Beantwoord

(V)DSL verbinding slecht

• 11 mei 2017
  • 51 reacties
  • 1607 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo.

enkele dagen geleden is spontaan de verbinding in 2 dagen tijd in download gezakt tot wel 12 Mbit en dat wat voorheen 22 Mbit was. dus dat is wel een groot verschil waar ik nu nog maar rond de 11 Mbit over houd ( dat alles gecontrolleerd bij de lijn status van de de modem (v8) ).
vervolgens de ks gebeld en er is een monteur langsgekomen die vertelde dat de kabel naar buiten op bijde paren slechte waarde aangaven en heeft volgens de monteur zelf een soldeerverbinding in de kabelverdeelkast hier om de hoek vervangen voor een nieuw stukje draad ( was heel verouderd volgens de monteur ) met de hoop het probleem opgelost te hebben (not)

lijn status van de V8 voor dat monteur langs kwam
( was voor die tijd met een attainable rate van boven de 24000 kbps )

Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 1535/12287 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 3865/22245 kbps
Noise Margin (Up/Down) 14.4/12.6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 57.1/24.1 dB
Output Power (Up/Down) 6/17.7 dBm
Data Path (Up/Down) Fast/Interleaved

en hier de lijn status van na dat de meneer langs is geweest

Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 1869/11482 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1910/11571 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 102.3/28.7 dB
Output Power (Up/Down) 12.6/18.6 dBm
Data Path (Up/Down) Fast/Interleaved

Na mijn inzien lijkt het er op dat zijn werkzaamheden het probleem alleen maar heeft vergroot.

aankomende maandag (15-5) komen ze nog een meeting doen (volkerwessels) en eventueel de straat open graven

ik dwaal af...
mijn vraag is eigenlijk hoe het kan dat de lijn kwaliteit nog slechter kan worden door het vervangen van een soldeerverbinding in de kabelverdeelkast door een KPN Monteur?

M.v.g Stefan van Schaik
icon

Beste antwoord door Koen_1 15 mei 2017, 18:31

Hoi Stefan, bedankt voor je terugkoppeling. Hoe staat het er op dit moment voor met je verbinding, is je snelheid nu beter? Op deze pagina kun je zien dat pairbonding helaas niet beschikbaar is op jouw adres, maar er voor volgende maand wel een upgrade in de planning staat! Stuur je me zodra de snelheid die nu nog bij geplande upgrades staat bij actuele beschikbaarheid staat weer een berichtje? Dan zet ik je verbinding om naar de nieuwe verbindingsdrager 🙂
Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Stefan, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat de snelheid van je verbinding opeens zo gezakt is! Graag bekijk ik de situatie, en kijk wat de monteur in zijn bon precies afgemeld heeft. Reageer je hiervoor op m'n privébericht ? Het kan zijn dat door de acties van de monteur je verbinding opnieuw ingesteld moet worden om de snelheid weer te kunnen laten klimmen. Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 2
Badge
Onlangs weer de snelheid vertraagt. Wel opvallend dat me profiel weer terug is naar 17a wat voorheen enige tijd op 8b stond.

Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 1795/9878 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1795/10978 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6/6.6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 62.8/28.7 dB
Output Power (Up/Down) 5.4/14.3 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Reputatie 7
Badge +21
Dag Stefan, bedankt voor je privébericht. Ik zie dat er kwaliteitsproblemen met de koperverbinding op zichzelf vastgesteld zijn. Dit staat los van de acties die de monteur in de kabelverdeler uitgevoerd heeft. De afdeling ondergronds gaat maandag tussen 12 en 14 uur achterhalen waar het probleem precies zit, en vervolgens herstelacties uitvoeren 🙂
Reputatie 2
Badge
Hallo.

