Beantwoord

Utp aansluiting wifi versterker

  • 6 January 2019
  • 8 reacties
  • 926 keer bekeken

goedemiddag,

ik wil graag mijn tweede experia wifi aansluiten in een slaapkamer, waar een utp aansluiting zit.
De aansluiting komt uit in mijn meterkast. Het probleem is alleen dat daar een isra punt zit en ik daar niet mijn utp op aangesloten krijg. Heeft er iemand een idee dat ik toch daar internet vandaan krijg. Moet ik dan met een extra modem werken?
icon

Beste antwoord door Dennis-L 6 January 2019, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9
De Experia wifi moet je aansluiten op je Experiabox (modem) met een UTP kabel, net zoals je zeer waarschijnlijk ook de eerste hebt aangesloten.
Ik neem aan dat de Experiabox ook in de meterkast staat, bij het IS/RA punt?
In de installatiebrief stond dat ik het ook via een aansluiting in de kamer kon doen. Zolang die maar verbonden was met internet. Mijn modem staat bij me tv.
Reputatie 6
Badge +9
Ik weet niet hoe dat precies in die brief staat maar de Experia wifi moet je met een UTP kabel aansluiten op de Experiabox.

Zie ook de Snel installatiekaart Experia Wifi
Hoi M.p. Welkom op het forum!
Heb je iets gehad aan die link van Dennis? Dat is inderdaad de manier om ze aan te sluiten. Ik hoop dat het allemaal is gelukt. Mocht je toch nog tegen iets aanlopen, laat het ons weten!
Ja heb er inderdaad wat aan. Alleen zoals ik het op de installatiekaart zag, was dat je het ook op een bestaande internetkabel kon aansluiten buiten je experia box om.
Blij dat je er uit bent gekomen. Klopt gerust aan als je nog andere vragen hebt!
Hoever moet de eerste experia WiFi binnen bereik van de experiabox staan? Als ik halverwege me huiskamer ben is mijn wifi signaal een stuk minder.
Vaak wordt de wifi van de exeriabox uitgeschakeld. Je kunt vervolgens de zwarte kastjes op plekken neerzetten waarvan je denkt dat ze het meeste bereik hebben. In een hoek is vaak niet handig omdat het signaal dan niet tot z'n recht komt. Als je de mogelijkheid hebt moet zo'n kastje zo 'vrij' mogelijk opgesteld worden zodat hij alle kanten op kan zenden.