Beantwoord

Uw breedband IP connectie werkt niet : 2 dagen offline

  • 11 August 2020
  • 9 reacties
  • 829 keer bekeken

Hopelijk via deze weg een versnelde oplossing:

> 3452LD/21 → vorige week contract verlengd incl een verbeterde internet snelheid van 100mbit naar 200mbit (glasvezel). 

> Zondag mail dat dinsdag 15 min internet eruit kan liggen.

> Sinds maandag 10 uur nu al 30+ uur geen internet, TV, telefoon

 

Melding : Uw breedband IP connectie werkt niet. Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

 

Contact met helpdesk : inderdaad komt geen internet binnen, service call aangemaakt (maandag), u wordt teruggebeld (nog niet gebeurd), vandaag (15.00 uur) weer zelf gebeld. Mevrouw kan niets doen (zal ik een monteur sturen? nee want dat is het probleem niet; er komt niets binnen!). Er is een ticket aangemaakt bij een andere afdeling en die afdeling kan niet gebeld worden om de status op te vragen (handig!). Conclusie : ik denk dat u moet wachten.

 

Als je met 2 man vanuit huis (warm!) zakelijk thuiswerkt zonder internet dan begrijp je de impact. Nog los van geen TV en geen telefoon. Aardig dat je dan 100GB data krijgt maar dit is niet op mijn zakelijke mobiel en werken via een hotspot is prima voor een uurtje maar niet voor 2 dagen +. Neem daarbij nog 3 kinderen die x uur online zijn thuis en je hebt de urgentie te pakken.

 

Begin zo waar spijt te krijgen van de verlenging van het contract en de proefperiode die ik kreeg om van 100Mbit naar 200Mbit te gaan. Als je weet dat je dan 2 dagen offline bent doe je dat niet.

 

Conclusie : KPN → graag mijn issue oplossen. Blijkbaar moet er iemand in de centrale een knop omzetten. Desnoods weer terug naar 100Mbit.

 

icon

Beste antwoord door Venemans 12 August 2020, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Kleine toevoeging : stroom 2 minuten van glasvezel kast : done ; router : reset = done.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Venemans, wat een ellende komt er van die verlenging zeg. Ik weet niet zeker of wij iets kunnen bespoedigen als het probleem reeds in behandeling is bij de betreffende afdeling, maar het we kijken graag wat we kunnen doen natuurlijk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Done.

Any news??

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Venemans, mijn collega heeft gisteren een monteur met je ingepland voor vanmorgen. Is deze inmiddels al geweest en het probleem opgelost?

Reputatie 4
Badge +3

Lijkt een geval te zijn van poort migratie van 100 Mbit (EoF) naar 1000 Mbit (GoF) die niet goed is uitgevoerd.

 

De 200 en 500 Mbit abonnementen kunnen alleen geleverd worden op een GoF - 1000 Mbit poort.

Hi, vanochtend idd de monteur op de stoep. Probleem was de Genexis kast in mijn meterkast. Die is vervangen voor een model die blijkbaar wel 200Mbit aan kan. Goed om daar het script nog even op aan te passen voor klanten die zichzelf upgraden naar een hogere snelheid. Dan had ik niet 2 dagen zonder internet gezeten. Nu dus opgelost. Alleen nog even een bellen met de klantenservices met het verzoek voor een coulance oplossing.

Reputatie 7
Badge +25

Hi, vanochtend idd de monteur op de stoep. Probleem was de Genexis kast in mijn meterkast. Die is vervangen voor een model die blijkbaar wel 200Mbit aan kan. Goed om daar het script nog even op aan te passen voor klanten die zichzelf upgraden naar een hogere snelheid. Dan had ik niet 2 dagen zonder internet gezeten. Nu dus opgelost. Alleen nog even een bellen met de klantenservices met het verzoek voor een coulance oplossing.

Fijn dat het is opgelost. Dit is een probleem geweest in een achterliggend systeem zo lijkt het. Je hoort natuurlijk niet 2 dagen internet te zitten door zo'n wijziging. Excuses voor het ongemak in ieder geval. Heb je inmiddels al contact gehad over de coulance? Anders regelen wij dat...

Hi Paul,

 

Dank voor je berichtje. Was er nog niet aan toegekomen om hierover te bellen. Ik was blij dat ik gisteren weer met volle snelheid kon werken ;-) 

 

Ik zal je even een PM sturen. Fijn als jij inderdaad de case helemaal kan afronden met iets van tegemoetkoming. groet.