Vraag

UPnP aangezet op nieuwe experiabox v10

• 20 december 2017
  • 5 reacties
  • 1790 keer bekeken

gisteren is de monteur geweest om glasvezel aan te sluiten op de nieuwe woning ( op de oude woning hebben wij nog ziggo )

ik heb voor de zekerheid upnp laten aanzetten omdat ik er ook een playstation 4 of xbox one op wil aansluiten.

meer dan upnp aanzetten hoeft er niet te gebeuren toch? de monteur was super aardig en nam alle tijd.

ik vroeg ook aam hem,bij ziggo was het altijd gewoon plug&play bij hun modems,

de monteur zei dat dit eigenlijk ook bij de experiabox het geval moet zijn.

maar omdat ik heb vernomen van mensen om mij heen en hier ook op het forum dat als je upnp aanzet het allemaal goed zou moeten gaan stel ik nu even de vraag.

nadat upnp was aangezet had de experia box niet opnieuw opgestart te hoeven worden toch? alleen aanvinken en bevestigen moet genoeg zijn,toch?

verder zijn er nog geen dingen op aangesloten want we gaan straks pas verhuizen en alles aansluiten op de aangesloten/werkende experia box v10.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Richard! Van harte welkom als nieuwe klant én op het Forum! UpnP is inderdaad het enige dat je hoeft aan te zetten. Daarmee moet het goed komen. Je kunt het alvast testen, natuurlijk. Wat leuk om te horen dat de monteur zulk goed werk heeft geleverd, trouwens!
Reputatie 7
De Experia Boxen van KPN zijn net zo Plug & Play als de routers bij Ziggo of welke andere provider dan ook.
Dag Richard! Van harte welkom als nieuwe klant én op het Forum! UpnP is inderdaad het enige dat je hoeft aan te zetten. Daarmee moet het goed komen. Je kunt het alvast testen, natuurlijk. Wat leuk om te horen dat de monteur zulk goed werk heeft geleverd, trouwens!

klein vraagje nog,

de monteur mocht eigenlijk maar voor 1 apparaat een internetkabel aanleggen maar hij heeft er 2 gedaan,heel erg aardig 😄

maar 1 van de 2 kabels is niet goed,de snelheid word met de kabel niet veel sneller dan 70/80mbit.....

ik heb andere testen gedaan,zelfde kabel in andere computer en andere ingang op het modem maar niks hielp,

ik had nog een korte kabel liggen,die geprobeerd en het deed het goed,gewoon net iets sneller dan 500/500

ik moet zeggen dat de utp kabel van de monteur wel heel erg dun is en die ik zelf ooit heb gekocht die is wat dikker en steviger,

maakt dit wat uit?

ik denk gewoon een breukje in de utp kabel ofzo? en een draadje wat niet goed zit? ik heb er iig geen verstand van en koop zelf wel een dikkere utp kabel....

erg jammer want ik was echt blij dat de monteur 2 kabels had doorgetrokken.....maarja,deze dingen kunnen altijd wel gebeuren,toch?
Reputatie 2
Het kan zomaar zijn dat 1 (of meerdere) ader(s) van de UTP inderdaad onderbroken is of dat de RJ45 plug niet goed aangeknepen is. Voor 1000Mbit heb je namelijk meer werkende aders nodig als voor 100Mbit. Kan je ook de snelheid zien op je laptop (op je netwerkkaart) als je via de kabel werkt?
Uhm hoe werkt dat?

Reageer