Beantwoord

UPnP niet succesvol

  • 3 April 2020
  • 14 reacties
  • 1536 keer bekeken

Hallo,

Mijn Xbox one geeft al een tijdje aan dat de UPnP niet succesvol is alleen ik weet niet hoe ik dit op moet lossen. Ik heb het al wel vaker geprobeerd maar zonder resultaat.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?

Alvast bedankt,

Ivar

icon

Beste antwoord door wjb 5 April 2020, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Staat UPnP op de Experia Box wel aan?

Welke Experia Box heb je?

Experiabox v9

En ik weet niet of UPnP aan staat en waar je dat kan zien

Ook heb ik 2 zwarte experia wifi's aangesloten maar het probleem was er daarvoor al

Reputatie 7

Login op de V9 (http://192.168.2.254) en ga naar het tabblad "Application".

Dan staat links de optie UPnP-IGD.

Die moet dan enabled zijn.

En moet ik daarvoor een internetkabel in mijn laptop en de v9 stoppen?

Reputatie 7

Je kunt dat ook via wifi doen.

Superbedankt!!

Alleen elke keer als ik hem wil aan wil zetten krijg ik een melding: System is busy, please try againg later

Reputatie 7

Alleen elke keer als ik hem wil aan wil zetten krijg ik een melding: System is busy, please try againg later

Hmmm, een bekende bug.

Heb je de V9 al een factory reset gegeven en daarna UPnP opnieuw ingesteld?

Let op: Bij een factory reset worden eventuele aanpassingen in de configuratie verwijderd.

Het wachtwoord om in te loggen zal weer leeg zijn. De wifi instellingen zullen wel weer goed gezet worden maar die gebruik je toch niet omdat je die twee Experia WiFi's in gebruik hebt.

Hoi @Ivar Hakvoort . Welkom op het forum.

Ik zie dat @wjb je al met raad en daad bijgestaanheeft. Is gelukt na die reset om UPnP aan te zetten? 

Ik had hem nog geen reset gegeven omdat ik niet alleen thuis woon en anderen de wifi gebruikten. Maar dat wilde ik nu doen met de reset knop op de achterkant alleen ik weet niet of het gelukt is want alle lampjes blijven gewoon branden. Moet je het kunnen zien al hij gereset word?

 

De reset is gelukt. En ik heb ook de UPnP kunnen enable'n. Hartstikke bedankt!!

Goed nieuws! Fijn dat het gelukt is. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.

1 probleemje. Het is probleem is wedergekeerd. De UPnP staat weer uit en system is weer busy. Is er ook een manier waarop ik de voorgaande stappen niet steeds opnieuw hoef uit te voeren?

Hela, dat is vreemd. Kan het zijn dat iemand anders in de woning de experiabox heeft gereset? Normaliter blijven de settings gewoon bewaard. 

Vanuit KPN worden er zeer zelden resets op afstand uitgevoerd. Alleen bij firmware updates en die staan voor de v9 niet (meer) gepland.Â