Vraag

USB in Experiabox v9 wordt niet door SONOS aan muziekbibliotheek toegevoegd

• 10 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 349 keer bekeken

Zojuist nieuw bij KPN, en de Experiabox v9 als modem gekregen. Bij mijn vorige modem had ik een USB stick in de modem gedaan, en deze werd moeiteloos door SONOS geaccepteerd. Dezelfde USB stick in de experiabox van KPN gedaan, en het blijkt onmogelijk deze toe te voegen. De modem is de enige verandering, dus dit moet het probleem zijn....Ik krijg de volgende melding, zoals in de screenshot staat...

Heeft iemand hier ervaringen mee en/of een oplossing voor? Ik laat niet graag mijn computer 24/7 aan alleen maar omdat ik muziek wil luisteren namelijk 😉 Hartelijk dank!!

4 reacties

Reputatie 7
De functionaliteit van de USB aansluiting(en) op de Experia Boxen wordt steeds minder en op de V10 is deze zelfs teruggebracht tot:
1) 3/4G dongle
2) Stroom voorziening.

Ook op de V9 is de functionaliteit verre van stabiel.
Vroeg of laat zal je dus afstand moeten doen van het gebruik van de Experia Box voor het "hosten" van die USB memory stick.
Heeft die SONOS wellicht een USB poort die dit over kan nemen.
Alternatief is een echte NAS (kostbaar) of een Raspberry Pi maar daar moet je wel weer technische affiniteit voor hebben om die operationeel te krijgen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @addyrave_it, welkom op het forum. Zoals wjb ook al aangeeft werkt de USB-poort beperkt. Hij wordt namelijk ook niet ondersteund. Je hebt dus een grote kans dat het niet gaat werken. Wjb geeft eventueel een paar alternatieven.
Ok dank jullie voor de reacties. Beetje behoorlijk teleurstellend, en ik zie het nut er niet echt van in om die poort te downgraden; je wil toch juist de mogelijkheden eruit halen die er in zitten lijkt me...
Goed, dan komt de raspberry er dus toch wel; of ik haal mn oude WDTV weer van stal en hoop dat dat wel werkt.....
Reputatie 7
Badge +24
Ja, ik begrijp je punt. Vooral als je het altijd zo hebt gebruikt. Ik hoop dat het lukt met de WDTV!

Reageer