Beantwoord

(V)DSL verbinding slecht

• 11 mei 2017
  • 51 reacties
  • 1656 keer bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 2
Badge
Deze aansluitingen lijken mij niet van rekam te zijn.
Reputatie 1
Nee dat klopt, volgens die site is er bij mij alleen koper beschikbaar. Bij de laatste straatophoging is de coax kabel vervangen en zit ik op het glas gedeelte van de Rekam. Ik heb dus een aansluiting via de telefoon nog steeds en via de kabel.
Om het verschil in kasten duidelijk te maken, dit zijn er van de Rekam.
Reputatie 2
Badge
Hallo

@Koen
De verbinding lijkt weer erg instabiel aan het worden op het moment krijg nu ruim 2500x per seconde een fec error er bij

Zou er naar mijn verbinding gekeken kunnen worden.

(Zie ook foto)

M.v.g S van Schaik
Badge
Hallo.

Idd maar zelf denk ik dat het een kast van rekam is. Dacht dat het alleen een glaskast is.
Hier toevallig nog een foto van.

Dit is geen Rekam, maar Reggefiber. Is inderdaad voor de distributie van glasvezel naar het zuidelijker gelegen nieuwbouw/renovatieproject.

Om het verschil in kasten duidelijk te maken, dit zijn er van de Rekam.
Ik kan bevestigen dat die kast van Rekam is.

De upgrade staat nu op 10 juli, inderdaad flink uitgesteld. Initieel was deze Q4 2016. Ga er maar van uit dat het heel snel wordt afgerond, in de tussentijd (tussen januari en nu) hebben in Gouda zo'n 15 kasten een upgrade gehad. Dit is één van de twee kasten die nog gedaan moeten worden volgens de huidige planning (https://vvdsl.diederik.it/).
Reputatie 2
Badge
Halllo.

Mijn vertrouwen in de upgrade datum is er niet

Straatkast

2805RT 49
2805TG 5
2805AL 18 (Q42017)
2806WR 8
2806ED 81
Er zullen er vast nog meer zijn.

zijn allemaal op de zelfde daturm gepland....
Lijkt me erg sterk maar goed,

Groetjes S.
Badge
Halllo.

Mijn vertrouwen in de upgrade datum is er niet

Straatkast

2805RT 49
2805TG 5
2805AL 18 (Q42017)
2806WR 8
2806ED 81
Er zullen er vast nog meer zijn.

zijn allemaal op de zelfde daturm gepland....
Lijkt me erg sterk maar goed,

Groetjes S.

Waar haal je die data vandaan? Er zijn toch echt maar 2 straatkasten die een upgrade krijgen op 10 juli (naast 2805AL 18, die komt later), dat zijn 2805TG 5 en 2806WR 8. De andere postcodes die jij noemt zijn wel gekoppeld aan die straatkasten, maar worden zelf niet van een upgrade voorzien.

KPN heeft meestal landelijk een stuk of 15 straatkasten op dezelfde datum staan. De daadwerkelijke werkzaamheden zullen misschien in de week ervoor gebeuren, maar op die datum wordt het administratief omgezet.
Reputatie 2
Badge
Hallo.

Hoe ik aan die data komt !

De postcodes van elke actieve en passive kast in in de omgeving gecontroleert met
thd-fpi-info.fourstack.nl
En daar staat die data

Groetjes s
Badge
Hallo.

Hoe ik aan die data komt !

De postcodes van elke actieve en passive kast in in de omgeving gecontroleert met
www.thd-fpi-info.fourstack.nl
En daar staat die data

Groetjes s

Zie de upgrade-snelheid van bijvoorbeeld 2806ED 81. Die is geen 100Mb, dus het is niet die kast die actief wordt gemaakt, maar een kast die eerder in het netwerk ligt (namelijk 2806WR 😎. 2805RT 49 is de verdeler van het verzorgingstehuis en is gekoppeld aan 2805TG 5 (die de daadwerkelijke upgrade krijgt en dus actief wordt gemaakt).
Reputatie 2
Badge
Hallo.

Begrijp me niet verkeerd @DiederikBakker Erg bedankt voor de uitleg en goede informatie.
Ik zelf ben het wachten op de upgrade gewoon aardig zat haha. Zelf vorig jaar een kpn abbo genomen vanwege de upgrade die toen een maand later gepland zou zijn en vervolgens zit dat jaar er nog eens bijna op ook en zou ik over kunnen stappen, zeker omdat ik de laatste 3 maanden en erg slechte verbinding heb en al 5 monteurs langs zijn gekomen. De instabiele lijn is erg sporadisch, ene keer geen ene fec error in 2 weken tijd en de andere keer +2000 per seconde....

