Vraag

V10A duurt lang voor pagina's laden via wifi

  • 18 april 2019
  • 99 reacties
  • 4130 keer bekeken

9b073e71-ed64-4077-bb20-144ce3c53cfd.jpg

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken glasvezel via de speedtest haal ik ongeveer 87mbps met kabel en via wifi 76mbps, dat zal goed moeten zijn, alleen zodra ik web pagina's open duurt het heel lang voor het gelanden is ook bij whatsapp moet je al snel 10/15 sec wachten voor die verbonden is zelfde bij marktplaats dan moet je lang wachten tot dat de foto's geladen zijn. hiervoor was ik klant bij Ziggo toen had ik nooit problemen. als ik een speedtest doen moet ik ook 10/15 sec wachten voor die verbinding heeft.

hoop dat iemand tips heeft.

Gr Elroy

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + relevante quote van later uit de discussie toegevoegd hieronde
 

Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. 

 


99 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @fixitplease! Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Een uitgebreidere toelichting vind je in dit topic: E-mails komt niet binnen op mijn thuisnetwerk van KPN. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. Als er meer nieuws is zal ik dat in dit topic laten weten.
Best een goed idee om de v10a te vervangen door een andere router maar KPN weet van de problemen dus waarom komen zij dan niet met een betere optie! Dit probleem is al meer dan een jaar bekend en dan nog geen oplossing?
Reputatie 7

Als je het vinkje bij ISP DNS weghaalt, krijg je dan de mogelijkheid om zelf een DNS server in te stellen?
Zo ja: Wat gebeurt er dan als je daar als DNS server 1.1.1.1 (CloudFlare) gebruikt?
als ik het vinkje uit zet kan je niks veranderen

Fantastisch, het is juist de bedoeling dat je dan zelf een DNS server kan kiezen, maar zelfs dat blijkt op de V10A nog niet te werken.
Chapeau KPN, wat een "geweldig" apparaat die V10A. (Ahum)
Reputatie 7
As you have a fiber-connection, you could replace your Experia Box by an EdgeRouter Lite 3 as described in the topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" (Use your own router instead of the Experia Box).

I'm sorry that the topic is in Dutch, but on the other hand ... You're never to old to learn Dutch. 😉
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Boker, Goed dat je aankaart dat je problemen ervaart met jouw verbinding. Hopelijk kan ik vanaf hier de oorzaak achterhalen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Badge
Hoi @josua1983, Wanneer je de reset goed uitvoert, dan zet je alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen. In dit geval ook het nieuwe wachtwoord die de monteur heeft aangemaakt. De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Op de achterkant van de Experia Box V10A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:



Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.


@Marina_ Ah duidelijk 😃 Ik ga het straks proberen. Dank je wel
@wjb , @Marina_

Voor mij heb ik de oplossing wel gevonden. Zoals wjb al aangeeft zit het 100% zeker in de v10a. Ik heb eventjes bij vrienden een v9 geleend en die hier neergezet. Geen enkel probleem meer sinds ik die v9 heb aangesloten. De v10a even weer aangesloten en hoppa...direct weer alle problemen terug.
Morgen komt er een monteur hier en als het uiteindelijk uitdraait op vervanging van de v10a voor weer een v10a dan zeg ik meteen weer het kpn gebeuren op.
Ik heb mijn bevindingen meteen doorgegeven aan der helpdesk zodat de monteur op voorhand info heef wat het probleem en oplossing is.

Toch vreemd dat ik berichten tegenkom van ruim 7 maanden oud met dezelfde problemen en dat jullie dit gewoon niet erkennen en oplossen.
Vandaag de monteur over de vloer gehad en dat was een zeer aardige jongen.
Hij begreep meteen mijn probleem en stelde direct al voor om een V10 te plaatsen.

Omgewisseld en nu geen problemen meer.
Het is dus wel overduidelijk dat het probleem in de V10a zit wat veel mensen kan helpen.

Jammer dat jij geen V10 krijgt @BobPrince aangezien ik nu zonder problemen verbinding heb.
Ik zou nog even wat harder zijn dan richting KPN.
Reputatie 7
Badge +28
De Service Tool doet het helaas nog niet als je ook Experia Wifi gebruikt. Daar wordt aan gewerkt. Wat je kunt doen is even een apparaat tijdelijk bekabeld aansluiten op de Experia Box, en dan de service tool nog eens gebruiken. Maar. Als jij Experia Wifi gebruikt, dan zou de wifi op de Experia Box uitgeschakeld moeten zijn. En als je dan SSID's wilt splitsen, moet je inloggen op de Experia Wifi's zelf.

De eerste Experia Wifi die je aangesloten hebt krijgt altijd 192.168.2.150. Aanvullende krijgen hun IP toegewezen vanuit de Experia Box, dus dan zou je even daar moeten kijken wat het IP is. De inloggegevens staan op de achterzijde van elke Experia Wifi. Klik dan instellingen, gevolgd door wifi. Daar kun je dan beide SSID's een eigen naam geven.
Badge
De Service Tool doet het helaas nog niet als je ook Experia Wifi gebruikt. Daar wordt aan gewerkt. Wat je kunt doen is even een apparaat tijdelijk bekabeld aansluiten op de Experia Box, en dan de service tool nog eens gebruiken. Maar. Als jij Experia Wifi gebruikt, dan zou de wifi op de Experia Box uitgeschakeld moeten zijn. En als je dan SSID's wilt splitsen, moet je inloggen op de Experia Wifi's zelf.

De eerste Experia Wifi die je aangesloten hebt krijgt altijd 192.168.2.150. Aanvullende krijgen hun IP toegewezen vanuit de Experia Box, dus dan zou je even daar moeten kijken wat het IP is. De inloggegevens staan op de achterzijde van elke Experia Wifi. Klik dan instellingen, gevolgd door wifi. Daar kun je dan beide SSID's een eigen naam geven.



