Vraag

V10A duurt lang voor pagina's laden via wifi

  • 18 April 2019
  • 99 reacties
  • 5499 keer bekeken

9b073e71-ed64-4077-bb20-144ce3c53cfd.jpg

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken glasvezel via de speedtest haal ik ongeveer 87mbps met kabel en via wifi 76mbps, dat zal goed moeten zijn, alleen zodra ik web pagina's open duurt het heel lang voor het gelanden is ook bij whatsapp moet je al snel 10/15 sec wachten voor die verbonden is zelfde bij marktplaats dan moet je lang wachten tot dat de foto's geladen zijn. hiervoor was ik klant bij Ziggo toen had ik nooit problemen. als ik een speedtest doen moet ik ook 10/15 sec wachten voor die verbinding heeft.

hoop dat iemand tips heeft.

Gr Elroy

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + relevante quote van later uit de discussie toegevoegd hieronde
 

Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Beste Marina,

Helaas heb ik sinds kort ook last van foutcode 110. TV is net nieuw en KPN internet afgesloten begin mei. Netwerk en wifi thuis is stabiel. Heb bewust gekozen voor een hoge snelheid zodat ik mijn TV kan verbinden met wifi, maar helaas...

TV: QE65Q7FNAL
KPN MODEM: Experiabox v10A

Stappen uitgevoerd:
  • Test uitgevoerd met twee smartphones. Hotspot opgezet en tv verbonden. Dat werkte goed.
  • Modem gereset
  • TV gereset
  • Contact opgenomen met Samsung, Samsung monteur is langs geweest. Wifi module en tv is in orde, geen fouten gevonden. De Samsung monteur wist direct dat ik een KPN modem had. Hij had het erover dat de nieuwe modems veel problemen geven waardoor de tv geen verbinding kan maken met wifi. Er werd geadviseerd om KPN te bellen voor eventueel ander modem
  • KPN gebeld en situatie uitgelegd, ze konden mij telefonisch niet helpen. Advies was om een KPN forum te starten.
Mocht u nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @hesselz en anderen, welkom! Ik heb jullie vragen even afgesplitst, aangezien het probleem in het vorige topic is opgelost met een update van de V10A. Jullie lopen dus ergens anders tegenaan, maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk.

Willen jullie, als je dit nog niet gedaan hebt, je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook wil ik graag weten welke problemen jullie precies ervaren, bijvoorbeeld: wegvallende wifi in de avond, wegvallende wifi op een specifiek apparaat, trage wifi op een specifiek apparaat, etc. Zo nauwkeurig mogelijk en onder vermelding van het merk en type toestel/apparaat en evt. een screenshot van een speedtest. Ook wil ik graag weten of het bekabeld wel 'gewoon' goed werkt.Ik besef dat dit veel vragen zijn, maar als er echt een 'algemeen' probleem is, gaan mijn collega's in ieder geval om deze informatie vragen.

Daarnaast zal ik even met de Telfort collega's sparren om te kijken of dit probleem bij beide merken voorkomt.
Hallo Marcia,

Wij gebruiken een Samsung Galaxy Alpha model SM-G850F met Android 5.0.2, een Apple iPhone 5SE, en een HP laptop allen via WiFi. Verder hebben wij de KPN Arris VIP-2952 V2 via utp aangesloten.
We ervaren 2 problemen.
Ten eerste, traag WiFi op de Samsung. De Samsung telefoon maakt heel traag verbindingen. Het duurt wel een minuut om een site op te roepen. En bijv. nu net bij het opstarten van de speedtest duurt het bijna een minuut voordat hij een server (Solcon Dronten) heeft gevonden. De speedtest varieert nogal sterk. Nu net: 21,2 Mbps down, 26,7 up, ping 8ms, jitter 3ms, verlies 1,3%. Gister om 16:17 28,0Mbps down, 41,5 up, ping 6ms, jitter 0ms, verlies 6,7%.

De iPhone daarentegen maakt vlot verbinding. Speedtest nu net: 35,5dn, 26,3up, ping 6ms, jitter 41ms, verlies 0%.

Ook hier best veel variatie overigens.
Laptop maakt ook vlot verbinding, speedtest: 54,6dn, 35,6up, ping 8ms, jitter 2ms.


Ten tweede wegvallende verbinding. Dit gebeurt op WiFi maar ook bedraad op de Arris (met name overdag geconstateerd). De verbinding herstelt zichzelf binnen een paar seconde. Voor de arris betekent het echter dat hij een minuut of zo bezig is om weer te initialiseren.

Ik hoor graag!
Hessel
Nog steeds dezelfde problemen met wifi en inmiddels alles geprobeerd wat op dit forum als mogelijke oplossing is gegeven. Het bizarre is dat KPN weet van de problemen, en dit loopt al heel erg lang, maar zegt er niets aan te kunnen doen. Tuurlijk kan ik de helpdesk weer bellen maar die gaan meten en zeggen dat alles goed is en beweren zelfs dat er geen problemen zijn.

