V10 ExperiaBox (ZTE H369A) firewall

Geachte L.S.

Ik heb vandaag een nieuwe modem/router gekregen. Ik heb thuis een Synology en Xbox360 draaien, ik heb in de modem/router de port forwarding ingesteld.
echter ben ik vanaf buiten niet zichtbaar op, als ik naar mijn modem/router IP-adres ping. 

Nu heb ik diverse dingen uitgeprobeerd echter het lijkt er op dat de firewall te hoog staat. het heeft vroeger 2 modums geleden vlekkeloos gewerkt, daarna kreeg ik nieuwe modem toen werkte het ook niet meer!! in mijn ogen ligt het aan de instellingen aan de kant waar we als gebruiker niet bij kunnen.  

KAn iemand voor mij de firewall 1 stap terug zetten, en kijken als je mijn modem/router kunnen pingen?

17 reacties

Reputatie 6
Badge +9
kan je hier een goede uitleg over geven :)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Firewall zou geen probleem moeten zijn, zelf verschillende server achter mijn H369A en een paar dingen geforward.
Voor de 360 zou u als het goed is alleen UPnP aan hoeven te zetten.
Voor de NAS zou u een nieuwe "application" kunnen maken onder port forwarding, deze vervolgens bewerken (modify) om de goede poorten toe te voegen aan de "application" en dan kunt u de "application" toevoegen aan een MAC adres of IP adres.

was me net voor, met screenshots toevoegen

Robin

Reputatie 7
Hoi Alexander_1974, welkom op het forum.

Geen enkele Experia Box is "pingbaar" vanaf Internet omdat de Firewall op "hoog" staat.

Wat mij betreft is dat ook de enig juiste waarde voor de firewall en het feit dat deze op hoog staat heeft geen enkele invloed op het probleem dat jij ervaart.

Ook ik heb een Synology NAS achter de V10 staan en dat werkt zonder problemen.

Welke services van de Synology wil je vanaf Internet beschikbaar maken?

Zou je eens screenshots kunnen plaatsen van de Application(s) die je gemaakt hebt voor de Synology en de toewijzing daarvan aan het IP adres van de Synology?.

Voorbeeld Application:

Voorbeeld toewijzing:

Hoe krijgt jouw Synology zijn IP adres? (Hard ingesteld op de Synology zelf of via de DHCP server van de V10 met bijbehorende DHCP Binding.)

Als dit, zoals het mijns inziens hoort, via de DHCP server van de V10 gaat, plaats dan ook screenshots van de DHCP Cliënt Status en de DHCP Binding van de Synology.

Voorbeeld DHCP Cliënt Status:

Voorbeeld DHCP Binding:

Lees ander ook dit topic nog even.
Ik heb eveneens een probleem met portforwarding. Alles lijkt correct ingesteld, maar van buiten is mijn apparaat niet zichtbaar. Online tools bevestigen dat de poort nog steeds dicht is.

Mijn configuratie :

1. DHCP binding voor het apparaat dat zichtbaar moet zijn

2. Applicatie aangemaakt met 4x het zelfde poortadres (19132) voor TCP & UDP

3. Portforwarding van het vaste IPaddres via de applicatie met het juiste poortadres.

Reputatie 7
Badge +30
Heb je de applicatie runnen, en op de goede poort.

De "checkers" op internet reageren alleen op poorten die reageren op pings.

Robin
Bedankt voor de snelle reactie.

Ja, Het is een applicatie op mijn laptop (minecraft PE server). De applicatie loopt, maar gebruikers kunnen hem niet zien. Bovendien faalt de port forwarding test.

Reputatie 7
Badge +30
Weet je dan zeker dat dat het IP van je laptop is? En dat dat de goede poort is?

Robin
Reputatie 7
De port-forwarding moet niet voor TCP and UDP poort 19132 gemaakt worden maar alleen voor TCP poort 19132.

Staat de firewall van het apparaat waar de minecraft server op draait inkomend TCP poort 19132 toe?

hoihoi ben bezig met schoutcast v2 server op te zetten heb hem wel op poort 8000 dat ik alles kan doen maar mijn vraag is hoe kan ik deze ook gebruiken dat me andre dj's er ook op kunnen komen via een poort vna mij router ik heb de v10 h369A hoor het graag

Reputatie 7
Badge +30

janwillem1994 schreef op 7 mar '16 om 13:08u

hoihoi ben bezig met schoutcast v2 server op te zetten heb hem wel op poort 8000 dat ik alles kan doen maar mijn vraag is hoe kan ik deze ook gebruiken dat me andre dj's er ook op kunnen komen via een poort vna mij router ik heb de v10 h369A hoor het graag

Hoi,

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe shoutcast v2 werkt, en ik denk dat je deze vraag het beste bij hun kan stellen. Maar mocht je poort 8000 willen openen: klik

Robin

hoihoi robinflikkema ik heb poort 8000 heb ik al open hihi maar ik heb het in me eigen net werk maar wil het graag naar buiten bringen dat andre er ook op kunnen komen 

Reputatie 7
Badge +30

janwillem1994 schreef op 7 mar '16 om 14:03u

hoihoi robinflikkema ik heb poort 8000 heb ik al open hihi maar ik heb het in me eigen netwerk maar wil het graag naar buiten bringen dat andre er ook op kunnen komen 

Hoi,

Gebruik je wel het extern ip-adres dan?

Robin

nee die weet niet hoe ik dat moet maken daarom vraag ik het hier ook wand ik heb de server al gemaakt op me eigen ip kan ik er wel op komen maar wil het graag naar buiten bringen voor de andre mensen die er dan oo kop kunnen komen via mijn ip adres 

Reputatie 7
Badge +30

janwillem1994 schreef op 7 mar '16 om 14:12u

nee die weet niet hoe ik dat moet maken daarom vraag ik het hier ook wand ik heb de server al gemaakt op me eigen ip kan ik er wel op komen maar wil het graag naar buiten bringen voor de andre mensen die er dan oo kop kunnen komen via mijn ip adres 

Maar probeer eens met het ip wat je hier vind: http://www.watismijnip.nl/

******* dat is mijn ip gr janwillem

Admin: gegevens bewerkt i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +30

janwillem1994 schreef op 7 mar '16 om 14:56u

86.**.**.** dat is mijn ip gr janwillem

Maar, kan je met dat IP en de eerder genoemde poort verbinden?

Reputatie 3
Badge
Let Op! als je Port-Forwardings maakt op MAC-adres (is nieuw) dan wordt de port-forwarding gezet op het IP-adres wat op dat moment aan dat MAC-adres is gekoppelt. De Port-Forwarding gaat niet mee met het MAC-adres. Dat betekent dat als dat MAC-adres op een later tijdstip een ander IP-adres krijgt, de Port-Forwarding niet meer goed staat. Dus 2 opties geef een apparaat waar een Port-Forwarding heen gaat een vast IP-adres of maak in de V10 een permanente lease aan. Overigens geldt dat ook voor een DMZ.

Reageer