleverd wordt, hetzij met bijbetaling. Een verdubbeling zou de tijd kunnen overbruggen totdat in onze wijk glasvezel komt. In spannende afwachting van uw reactie. Mvrgr Gwendolyn

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je graag een hogere internetsnelheid wil. Helemaal in deze tijd waarin we allemaal thuis werken is een goede internetverbinding belangrijk. Pairbonding is volgens onze gegevens helaas niet beschikbaar op jouw adres. Ik kan er dan ook niet voor zorgen dat je dit alsnog krijgt. Ik had je graag een andere oplossing geboden, maar die heb ik simpelweg niet.

Reputatie 1

Beste Denise,

 

dankjewel voor je moeite. Helaas is er dus geen mogelijkheid om via kpn hier sneller internet te krijgen. Hier zijn wij heel teleurgesteld over. Mijn partner knapt bijna uit elkaar van irritatie en verontwaardiging….. natuurlijk is de Max van 50gb niet altijd haalbaar echter onze snelheid is daar een fractie van…..

de 4g (ook KPN) van mijn telefoon is vele malen sneller dan het internet wat in huis binnenkomt.

is er echt geeen dispensatie mogelijk voor het krijgen van internet buitengebied. Al is het maar uit coulance voor een trouwe klant.!

 

Reputatie 1

Beste Denise, met wat hulp van Google las ik dat er in mijn wijk zelfs al voorbereidingen voor een glasvezelkabel door extra leidingen die er al liggen zijn getroffen. Waarom wordt dit dan niet gebruikt om glasvezel te maken! Immers er zal mogelijk wel iets gegraven moeten worden bij de huizen. Echter de straten hoeven niet open dus dat moet eenvoudig mogelijk zijn! 
 

Badge +19

Alleen de netwerkbeheerder heeft daar antwoord op. Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 

Reputatie 7
Badge +17

@gwendolyn Ik snap dat de huidige snelheid te wensen over laat, maar ik kan het écht niet verhogen. Alle mogelijke opties zijn niet beschikbaar op jouw adres. Ik kan er niet ineens voor zorgen dat het wel beschikbaar is, zo werkt het niet. Hopelijk komt in de nabije toekomst glasvezel beschikbaar. Hiervoor kan je het beste navraag doen bij KPN NetwerkNL

Reputatie 1

Beste Denise, ik begrijp dat het je werk is om dit te vertellen. Voor ons is het regelmatig onwerkbaar. Wij krijgen vaak nog geen 10% van het maximum van ons abonnement bij KPN binnen, echter betalen wel de volle prijs hiervoor. Deze snelheid valt zo onderhand een wanprestatie te noemen en dwingen ons een extra internet abonnement te nemen. Ik zou dan ook zeer dringend met iemand willen praten die ons kan compenseren voor deze extra kosten of ervoor kan zorgen dat onze internetsnelheid een boost krijgt tot een redelijke waarde bv 80% van het abonnement! Vanmorgen zaten we zelfs op 4Mb down en onder de 0,2 upload! 
met vriendelijke groet Gwendolyn

Reputatie 7
Badge +17

Met een koperverbinding is de snelheid van jouw abonnement een TOT-snelheid. Dat houdt in dat dit de maximale snelheid in het abonnement is, mits dit haalbaar is. Technisch is er op jouw adres niet meer dan 6 Mbit/s down en 0,8 Mbit/s up mogelijk. We kunnen dit niet zomaar verhogen; de techniek is hiervoor niet aanwezig op jouw adres. Hoe graag we het ook willen, op jouw adres kunnen we momenteel technisch niet meer dan 6 Mbit/s leveren. Hopelijk wordt dit in de toekomst met glasvezel wel mogelijk, maar voor nu is er écht niet meer te halen. Ook mijn collega's kunnen hier geen verandering in brengen.

Reputatie 1

Het woordje tot is in ons geval blijkbaar een  rekbaar begrip wanneer de te leveren downloadsnelheid  volgens kpn zelf iets meer dan 10% en de upsnelheid onder de 5% van de TOT komt. Lijkt wel alsof je een Ferrari kan kopen kopen met een maximum snelheid TOT 300 km/h en je die van jou net de 30 km/h haalt en je door de eerste beste avondwielrenner wordt ingehaald. Dat noem ik op zijn zachtst gezegisproportioneel. Als ik losse internet van KPN zou afnemen koost dat zeg tot €45 per maand. Heblijkt mij redelijk als dat da in dezelfde verhouding verlaagd waarbij ik dan niet kinderachtig wil zijn en leen naar de downsnelheid kijk en die afrond naar 20%. Dan zou ik €9 betalen.

Reputatie 7
Badge +11

Het woordje tot is in ons geval blijkbaar een  rekbaar begrip wanneer de te leveren downloadsnelheid  volgens kpn zelf iets meer dan 10% en de upsnelheid onder de 5% van de TOT komt. Lijkt wel alsof je een Ferrari kan kopen kopen met een maximum snelheid TOT 300 km/h en je die van jou net de 30 km/h haalt en je door de eerste beste avondwielrenner wordt ingehaald. Dat noem ik op zijn zachtst gezegisproportioneel. Als ik losse internet van KPN zou afnemen koost dat zeg tot €45 per maand. Heblijkt mij redelijk als dat da in dezelfde verhouding verlaagd waarbij ik dan niet kinderachtig wil zijn en leen naar de downsnelheid kijk en die afrond naar 20%. Dan zou ik €9 betalen.

