Beantwoord

USG > L2TP-connectie van buitenaf

• 11 december 2018
  • 1 reactie
  • 372 keer bekeken

Beste,

Onlangs heb ik op mijn 'Unifi Security Gateway' een L2TP-VPN aangemaakt. Intern werkt deze perfect en kan een ieder apparaat verbinding maken met de VPN. Hieronder een weergave van de IP's.

USG WAN : 192.168.2.1
USG LAN : 192.168.3.1
USH DHCP : 192.168.3.10 - 192.168.2.254

Om intern, via de LAN, verbinding te maken met de VPN gebruik ik het WAN-IP van de USG. Iets wat ik érg bijzonder vind, maar anders krijg ik geen connectie. Als ik de '.2.1' gebruik, werkt het perfect.

Echter heb ik enkele problemen met het maken van de verbinding extern. Ik heb in de 'Unifi Security Gateway' geen poorten 'geforward', maar ook als ik dit doe krijg ik geen verbinding extern.

Op de Experiabox heb ik de USG '192.168.2.1' als DMZ-host ingesteld.
Andere poorten die open staan zijn wel bereikbaar, maar voor de L2TP gebeurt dit automatisch is mij meerdere keren opgevallen op verschillende fora's.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met de L2TP-VPN van de 'Unifi Security Gateway' en kan deze mij uitleggen hoe je de USG zo configureert dat deze ook connecties van buitenaf accepteert?
icon

Beste antwoord door Koen Smulders 11 december 2018, 16:06

Ik heb het probleem op kunnen lossen. De VPN-connectie kan niet via het LAN-netwerk worden getest, ook niet als je een 'External-IP' probeert. De poging op het werk mislukte een aantal keer omdat de VPN-verbindingen worden geblokkeerd. Uiteindelijk op mijn telefoon geprobeerd met een 4G-connectie, dat werkte.
Bekijk origineel

1 reactie

Ik heb het probleem op kunnen lossen. De VPN-connectie kan niet via het LAN-netwerk worden getest, ook niet als je een 'External-IP' probeert. De poging op het werk mislukte een aantal keer omdat de VPN-verbindingen worden geblokkeerd. Uiteindelijk op mijn telefoon geprobeerd met een 4G-connectie, dat werkte.

Reageer