Desondanks 1x Experia WiFi bekabeld aangesloten op de V10a in de meterkast op de benedenverdieping en 1x bekabeld op een slaapkamer op de 1e verdieping (zoals aangegeven in de installatiekaart). Daar is nu ook een goed WiFi-signaal, echter nog niet op zolder. Daar heb ik het wel nodig, maar kan ik helaas geen bekabeling naartoe trekken (anders dan via het trapgat door deuropeningen en over de muur) 😒
Via chat heb ik contact gezocht om het probleem op te lossen. Daar kom ik echter niet verder met het oplossen van het probleem. Reacties: "het bekabeld aansluiten van de Experis WiFi is wel voorwaarde van de actie", "ik vrees dat ook een WiFi monteur in dit geval geen oplossing zou zijn", "nee, een V10 leveren is niet meer mogelijk" en doodleuk "ik heb geen oplossing voor je, je kan een kabel over de muur leggen naar de zolder".
Door een storing in de V10 heb ik deze moeten vervangen en nu zou ik genoegen moeten nemen met slecht(er) WiFi-signaal a.g.v. levering van nieuwe hardware (V10a)!?!
Wellicht en hopelijk kom ik via deze weg wél tot een redelijke oplossing voor mijn probleem, want een kabel over de muur aanleggen a.g.v. een tekortkoming in de apparatuur van KPN is dat uiteraard niet!
Beste antwoord door Bart_
Dag EricWs. Welkom op het Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zag dat je je gegevens in je profiel hebt vermeld en ik kon direct meekijken aan onze kant van de lijn. Ik zag dat je inderdaad een nieuwe Experia Box van ons hebt gekregen.
Ik begrijp dat de kwaliteit van je wifi minder is geworden sinds je de V10A in huis hebt gehaald. Je hebt de daarom de wifi tuner doorlopen en daaruit kwam uit dat je gratis de Experia Wifi van ons hebt ontvangen. Je hebt alleen nog geen goede wifi-verbinding op je zolder.
Om een goed wifi-signaal te krijgen is het inderdaad erg belangrijk om de Experia Wifi's bedraad aan te sluiten. Dat is wel een vereiste om het goed te laten werken, hoe flauw dat ook klinkt. Wellicht heb je op zolder wel een tv-ontvanger staan, of een computer? Je kunt ook op deze apparatuur je Experia Wifi bekabeld aansluiten, zoals je op de installatiekaart onder aan deze pagina kunt zien. Wellicht kun je hier iets mee?
Bekijk origineel
Ik begrijp dat de kwaliteit van je wifi minder is geworden sinds je de V10A in huis hebt gehaald. Je hebt de daarom de wifi tuner doorlopen en daaruit kwam uit dat je gratis de Experia Wifi van ons hebt ontvangen. Je hebt alleen nog geen goede wifi-verbinding op je zolder.
Om een goed wifi-signaal te krijgen is het inderdaad erg belangrijk om de Experia Wifi's bedraad aan te sluiten. Dat is wel een vereiste om het goed te laten werken, hoe flauw dat ook klinkt. Wellicht heb je op zolder wel een tv-ontvanger staan, of een computer? Je kunt ook op deze apparatuur je Experia Wifi bekabeld aansluiten, zoals je op de installatiekaart onder aan deze pagina kunt zien. Wellicht kun je hier iets mee?