Gr. Stefan
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen,

@Koen

En weer is de upgrade uitgesteld.
Fijn, mijn KPN wordt beëindigd bij deze.
Badge
Goedemorgen,

@Koen

Ik geef je geen ongelijk... Voor een uitstel van twee weken zou ik mezelf nog aan het lijntje laten houden (niet alsof er een goed alternatief is in Gouda) zodat je in ieder geval na de upgrade de lijn kan monitoren. Blijkt dat snel en stabiel te zijn (wat het waarschijnlijk wel gaat worden) kun je de afweging tussen verschillende providers altijd nog maken. Hint: Telfort en NLE bieden hetzelfde product voor een lagere prijs, moet je alleen geen klantenservice nodig hebben.

KPN moet deze info eigenlijk niet in dit detail aan klanten bekend maken, want de upgrade-data zijn veel te speculatief. Dat is al jaren zo, en de upgrades worden ook echt wel doorgevoerd, maar maanden tot jaren afwijken van een initiële datum is geen uitzondering. Dat deze kast voor het eind van de zomer een upgrade heeft gehad lijkt me behoorlijk zeker maar je kunt het pas zeggen als de upgrade daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Volgens mij is het probleem dat KPN dit allemaal uitbesteedt en de onderaannemers vervolgens vrij laat in het bijhouden van de planning. Er is vervolgens niet genoeg communicatie tussen KPN en de onderaannemer, er zit niet genoeg druk op het streven naar een bepaalde datum, en de klant is de dupe. Anyway, dit is speculatief en ik zit niet intern bij KPN.
Reputatie 7
Telfort en NLE bieden hetzelfde product voor een lagere prijs, moet je alleen geen klantenservice nodig hebben.Die maken gebruik van hetzelfde netwerk als KPN dus een betere (V)VDSL-verbinding zit er ook bij die twee niet in. Als glasvezel of VVDSL niet beschiikbaar zijn en VDSL/ADSL zijn niet snel/stabiel genoeg, blijft er maar één zinnig alternatief over: de coax-kabel, voor zover die wel beschikbaar is natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen,

@Koen

Maar hij is ook al weer naar voren gehaald 😃
Reputatie 2
Badge
Inmiddels uitgesteld tot 25-08-2017
👌

Zo als verwacht, kast is ook nog steeds niet actief, nog geen enkele graafwerkzaamheden geweest voor glas en stroom kabels richting de kast. Alleen leuk verplaats op verzoek van de onwonende. Super
Reputatie 1
Jippie,

Het is de prutsers weer gelukt om het uit te stellen, de 10 de keer op rij! Zou het nog lukken voordat pasen en pinsteren op 1dag vallen?
Of toch maar eens gaan overstappen.
Reputatie 2
Badge
Goede avond @Koen@

Zo als vernomen is de upgrade weer uitgesteld en loopt mijn contract bij jullie toevallig eind deze maand af. Ik zit nu rond te kijken naar andere mogelijkheden en een daar van is het gebruiken van de glasvezel die we hier thuis hebben van REKAM. En dan met de provider DDS Glas waar tot max 1000/1000 MB leverbaar is, dat is zonder televisie. Zelf ben ik erg tevreden over de televisie diensten van KPN en maak ik gebruik van KPN Compleet. Ook is me niet ontgaan dat Solcon ook over de glasvezel van REKAM levert, wat overigens laatst overgenomen is door KPN alleen jammer dat zij niet gebruik maken van de zelfde interactieve tv diensten als KPN. Tot slot vind ik het uiterst vervelend dat ZIGGO hier niet leverbaar is. Nu mijn vraag : is het mogelijk om naast de dsl verbinding op de experia box ook gebruik te kunnen maken van de WAN poort op de modem zodat ik 2 internet diensten kan gebruiken over een lokaal netwerk van de experia box zodat ik de glas verbinding kan gebruiken via de experia box en de DSL lijn voor het interactieve televisie van KPN ?

Mvg Stefan.
Reputatie 7
Badge +30
Nee. De Experiabox bouwt standaard een PPP-sessie op over de WAN verbinden.
Verder zal de Experiabox de WAN verbinding gebruiken als zowel DSL als WAN is aangesloten. Pas als je de WAN er uit trekt zal de Experiabox DSL weer gebruiken (idem voor 3/4g dongels).