Helaas werkt dat niet zo, ieder abonnement heeft een aantal kosten die maandelijks gedekt worden in het abonnement zoals bijvoorbeeld onderhoud en reparatie aan kabels, kabelverdelers en centrales. Maakt niet uit of ze 50 of 5 megabit krijgen, die basiskosten blijven gelijk. Voor 9 euro in de maand kost het meer om een abonnement in stand te houden dan dat het oplevert. Dan ga je nooit onderhoud kunnen doen, als er dan eens een monteur nodig is of de klantenservice gebeld moet worden dan wordt er direct verlies gemaakt omdat die al per uur meer kosten dan wat je per maand zou betalen.

 

Het is zoals @Denise_ al aangaf een ‘tot’-snelheid die volledig afhankelijk is van het maximum haalbare. Als 50Mbps wel haalbaar is dan krijgen klanten die ook (uitzonderingen daargelaten), standaard wordt er zelfs 70Mbps gegeven bij een 50-abonnement mits technisch mogelijk.

 

De vergelijking die je maakt met de Ferrari klopt niet helemaal, dat ie 300 kan is leuk maar als je er alleen maar mee rondrijdt in een woonerf dan ga je er niet harder mee kunnen. Door de afstand tot de centrale is jouw verbinding in dit metafoor het woonerf. De nuance is anders dan hoe je het nu formuleert.

Reputatie 1

Beste Dennis, dank voor je reactie en ik begrijp dat er inderdaad “vaste” kosten zijn voor kon voor het netwerk. Helaas heeft u niet aangegeven hoe hoog deze zijn. De vaste kosten dienen bij een alles is 1 abonnement dan wel verdeeld te worden over de drie services bellen, tv en internet immers ze maken alle die gebruik van hetzelfde netwerk. U heeft aan dat de vaste kosten meer dan €9 bedragen. Laat ik dit verdubbelen naar 18 en dan delen door 3 vanwege het alles in 1. Dan zijn er 6 Euro kosten vast voor internet. Eerder rekende ik met 45 voor internet. Daar blijven er dan 39 van over. Daarvan 20% zou dan mijn maandkosten voor de internetsnelheid zijn te weten 7,80 waar de 6 vaste kosten weer bij moeten worden opgeteld. Dit geeft dan een netto prijs van 13,80.

Het is aan de gebruiker om te bepalen waar deze de verbinding voor gebruikt snelweg buitenweg woonerf of circuit. Oftewel mailen gamen designer is ook de keuze van de gebruiker.

Reputatie 7
Badge +11

  

Beste Dennis

Ik ben niet Dennis 😉

 

dank voor je reactie en ik begrijp dat er inderdaad “vaste” kosten zijn voor kon voor het netwerk. Helaas heeft u niet aangegeven hoe hoog deze zijn. De vaste kosten dienen bij een alles is 1 abonnement dan wel verdeeld te worden over de drie services bellen, tv en internet immers ze maken alle die gebruik van hetzelfde netwerk. U heeft aan dat de vaste kosten meer dan €9 bedragen. Laat ik dit verdubbelen naar 18 en dan delen door 3 vanwege het alles in 1. Dan zijn er 6 Euro kosten vast voor internet. Eerder rekende ik met 45 voor internet. Daar blijven er dan 39 van over. Daarvan 20% zou dan mijn maandkosten voor de internetsnelheid zijn te weten 7,80 waar de 6 vaste kosten weer bij moeten worden opgeteld. Dit geeft dan een netto prijs van 13,80.

Ik geef nergens aan wat de vaste kosten zijn omdat ik die niet weet. De enige kosten die ik weet zijn die van een monteur aan de hand van mijn eigen uurloon en mijn uurloon alleen dekt lang niet alle kosten om bijvoorbeeld een monteur te laten komen als dit nodig is. Er is iemand van service bij gebaat die een ticket moet maken, dan moet het langs een planner om het bij de monteur te krijgen, dan zijn er nog achterliggende afdelingen die ondersteuning geven en ga zo maar door, om nog niet te spreken over de licenties van systemen die gebruikt worden. Dit moet allemaal van de abonnementsgelden betaald worden.

 

Waar je de bedragen die je nu noemt vandaan haalt samen met de beredenering erachter is voor mij een raadsel. Alles-in-1 bestaat ook al een aantal jaar niet meer aangezien deze is vervangen door KPN Hussel om betere aansluiting bij de klantbehoefte te krijgen.

 

  

Het is aan de gebruiker om te bepalen waar deze de verbinding voor gebruikt snelweg buitenweg woonerf of circuit. Oftewel mailen gamen designer is ook de keuze van de gebruiker.

Het is inderdaad aan de gebruiker om te bepalen waar de verbinding voor gebruikt wordt, echter als je technisch niet hoger kan dan houdt het op. Als je op een woonerf woont en alleen daar rijdt ga je ook geen Ferrari kopen, dan koop je waarschijnlijk iets kleiners zoals een Volkswagen Up!. 

 

 

Wat ik niet begrijp is het volgende: als er een abonnement wordt afgesloten wordt duidelijk gecommuniceerd over het maximaal haalbare op een adres. Nou kan het soms een klein beetje meer zijn maar vaak is het net iets minder. Het schommelt hier een beetje tussen door enorm veel factoren, van ruis tot een meter meer of minder afstand tot de kwaliteit van de fysieke kabel in de grond. Destijds ben je hier mee akkoord gegaan. Hoezo is dit nu opeens een probleem?

Reputatie 1

Heel simpel ik heb nog steeds een alles in 1 abonnement en in de tijd dat ik die afsloot werd de snelheid nog niet weergegeven. Als u eerdere Posts leest dan kunt u merken dat wij al enige tijd een probleem hebben, uw collega Denise had dit ook al eerderopgemerkt.