Beantwoord

UPnP aanzetten

• 17 juni 2015
  • 8 reacties
  • 3917 keer bekeken

Hallo,

Ik wil op mijn Experiabox H368N UPnP aanzetten via Application, UPnP IGD. Daar klik ik in het vakje naast Enable (vinkje gaat aan) en vervolgens op Submit. Na enige tijd komt de melding: "System is busy, please try again later." en het vinkje gaat weer uit.

Heb dit nu een aantal keer, op verschillende tijdstippen geprobeerd maar de melding blijft. Tips?

https://

icon

Beste antwoord door wjb 17 juni 2015, 19:45

Hoi drbud, welkom op het forum.

Vreemd, dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.

Kan jij jouw Experia Box eens rebooten (onder Administration) en kijken of dit probleem daarna nog steeds aanwezig is.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hoi drbud, welkom op het forum.

Vreemd, dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.

Kan jij jouw Experia Box eens rebooten (onder Administration) en kijken of dit probleem daarna nog steeds aanwezig is.

Gelukt, thanx!

Hallo ik heb hetzelfde probleem.

Raar is dat ik hem wel enable had staan, maar dat door onbekende oorzaak, in ene het vinkje weg was.

Heb een reboot gedaan, maar zonder actie is er een vinkje in komen te staan.

Waardoor onstaan dit soort spook reactie's in deze modem ?

Dan als ik ingelogd ben, verschijnt er boven in weer een mogelijkheid in te loggen, maar echter als je dat doet wordt hij onbestuurbaar, zal i maar zeggen.

Heeft dit iets met de onbetrouwbaarheid te maken, want ik heb het daar allemaal niet zo op.

Ben een netwerk aan het opzetten met een VPN server onde QNAP myqnapcloud, dit zou volledig automaticsch gebeuren, maar krijg conflikt op conflict zal ik maar zeggen. Ben het aan het proberen, omdat ik een betrouwbaar netwerk moet opzetten, maar als dat door de ZTE H368N telkens fout gaat meoten we toch eens kijken hoe te voorkomen lijk me, moet namelijk vanuit deze weg onderhoudt kunnen doen, begrijp je.

Met vriendelijke groet, 

Peter Matthijssen

ps, ben verder heeeeeeeeel tevreden hoor 

Ik heb het probleem nog steeds regelmatig. Het vinkje staat (schijnbaar) uit. Als ik het aanzet en op [Submit] klik, komt na enige tijd de melding "System is busy, please try again later". Als ik de Experia Box reboot, staat het vinkje aan. Lijkt me een bug in de software.

Zag tot mijn vebazing dat mijn QNAP server pogingen heeft gedaan en respons heeft gekregen, er waren wat bewegingen te zien in de log.

Op zich mooi, hopelijk blijft het zo, jammer is dat ik op dit moment mijn disk weer moet formateren en hopelijk gaat hij dan aan de gang, want anders gata dat wel weer een disk kosten en dat zijn dure kwesties.

Ben een netwerk aan het bouwen en nij expertise is niet zo dat dit van een lije dakje gaat.

Blijf wel voorstander van een VPN want dat wordt in mijn ogen de toekomst van internet, zoals we ooit begonnen zijn met een versleutelde verbinding op de wifi, zodat niet heel de straat op jou internet verbinding zat. 

Reputatie 7
Peterflow schreef op 8 dec '15 om 08:12u
...jammer is dat ik op dit moment mijn disk weer moet formateren en hopelijk gaat hij dan aan de gang, want anders gata dat wel weer een disk kosten en dat zijn dure kwesties... 

Dat heeft natuurlijk niets met UPnP te maken.

Waarom moet je die disk weer formatteren en hoevaak heb je dat dan al moeten doen?

Laat ik zeggen, ben ene beetje nieuw met netwerk installeren. Heb mijn QNAP van 2007, maar de laatste tijd heeft iemand aan me gevraagd camera's op te hangen en toegangscontrole toe te gaan passen.

Toen ben ik eens verder gaan kijken wat nou mijn QNAP server allemaal zoal ken. Ook had ik een artikel gelezen over VPN, ja eigenlijk de enoige manier om veilig te surven over het net.

Ik dacht laat ik het allemaal eens uitvoerig gaan testen.

Ja toen liep het spulletje vast, heb de disk in mijn pc gedaan en geformateerd, maar omdat ik mijn instellingen waarschijnlijk niet goed had staan is de server denk ik gechrast, na een aantal pogingen, de qnap server zelf dit conflict op te laten lossen, heb ik toch maar weer besloten een format uit te voeren, een schonen omgeving is altijd beter zal ik maar zeggen.

Dan zal hij wel weer gan spiegelen, nu dan maar eens beter op letten wat ik allemaal schrijf, ben wel al een paar stappen verder gekomen, zo heb ik geleerd IPv6 toe te passen, met die moeilijke internet verwijzeningen a23::7774::000:aaed, bij voorbeeld, laten omzetten tot een Google adres. 

Heb mijn UPnp aan de gang gekregen, dus hopelijk geen conflicten meer.

Moet wel zeggen deze weken zijn wle leerzaam geweest, heb zelfs in het DOS programma gezeten, met goede gevolgen, dus mijn strekking, je ben nooit te ou om te leren gaat wel een beetje op.

Het kost me natuurlijk wel veel tijd, maar ach alles voor het goede doel zal ik maar zeggen.

Always look on the bright side off............................

Anyways, het probleem rond het aanzetten van het Enable - vinkje houdt aan, rebooten lost het probleem alleen tijdelijk op. Is dit een bug in de firmware?? Valt er een update te verwachten? Experiabox heeft momenteel versie V1.01.00T09.9v2.

Reageer