Onlangs is de afdeling ondergronds geweest en heeft met zijn metingen geen gekke dingen gemeten sterker nog het was allemaal prima, na wat gesproken te hebben zat de beste meneer te vertellen dat hier in mijn situatie Pair bonding makkelijk te realiseren was i.v.m genoeg vrije aarders hier langs de straat en in de kabelverdeelkast genoeg vrije aansluitingen en er in huis 4 draden uitkwamen. Hij vertelde me dat ik via KPN een aanvraag kon doen en dat zulke acties via KPN snel uitgevoerd konden worden. Ook weet ik dat in de toekomst hier een upgrade geplant staat die al van af halverwege 2016 al gerealiseerd had geweest wat nog overigens telkens uitgesteld wordt en daar de hoop op een snelle upgrade al lang weg is. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn

M.v.g S. van Schaik
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Stefan, bedankt voor je terugkoppeling. Hoe staat het er op dit moment voor met je verbinding, is je snelheid nu beter? Op deze pagina kun je zien dat pairbonding helaas niet beschikbaar is op jouw adres, maar er voor volgende maand wel een upgrade in de planning staat! Stuur je me zodra de snelheid die nu nog bij geplande upgrades staat bij actuele beschikbaarheid staat weer een berichtje? Dan zet ik je verbinding om naar de nieuwe verbindingsdrager 🙂
Reputatie 2
Badge
Hallo,

De verbinding is weer zo als het hoort gelukkig :D:D als de upgrade hier gereed is laat ik het hier z.s.m weten, bedankt :)

M.v.g S van Schaik

Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 2752/22933 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 3807/22867 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7.5/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 57.3/24 dB
Output Power (Up/Down) 7.9/18.5 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
Reputatie 7
Badge +21
Top Stefan, goed om te lezen dat je verbinding weer in orde is 🙂 Ik hoor volgende maand graag weer van je voor de upgrade!
Reputatie 2
Badge
Goede avond,

Wederom is er al tot 3 maal toe de straatkaat upgrade uitgesteld en wordt ik het wachten aardig beu nu.
Kan iemand hier toelichten wat er precies fout gaat bij de upgrade van de staatkast met postcode 2805TG5 ?

Bij vorbaat bedankt @Koen
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Stefan, vervelend om te lezen dat de upgrade uitgesteld is! Ik zie dat de upgrade nu voor rond 10-07-2017 gepland staat. Oorzaken van uitstel van upgrades kan bijvoorbeeld te maken heb met vertraging in het verkrijgen van een vergunning om te mogen graven of levering van bestelde benodigde nieuwe apparatuur is vertraagd. Ik ga navragen hoe zeker de nu voor rond 10-07-2017 geplande upgrade is!
Reputatie 2
Badge
Hallo,

Dank voor uw moeite,
Er gingen geruchten dat er al een monteur aan de gang is bij de verdeler, ben benieuwd.
De kast is nog niet actief denk ik omdat er geen actieve koeling aanwezig (hoorbaar) is
Reputatie 7
Badge +21
Top Stefan, bedankt voor je bericht. Vooralsnog gaan we er vanuit dat rond 10 juli zoals nu gepland staat gaat lukken! Als op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ de hogere snelheid bij "Actuele Beschikbaarheid" staat, zijn de kast en ook onze leverstraat er klaar voor. Stuur je me dan weer een berichtje? Dan geef ik opdracht om jouw verbinding om te zetten 🙂
Reputatie 2
Badge
Hoi.
Ik wacht vol spanning, u bent de eerste die ik het laat weten 😉 nogmaals bedankt
Reputatie 2
Badge
Hoi, bij netco krijg ik nu bij status van de actuele snelheid dit -> Op dit adres kan geen (DSL) dienst geleverd worden vanwege de grote afstand tot de centrale

Ik ga er stiekem van uit dat het eindelijk zo ver is.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, bij netco krijg ik nu bij status van de actuele snelheid dit -> Op dit adres kan geen (DSL) dienst geleverd worden vanwege de grote afstand tot de centrale

Ik ga er stiekem van uit dat het eindelijk zo ver is.
Dat zou niet gerelateerd moeten zijn aan de upgrade aangezien je ook nog de huidige snelheid kan blijven afnemen (mocht je om technische redenen een specifiek lijntype willen).
Daarnaast hebben andere adressen dit niet en is dit een upgrade waarbij de kast vervangen wordt ipv een nieuwe kast.

Woon je in de buurt? De kast is namelijk de grote betonkast op de hoek van die school(?) op het rondje Graaf Hendriksstraat - Adolfstraat. Het is echter een betonkast van het type B3, 12 of 20 en in veel gevallen betekent dit dat er een extra kast naast komt. In Juli 2014 (Streetview) stond die extra kast er nog niet. Die extra kast zou dan links van de betonkast, of er achter komen aangezien dat onderdeel is van Philips Willemsingel 5 wat blijkbaar een adres is voor alleen alle kasten op dat hoekje

Robin
Reputatie 2
Badge
Goede morgen

Klopt inderdaad @RobinFlikkema, de kast staat er nu al ruim een jaar links van de betonnen verdeelkast, mede het fijt dat de active kast er al ruim een jaar naast staat vind ik het vreemd dat hij nog niet in werking is :?