Ik heb besloten KPN na meer dan 30 jaar te verlaten want dit werkt gewoon niet.
Reputatie 7
Hallo @BobPrince, welkom terug bij de KPN community. Super irritant dat je problemen met WiFi ervaart. Je geeft aan je abonnement op te willen zeggen, dat is erg jammer! Ik hoop dat we toch nog samen tot een oplossing kunnen komen, zo te zien is dat hier al vaker op het forum gelukt. Dus zullen we het proberen? Kun je precies aangeven waar je tegenaan loopt? Op welk(e) appara(a)t(en) heb je last van een matig draadloos signaal? Wat heb je geprobeerd? We zien je graag terug 🙂
Android tablet en telefoons maar ook problemen met Windows 10. Als ik bij mijn zoon ben die Caiway heb ik deze issues niet en als ik bij klanten ben ook niet. Het ligt gewoon aan de v10a en daar heeft KPN geen oplossing voor.
Hello, I am also experiencing the same hanging/slow webpage loading due to DNS problems on my Experia Box v10A on a glasvezel connection that I have read about here. My phone and laptop lose connection often and websites are slow to load. I am in a small apartment so the signal should be fine easily. My firmware is v5.00.20 build190. I have tried to check the ISP DNS box but it does not fix the problem.

Quite annoying, it is unacceptably slow and I would not want to stay on KPN if this cannot be solved. Any suggestions?
Reputatie 7
As you have a fiber-connection, you could replace your Experia Box by an EdgeRouter Lite 3 as described in the topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" (Use your own router instead of the Experia Box).

I'm sorry that the topic is in Dutch, but on the other hand ... You're never to old to learn Dutch. 😉
Best een goed idee om de v10a te vervangen door een andere router maar KPN weet van de problemen dus waarom komen zij dan niet met een betere optie! Dit probleem is al meer dan een jaar bekend en dan nog geen oplossing?
Reputatie 7
Best een goed idee om de v10a te vervangen door een andere router maar KPN weet van de problemen dus waarom komen zij dan niet met een betere optie! Dit probleem is al meer dan een jaar bekend en dan nog geen oplossing?
Geld, geld en geld, meer kan ik er niet van maken.
Zelf draai ik naar alle tevredenheid met een EdgeRouter Lite 3 in combinatie met een aantal EDIMAX CAP1200 wifi accesspoints. Dat is wel een investering geweest van in totaal zo'n 500 Euro, maar daarentegen werkt het wel allemaal.
Is hier al een oplossing voor inmiddels? Ik stap binnenkort over naar KPN en zou graag gewoon goed glasvezel internet hebben. (krijgen alle nieuwe glasvezel klanten 200mbit trouwens een v10A?)
Geen enkele verbetering hier en van KPN hoor je niets behalve dat ze willen dat je van alles probeert dit terwijl het met de oude modems altijd goed gewerkt heeft.
Ik herken me helemaal in bovenstaande problemen met betrekking tot de V10a. Ik heb ook tot twee keer toe met de klantenservice gebeld, alle adviezen opgevolgd, de klantenservice heeft ook van alles gedaan, maar niets hielp uiteraard, want het probleem zit in de box. Het internet op gaan met de tablet en de telefoons gaat heel traag. Op andere plaatsen waar ik kom lukt dat prima met genoemde telefoons, dus het ligt echt niet aan de telefoon.
Ik lees hierboven dat er begonnen is met de uitrol van nieuwe software. Het is een bericht van vier maanden geleden. Op dit moment is mijn probleem nog steeds hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat het uitrollen van software vier maanden duurt. Kan Marcia daar wat meer over vertellen. Nog iets anders: ik ben tot nu toe heel tevreden geweest over KPN. Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met de V10a. Ik kan me toch niet voorstellen dat KPN dit zomaar laat liggen.

Admin: afgesplitst en naar huidige topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @bertoirsbeek, welkom! Ik heb je bericht even naar het huidige V10A topic verplaatst. De problemen waar we vier maanden tegenaan liepen, zijn destijds door de update verholpen. Op dit moment lijkt er inderdaad iets anders te spelen, alleen is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen.

Wat ervaar jij nu precies? Gaat het dan om wifi op je tablet en telefoons? Werkt bekabeld alles wel naar behoren? Je had de wifi tuner al doorlopen, begrijp ik? Daar kwam niets uit? Wil je naast het beantwoorden van je vragen je forumprofiel postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) aanvullen?
Beste Marcia, de problemen die ik ondervind zijn de volgende:
De telefoons en de tablet laden de eerste pagina's van een app heel langzaam. Bijvoorbeeld de NOS app doet er tergend langzaam over voordat de eerste pagina geladen is. Dan duurt het nog een tijd voordat de afbeeldingen geladen zijn en dan werk het naar behoren. Klikken van artikel naar artikel gaat zoals het moet. Dit geldt voor alle apps op dergelijke apparaten. Ik heb nu twee weken de nieuwe Experiabox V 10a in huis, bij de V9 die ik eerst had speelde deze problemen niet. Het ligt echt niet aan de telefoon of de tablet, als ik ze meeneem naar vrienden doen ze het daar perfect.
De laptop en de vaste computer hebben hier minder last van al laadt de laptop sommige pagina's wel langzaam.
Ik heb inderdaad al twee keer met de klantenservice gebeld, we hebben toen alle items doorlopen. Vanmorgen heb ik nog even een speedtest gedaan, daar kwam uit Download 31,73 upload 13,31. Zojuist ( 13.30 uur) nog een keer gedaan Download 24,42 upload 13,15. Gisteren kwam dat allemaal hoger uit. Toch vreemd. Ook merkte ik vanmorgen toen ik via de wifi naar de radio luisterde dat hij af en toe even weg viel en daarna weer herstelde.
Ik heb alle apparaten via de wifi verbonden. Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.
Ik hoop dat de problemen op te lossen zijn, want het is wel behoorlijk irritant.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @bertoirsbeek! Met de resultaten van die speedtests zou je prima moeten kunnen surfen en apps zoals NOS moeten kunnen gebruiken. Hoewel het natuurlijk geen hele hoge snelheden zijn, verklaart het niet de problemen naar mijn idee.