@Erik_ Duidelijk, ga ik dat vanmiddag even proberen 😉
Badge
@josua1983, Wil je voor de zekerheid de reset nog eens handmatig proberen zoals beschreven in mijn vorige bericht? Misschien gaat het dan goed. Zo niet, ben ik benieuwd of je de frequenties al gesplitst hebt. De Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Als beide signalen op dit moment dezelfde naam (SSID) gebruiken, kan dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Als dit niet helpt, hoor ik graag van je. Je hoeft geen filmpje te plaatsen, ik heb er wel een beeld bij aangezien het vaker is voorgekomen.

Yes, ga ik vanmiddag na werk even proberen.

Wordt vervolgd 🙂

De snelheid is vele malen beter als voorheen 👍🏻
IK zie in ieder geval geen ipv 6 adressen meer.
De snelheid kom ik later nog even op terug.
Badge
@josua1983 Wat vervelend dat er een storing is met onze Servicetool. Zou je het later op dag nog eens willen proberen? 😥

Yes ga ik doen 🙂
@Joran Thanks voor de tip en de snelle reactie. Terugzetten van fabrieksinstellingen lijkt inderdaad (voorlopig) de oplossing. Ik zie dat er ook geen IPv6 meer wordt afgegeven aan mijn devices dus het lijkt hem daar dus in te zitten.
Reputatie 2
Badge
@Joran Dit hielp voor mij ook, dank je wel!
Ik herken me helemaal in bovenstaande problemen met betrekking tot de V10a. Ik heb ook tot twee keer toe met de klantenservice gebeld, alle adviezen opgevolgd, de klantenservice heeft ook van alles gedaan, maar niets hielp uiteraard, want het probleem zit in de box. Het internet op gaan met de tablet en de telefoons gaat heel traag. Op andere plaatsen waar ik kom lukt dat prima met genoemde telefoons, dus het ligt echt niet aan de telefoon.
Ik lees hierboven dat er begonnen is met de uitrol van nieuwe software. Het is een bericht van vier maanden geleden. Op dit moment is mijn probleem nog steeds hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat het uitrollen van software vier maanden duurt. Kan Marcia daar wat meer over vertellen. Nog iets anders: ik ben tot nu toe heel tevreden geweest over KPN. Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met de V10a. Ik kan me toch niet voorstellen dat KPN dit zomaar laat liggen.

Admin: afgesplitst en naar huidige topic verplaatst
Het feit dat ik nog IPv6 adressen zie is dus normaal?

Ik heb idd problemen met een traag opbouwende verbinding. Je ziet het vooral heel goed met de Speedtest. Tegen de tijd dat alles geresolved is is de download speed 4Mbps en de upload 340 Mbps
Hallo Erik, ik wil je tip wel uitproberen, maar als ik op de link klik kom ik in de servicetool waarmee ik de wifi naam en wachtwoord kan wijzigen, dat snap ik, heb ik al eerder gedaan, maar hoe kan ik nu splitsen ? Dat is me niet duidelijk.
RodyH heeft gelijk, de problemen zijn bekend maar KPN doet er niets mee.

Dit is een van de redenen dat ik KPN ga verlaten want ook ik heb om een V10 (zonder de a) gevraagd maar men vertelde mij dat er niets bekend is en dat alles goed werkt bij mij dus een omruil zit er niet in.
Nog steeds dezelfde problemen met wifi en inmiddels alles geprobeerd wat op dit forum als mogelijke oplossing is gegeven. Het bizarre is dat KPN weet van de problemen, en dit loopt al heel erg lang, maar zegt er niets aan te kunnen doen. Tuurlijk kan ik de helpdesk weer bellen maar die gaan meten en zeggen dat alles goed is en beweren zelfs dat er geen problemen zijn.

Ik heb besloten KPN na meer dan 30 jaar te verlaten want dit werkt gewoon niet.
Android tablet en telefoons maar ook problemen met Windows 10. Als ik bij mijn zoon ben die Caiway heb ik deze issues niet en als ik bij klanten ben ook niet. Het ligt gewoon aan de v10a en daar heeft KPN geen oplossing voor.
Badge

@josua1983, Wil je voor de zekerheid de reset nog eens handmatig proberen zoals beschreven in mijn vorige bericht? Misschien gaat het dan goed. Zo niet, ben ik benieuwd of je de frequenties al gesplitst hebt. De Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Als beide signalen op dit moment dezelfde naam (SSID) gebruiken, kan dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Als dit niet helpt, hoor ik graag van je. Je hoeft geen filmpje te plaatsen, ik heb er wel een beeld bij aangezien het vaker is voorgekomen.Yes, ga ik vanmiddag na werk even proberen.

Wordt vervolgd 🙂

Morning @Marina_

Gisteren een fysieke reset gedaan, daarna probeerde ik in te loggen Login op de ExperiaBox maar kwam er niet in. Ik kom wel op de loginpagina. De gebruikersnaam admin maar ik kreeg de melding dat mijn ww niet goed is, zowel met de Experia WiFi ertussen en zonder. Kan jij misschien zien of ik deze verandert heb? De KPN monteur heeft ww twee weken aangemaakt, en volgens mij heb ik deze in de tussentijd niet meer veranderd.
Reputatie 7
Is dit vooral met Android devices het geval?
Wat voor een Experia Box heb je?
Gebruik je nog andere wifi toegangspunten in jouw netwerk thuis?
Zo ja, van welk merk en type zijn die?
Reputatie 7
Zet, als dat kan, op de iMac de ondersteuning van IPv6 eens uit.
Heb je dan nog steeds last van traag ladende pagina's.

Reageer