Beantwoord

UTP kabel aansluiten op WiFi versterker?

  • 2 January 2020
  • 11 reacties
  • 5002 keer bekeken

Hallo, ik wil vanuit mijn Experiabox met een UTP-kabel naar de tweede verdieping een vaste verbinding maken in de WiFi-versterker. Dus een UTP kabel in mijn Exoeriabox steken, gat in plafond boren en het andere eind in de WiFi-versterker steken. Functioneert dit? Zo ja, moet ik nog iets instellen?

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 4 January 2020, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Zo simpel is het. Als je een kant en klare kabel met stekkers gebruikt krijg je wel een vrij ruim gat.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wifi bovenverdieping. Welkom op het KPN Forum! Dit functioneert zeker. Je kan nog van te voren tijdelijk een lange kabel bij de via de trap naar boven kunnen brengen om het te testen. :relaxed:

Hoi @Wifi bovenverdieping. Welkom op het KPN Forum! Dit functioneert zeker. Je kan nog van te voren tijdelijk een lange kabel bij de via de trap naar boven kunnen brengen om het te testen. :relaxed:

Bedankt, het is gelukt 😁

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Ik wil een wifi versterker aansluiten met een CAT 5 kabel die al is aangesloten op de router. Ik wil de andere kant van deze kabel aansluiten op de wifi versterker, welke stekker kan ik daarvoor gebruiken?

Reputatie 7
Badge +10

Die andere kant van die kabel heeft toch maar één stekker?   Daar heb je dan geen keus in. :sunglasses:
Op bedoel je een keus uit meerdere LAN poortjes die er op de WiFi versterker kunnen zitten,
om die ene overblijvende stekker daar in te steken?

Zit daar nog een verschil in kleur in die poortjes?

Reputatie 4
Badge +1

rj45 stekkertjes maar dan hem je ook een rj45 tang nodig.

en ipv cat5 kun je beter een cat6 kabel gebruiken. die kan hogere snelheden aan.

Bedankt voor jullie antwoord. En CAT6 is wel sneller, maar de CAT5 ligt al in mijn huis, en die kan  ik niet meer makkelijk vervangen.

Hallo, ik wil vanuit mijn Experiabox met een UTP-kabel naar de tweede verdieping een vaste verbinding maken in de WiFi-versterker. Dus een UTP kabel in mijn Exoeriabox steken, gat in plafond boren en het andere eind in de WiFi-versterker steken. Functioneert dit? Zo ja, moet ik nog iets instellen?

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

 

Hallo, heb je dit inmiddels al geprobeerd? Heb je een wifi versterk van KPN of een andere willekeurige hiervoor gebruikt? Ik heb zojuist contact gehad met KPN, maar zij gaven aan dat dit niet mogelijk is met de super wifi versterker van KPN. Dus ben toch benieuwd of jou wel gelukt is :) 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, ik wil vanuit mijn Experiabox met een UTP-kabel naar de tweede verdieping een vaste verbinding maken in de WiFi-versterker. Dus een UTP kabel in mijn Exoeriabox steken, gat in plafond boren en het andere eind in de WiFi-versterker steken. Functioneert dit? Zo ja, moet ik nog iets instellen?

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

 

Hallo, heb je dit inmiddels al geprobeerd? Heb je een wifi versterk van KPN of een andere willekeurige hiervoor gebruikt? Ik heb zojuist contact gehad met KPN, maar zij gaven aan dat dit niet mogelijk is met de super wifi versterker van KPN. Dus ben toch benieuwd of jou wel gelukt is :) 

Zeker wel is dit mogelijk met de SuperWiFi. Waarom zou dit niet mogelijk zijn?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo, heb je dit inmiddels al geprobeerd? Heb je een wifi versterk van KPN of een andere willekeurige hiervoor gebruikt? Ik heb zojuist contact gehad met KPN, maar zij gaven aan dat dit niet mogelijk is met de super wifi versterker van KPN. Dus ben toch benieuwd of jou wel gelukt is :) 

Vind ik wel een bijzonder antwoord om heel eerlijk te zijn, Superwifi's zijn ontworpen om zowel draadloos als bekabeld aan te sluiten. De vraag is echter, als je toch al kabels gaat trekken waarom dan niet de goedkopere Experiawifi? In principe net zo goed, enige grote verschil bij bekabeld gebruik met de Superwifi is dat de twee antennes in de SW die normaal gesproken voor de backhaul-verbinding gebruikt worden dan automatisch omgezet worden in wifi-antennes. Zorgt niet voor beter bereik maar het verhoogt wel de capaciteit van het apparaat.

 

De enige reden die ik kan bedenken om kabels te trekken met Superwifi's erachter is als er ergens anders in huis ook nog wifipunten moeten komen zonder kabel, bijvoorbeeld op de begane grond en de 1e verdieping een bekabelde Superwifi en op de zolder een draadloze.