Nog even een vraagje: welke apparatuur gebruik je verder voor het netwerk thuis? Heb je bijvoorbeeld ook een eigen router/WiFi-versterker/Accespoint, of is het puur alleen de V10A?
Hallo Paul,

Ik gebruik alleen de V10A, verder heb ik geen netwerkapparatuur. Ik heb maar een kleine woning, in het verleden werkte alles naar behoren met de V9. Op aanraden van de helpdesk heb ik de V10A ontvangen omdat internet wel eens weg viel, dat zou aan de V9 liggen omdat hij verouderd is.
Vanmorgen had ik op de laptop dezelfde problemen. Regelmatig valt de internettoegang weg, de Wifi blijft gewoon actief en met de telefoon kom ik dan ook ,maar heel langzaam op internet. Ik heb de V10A nu een dikke week, het is dus een heel nieuw exemplaar. Ik moet zeggen, het begint me behoorlijk te irriteren, KPN moet gewoon zorgen dat zijn apparatuur naar behoren functioneert. Ik ben er echt van overtuigd dat er iets niet klopt met de V10a.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, bertroirsbeek, voor de toelichting! Dan springt er ook niets uit waarvan ik kan zeggen 'dat is het probleem'. Zoals je in dit topic ziet komt dit wel eens vaker voor. We hebben hier alleen nog niet de vinger op kunnen leggen wat nu de oorzaak is. Hier wordt verder naar gekeken, maar op dit moment is er niet iets, van ons uit, wat ik kan doen. Wat je zelf nog zou kunnen proberen is de wifikanalen splitsen (met behulp van deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord). Door ze beide een eigen naam te geven kun je kijken of het beter gaat als je met de ene of de andere verbonden bent.
Hallo Erik, ik wil je tip wel uitproberen, maar als ik op de link klik kom ik in de servicetool waarmee ik de wifi naam en wachtwoord kan wijzigen, dat snap ik, heb ik al eerder gedaan, maar hoe kan ik nu splitsen ? Dat is me niet duidelijk.
Reputatie 7
Badge +21
@bertoirsbeek, door in te loggen op je modem kan je de kanalen splitsen en van naam veranderen. Een andere website die je hierbij kan helpen is deze, volg het stappenplan en het moet dan werken!

Edit: in de tool kun je kiezen voor geavanceerd, vervolgens kun je daar het SSID splitsen
Ook hier doet het probleem met de lange laadtijd van websites/apps zich voor terwijl het glasvezelnetwerk prima uit de speedtest komt. Alle standaard geadviseerde oplossingen zijn geprobeerd (‘try to turn it on and off again’, ‘WiFi tuner’, ‘kanaalwijzigingen’, ‘ISPDNS enabled/disabled’, etc.) maar het mag allemaal niet baten. Het belemmert momenteel mijn ervaring als klant enorm, en zo te lezen in dit topic velen met mij.

@Marcia_ @Erik_ @Nadia @Paul_ @Susan_
  • Wanneer kunnen we een oplossing van KPN verwachten?
  • Kunnen jullie ons updaten over de voortgang en geprobeerde oplossingen in de afgelopen twee maanden?
Setup:
Experiabox V10a (firmware v5.00.20 build190)
  • WiFi 2.4Ghz + 5Ghz enabled
  • Guest network disabled
  • Geen andere apparatuur, zoals WiFi versterkers of overige routers, aangesloten
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @fixitplease! Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Een uitgebreidere toelichting vind je in dit topic: E-mails komt niet binnen op mijn thuisnetwerk van KPN. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. Als er meer nieuws is zal ik dat in dit topic laten weten.
@Joran Thanks voor de tip en de snelle reactie. Terugzetten van fabrieksinstellingen lijkt inderdaad (voorlopig) de oplossing. Ik zie dat er ook geen IPv6 meer wordt afgegeven aan mijn devices dus het lijkt hem daar dus in te zitten.
Reputatie 3
Badge +1
@Joran Dit hielp voor mij ook, dank je wel!
Reputatie 2
Dus als ik op mijn iphone ipv6 adressen zie dan moet ik mijn modem herstellen naar fabrieksinstellingen om dit volledig uit te zetten?