Beantwoord

v10 verschil v10a

• 11 november 2018
  • 10 reacties
  • 7086 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
ik heb een v10 werkt prima maar een beetje traag met terug van wifi naar extern ip
ik dacht misschien lost een v10a het probleem op
ik kan via marktplaats een v10a kopen
en even kijken of het beter kan werken dan mijn v10
is dit nou het proberen waard of zal het geen verschil maken
zie link
https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/netwerkkaarten-routers-en-switches/m1342197412-experiabox-v10a-nieuwste-model.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
icon

Beste antwoord door wjb 11 november 2018, 13:53

wjb zoals je weet gebruik ik een r9000 voor de wifi en heel het internet op itv / telefoon na
ik ondervind een vertraging door intern extern ip adres niet veel maar iets
en dacht misschien is een v10a een oplossing
maar jij denkt dat dit geen verschil zou maken ?

Dit zal inderdaad geen verschil maken. Het enige voordeel van de V10A is dat deze fast roaming (802.11k/r) zou ondersteunen waardoor deze goed kan samenwerken met de Experia WiFi's (ook van Arcadyan). Aangezien jij de wifi van de Experia Box helemaal niet gebruikt is dat in jouw situatie dus ook niet van invloed.
Verder zie ik eigenlijk alleen maar nadelen t.o.v. de V10.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Dat zal geen verschil maken, de V10A heeft geen betere wifi dan de V10.
Als je van plan bent ook nog Experia WiFi's te gaan gebruiken, dan heeft de V10A het voordeel dat de wifi van de Experia Box zelf aan blijft, terwijl deze bij de V10 uitgezet wordt.

Ik denk dat het weggegooid geld is, en dat je er verstandiger aan doet om de KPN WiFi tuner eens te doorlopen. Misschien kom je wel in aanmerking voor gratis Experia WiFi's.

Oh ... wacht ... je hebt toch al twee Experia WiFi's?

Daarbij komt dat die Experia Box op Marktplaats eigendom is van KPN en niet van de verkoper.
Reputatie 7

Daarbij komt dat die Experia Box op Marktplaats eigendom is van KPN en niet van de verkoper.

Bizar ook. Die V10A is er net en nu al iemand die het lef heeft om bezit van KPN illegaal aan te bieden. En hoe komt die persoon er aan? Die zal toch z'n aansluiting willen gebruiken en je krijgt maar één experiabox. Die je moet inleveren als deze geswitched wordt.
Reputatie 7
Daarbij komt dat die Experia Box op Marktplaats eigendom is van KPN en niet van de verkoper.Bizar ook. Die V10A is er net en nu al iemand die het lef heeft om bezit van KPN illegaal aan te bieden. En hoe komt die persoon er aan? Die zal toch z'n aansluiting willen gebruiken en je krijgt maar één experiabox. Die je moet inleveren als deze geswitched wordt.
Hoeveel Experia Boxen heb jij thuis liggen? Ik heb er vijf in mijn rariteitenkabinet liggen, een Thomson TG789vn, een ZTE H220N (V7), een Arcadyan VGV7519 (V8), een ZTE H368N (V9) en een ZTE H369A (V10). Als ik een V10A aangeboden zou krijgen, dan zou ik deze eenvoudig tegen de TG789vn kunnen omruilen.

Overigens de router die ik gebruik is een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3. 🙂
Reputatie 7
Ik heb nog een oude Siemens. Nog van voor de Thomson-tijd. Voor reserve (indien m'n huidige, V10, defect raakt). Maar binnenkort werkt i-tv niet meer in Bridge dus heb ik aan die Siemens dan niks meer.
Reputatie 5
Badge +9
wjb zoals je weet gebruik ik een r9000 voor de wifi en heel het internet op itv / telefoon na
Reputatie 7

Dit zal inderdaad geen verschil maken. Het enige voordeel van de V10A is dat deze fast roaming (802.11k/r) zou ondersteunen waardoor deze goed kan samenwerken met de Experia WiFi's (ook van Arcadyan). Aangezien jij de wifi van de Experia Box helemaal niet gebruikt is dat in jouw situatie dus ook niet van invloed.
Verder zie ik eigenlijk alleen maar nadelen t.o.v. de V10.
Reputatie 5
Badge +9
oke wjb duidelijk dan hoef ik geen v10a en hou ik het lekker bij de v10
De Experia box V10 heeft 3 UTP aansluitingen meer dan de V10A
en is daardoor een slechtere update van je systeem, ik heb de nieuwe meteen terug gestuurd en de oude gehouden☺️
Hallo @Danny van den Hoogen ,
De V10 heeft 1 lan aansluiting meer dan de V10a en geen 3.
Niet meer relevant.

Reageer