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +30
Dit zie je wel vaker, dan zijn er problemen met de voeding naar die kast toe, of de apparatuur in de kast. Dan zal die upgrade sowieso ooit komen (KPN heeft het grootste deel al geinvesteerd) en ik vermoed dat 10 juli dan ook wel haalbaar is
Reputatie 2
Badge
Hallo

Hier een recente foto van de kast.
Reputatie 7
Badge +30
Ja deze is al nieuw (behalve dan dat ie al onder de graffiti zit). Dan is het dus zeker een probleem met de voeding of de apparatuur zelf.

Alhoewel de graffiti overeenkomt met dat wat ik op Maps zie, is er wel veel veranderd in de buurt.

Robin
Reputatie 2
Badge
Ja klopt die school is afgelopen maand verbouwd tot een woonhuis. vandaar de grote verandering.
Nog even geduld voor mijn hogere snelheid :):).

Groetjes Stefan
Reputatie 1
Deze kast is niet erg nieuw, ze stond vroeger achter die betonnen bunker en is dus verplaats voor die verbouwing. Omdat ze nu in het zicht staat valt het op maar op streetview is ze net te zien boven de struiken.
Ben er trouwens ook op aangesloten.
Maar om iedereen blij te maken, er is sinds ongeveer een half jaar een 3de kast geplaatst naat het schoolplein op de Willem en Marialaan. Coordinaten 52.019001, 4.715832 . Dit is een grote actieve kast zo te horen. Er is meerdere keren aangewerkt maar nog steeds niet het verwachte resultaat, snelheid.
Reputatie 2
Badge
Hallo.

Idd maar zelf denk ik dat het een kast van rekam is. Dacht dat het alleen een glaskast is.
Hier toevallig nog een foto van.
Reputatie 1
Neem aan dat Rekam geen KPN monteurs aan hun kasten laten sleutelen, op 02/05 waren er 2 man aan het werk. Die glaskasten zijn kleiner en donkergrijs, er staan er 2 op hoek van de Willem de Zwijgersingel en Philips Willemsingel.
Mocht het de KPN niet gaan lukken om er ooit wat van te maken er is ten slotte nog ftth in de wijk. Ook daarbij is niet alles koek en ei.
Reputatie 7
Badge +30
Deze kast is niet erg nieuw, ze stond vroeger achter die betonnen bunker en is dus verplaats voor die verbouwing. Omdat ze nu in het zicht staat valt het op maar op streetview is ze net te zien boven de struiken.
Ben er trouwens ook op aangesloten.
Maar om iedereen blij te maken, er is sinds ongeveer een half jaar een 3de kast geplaatst naat het schoolplein op de Willem en Marialaan. Coordinaten 52.019001, 4.715832 . Dit is een grote actieve kast zo te horen. Er is meerdere keren aangewerkt maar nog steeds niet het verwachte resultaat, snelheid.
Is dit op nummer 2? Daar bevindt zich namelijk de PoP voor het reggefiber netwerk wat hoogstwaarschijnlijk het grote gebouw ten zuiden daarvan bedient. Maar Reggefiber gebruikt normaal niet zulke kasten. XMS had redelijk wat FTTH aansluitingen vanuit straatkasten maar die kasten zagen er niet zo uit.

De kast zelf staat op streetview inderdaad er achter (vergelijk de graffiti), maar het is al wel een nieuw model waarin in een deel van de rechter kant de apparatuur kan.
Reputatie 2
Badge
Je heb gelijk @RobinFlikkema

Op postcode 2805AM zijn er enkele met een ftth verbinding van +500mb/s met als distr. REGG
Reputatie 1
Nieuw kan al jaren oud zijn.
Nee die kast staat op nummer 1 vlak naast de lagere school Auris Taalplein. Zie ook de foto die onder tussen bij is gekomen.
De FTTH aansluitingen in deze wijk zijn van de lokale kabelboer Rekam die langzaam aan zijn netwerk vernieuwt. Derde partijen worden dan toegelaten om service te verlenen. kPN zakelijk levert het verder ook maar ja die prijzen, het is maar een hobby.

Reageer