Als je beide verbindingen over 1 netwerk wil hebben heb je een router nodig die 2 poorten als WAN kan gebruiken (zijn er niet veel in het consumenten segment). Daarnaast moet je routes opstellen zodat sommige verkeer richting REKAM gaat en een ander deel naar KPN. Het probleem daarmee is echter dat je dan ook op die 2e router IGMP moet afhandelen.

Als je al beide verbindingen wil houden dan is het simpeler om direct achter de Experiabox een switch te plaatsen. Daar sluit je zowel de Experiabox als de REKAM verbinding op aan. Beide verbindingen tag je met een VLAN nummer (1 en 2 bijvoorbeeld). En op die manier geef je ze door aan andere switches in je netwerk. Op poorten waar je internet wil zet je VLAN 1 als untagged, en poorten met KPN TV zet je VLAN 2 als untagged.

Maar, is er iets mis met de TV diensten van REKAM/DDS Glas, of leveren hun helemaal geen TV?

Robin
Reputatie 2
Badge
Goede avond,

Dankje voor de goede uitleg @RobinFlikkema, met REKAM is er niet veel mis, ze bieden hun pakket via de coax, zonder eigen apparatuur aan, dus er zijn geen plus pakketten extra bij te nemen. DDS bied alleen internet en telefonie. Solcon daar in tegen bied alles in 1 pakketten maar is mij niet bekend hoe het zit met de interactieve televisie en daar is ook weinig over te vinden op internet.
Voorheen had ik ook glas als 2de lijn via dds. Dat beviel me toen wel, echter gebruik ik nu een experia box V10 en een KPN wifi versterker waar ik een goede WiFi dekking mee heb thuis. En het fijnste zou zijn als ik daar van gebruik kan blijven maken. De versterker(ap) kan ik altijd nog op een andere router aansluiten. Maar dan mis ik het stukje dekking van de experia box.

De beste uitkomst is natuurlijk een goede upgrade van het DSL netwerk (die alsmaar wordt uitgesteld), de vraag naar bandbreedte wordt hier alsmaar hoger met 4k streaming etc.

Zit nu nog in een dubio

Mvg Stefan
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Solcon IPTV leveren ze zelf (m.b.v. Divitel). Voorheen namen ze dit af bij Glashart Media.
KPN levert TV ook zelf (m.b.v. Accenture). Qua kwaliteit zal er waarschijnlijk weinig verschil inzitten aangezien ze ongeveer dezelfde bitrate leveren.

Ik vind het wel gek dat de upgrade weer is uitgesteld aangezien upgrades die ook op de 24e stonden en niet in Gouda zijn wel door gingen. @Erik_?

Robin
Reputatie 2
Badge
Hoi.

Volgens de site is de upgrade nu al 2 dagen van de kaart verdwenen. Geen upgrades gepland.

Als de kast nu geluid zou maken denk ik dat het afgerond is maar de kast is nog steeds passief. Een soortgelijke kast in de buurt die wel geüpgraded is maakt wel actief geluid.

Groetjes Stefan.
Reputatie 7
Badge +30
Er zijn redelijk wat upgrades verdwenen op fourstack (gouda, amsterdam, groningen etc). Een deel daar van door een fout in het systeem dus die zullen terugkomen.
Reputatie 2
Badge
Hoi.

@RobinFlikkema

Zijn de upgrades die fout verwijderd zijn op fourstack al terug geplaatst ?. Die van postcode 2805EA** niet in ieder geval. 😖

Groetjes Stefan van Schaik
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, maar volgensmij niet. Er zijn wel enkele helemaal nieuwe upgrades gepland maar er missen nog steeds heel veel. Als je naar de grafieken op mijn site kijkt zie je ook dat alles na Q1 2018 weg is, maar de balkjes van Q4 2017 en Q1 2017 veel lager zijn.

Robin
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Het is weer zo ver.
Modem weer op halve snelheid, zonder reden. Graag een reset op me lijn mocht dat nog mogelijk zijn. (Zelf geen enkele reset gegeven)

@Koen@
Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Stefan, ik heb je verbinding zojuist gereset: je modem koppelt zich nu met 18,7 Mbit aan het KPN netwerk. Ik zie overigens dat je verbinding donderdag naar Vectoring VDSL omgezet gaat worden 🙂 Hopelijk behoren dit soort problemen hierna tot het verleden!

Reageer