Beantwoord

USB in experiabox v9

• 17 februari 2016
  • 2 reacties
  • 574 keer bekeken

Ik wou gebruik maken van de USB opslag functie van de experiabox v9.
Ik heb hiervoor een Seagate backup plus slim (usb 3.0) aangeschaft. Deze heeft opzich normaal gesproken een redelijke schrijf en leezsnelheid zelfs op een USB 2.0 aansluiting werkt deze redelijk snel.
Deze schijf word netjes herkend in het netwerk met de file sharing optie Samba en FTP. FTP is ook netjes op afstand te benaderen, alleen zijn deze opties verschrikkelijk traag. Gemiddeld wel 2,5 MB/s, waardoor even een filmpje erop zetten uurwerk is geworden. Een filmpje kijken is ook niet mogelijk, leezsnelheid is te laag op het te kunnen afspelen.
Ik wou graag gebruik maken van de opslag functie voor backup van mijn foto's en filmpjes. Allle opties lijken goed te staan, ik kan hem dus ook op afstand vinden door FTP maar hij blijft erg traag waardoor je hem eigenlijk niet goed kan gebruiken.
Ik heb dit probleem al vaker gelezen op het internet, alleen kan je nergens een oplossing vinden omdat niemand die heeft blijkbaar.
Misschien dat hier iemand een oplossing voor heeft, want waarom maak je als fabrikant anders een USB 3.0 aansluit op je modem als je de snelheid toch niet kan gebruiken.

icon

Beste antwoord door Cosmo 17 februari 2016, 19:47

Ik ging er van uit dat die usb 3.0 ivm de blauwe kleur, maar blijkbaar is het een 2.0
Bekijk origineel

2 reacties

Ik ging er van uit dat die usb 3.0 ivm de blauwe kleur, maar blijkbaar is het een 2.0
Reputatie 7
Badge +30
Idd. De USB poort is gewoon niet sneller. Verder is de USB functie in de V10 niet beschikbaar dus mocht je graag zoiets willen behouden zal je je moeten verdiepen in een NAS o.i.d.

Robin

Reageer