Vraag

V10A duurt lang voor pagina's laden via wifi

  • 18 April 2019
  • 99 reacties
  • 5499 keer bekeken

9b073e71-ed64-4077-bb20-144ce3c53cfd.jpg

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken glasvezel via de speedtest haal ik ongeveer 87mbps met kabel en via wifi 76mbps, dat zal goed moeten zijn, alleen zodra ik web pagina's open duurt het heel lang voor het gelanden is ook bij whatsapp moet je al snel 10/15 sec wachten voor die verbonden is zelfde bij marktplaats dan moet je lang wachten tot dat de foto's geladen zijn. hiervoor was ik klant bij Ziggo toen had ik nooit problemen. als ik een speedtest doen moet ik ook 10/15 sec wachten voor die verbinding heeft.

hoop dat iemand tips heeft.

Gr Elroy

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + relevante quote van later uit de discussie toegevoegd hieronde
 

Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Hoi @MarkusPosthuma . Als jij ervaart dat jouw iphone verbindingen 'verliest' of initieel heel langzaam opbouwt. (voorbeeld: Het duurt telkens een eeuwigheid voordat je browser de webpagina laat zien, als je je telefoon weer opnieuw gebruikt) dan kan een reset de oplossing voor jou zijn.
Reputatie 2
Het feit dat ik nog IPv6 adressen zie is dus normaal?

Ik heb idd problemen met een traag opbouwende verbinding. Je ziet het vooral heel goed met de Speedtest. Tegen de tijd dat alles geresolved is is de download speed 4Mbps en de upload 340 Mbps
Waar kijk je precies dat je die adressen ziet, Markus? Dat snap ik nog niet helemaal. Maar zo te lezen is het zeker het proberen waard om die reset te doen.
Reputatie 2
Dat zie ik hier:

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MarkusPosthuma, IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld. Wanneer je een reset uitvoert aan de hand van deze instructies, zou ipv6 worden uitgeschakeld. Heb je dit al gedaan? Dit komt namelijk niet naar voren in je reactie.
Reputatie 2
Hoi @MarkusPosthuma, IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld. Wanneer je een reset uitvoert aan de hand van deze instructies, zou ipv6 worden uitgeschakeld. Heb je dit al gedaan? Dit komt namelijk niet naar voren in je reactie.
Dat is precies wat ik helder probeer te krijgen.
Ik ga je suggestie uitproberen.
Reputatie 2
IK zie in ieder geval geen ipv 6 adressen meer.
De snelheid kom ik later nog even op terug.
Reputatie 2

De snelheid is vele malen beter als voorheen 👍🏻
Reputatie 2
Badge
Ik heb precies hetzelfde, het tot stand komen van de verbinding duurt langer dan normaal.
Twee weken geleden is er een KPN monteur geweest. Hij heeft de glasvezel verbinding netjes aangesloten. Ik haal ook de goede snelheid, een constante 200 Mbit down en meestal boven de 200 Mbit up (zie bijlage). Als de verbinding ook tot stand is gekomen dan gaat deze ook rete snel.

Het maakt niet uit welk device ik gebruik, het tot stand maken van de verbinding, zowel in browsers als in apps duurt even x aantal seconden. Ik gebruik iPhone XS Max, iPhone XS, iPad 2018, MacBook Pro, HP laptop, elk device heeft er last van. Je ziet het voornamelijk met WhatsApp, als je de app opent zie je eerst een icoontje draaien en staat verbinden, dat duurt even voordat er connectie is (zie bijlage). Toen ik Ziggo had geen last hiervan, ook op 4G (KPN) werkt het goed.

Ik heb de Experia V10A reset gegeven, ik zag inderdaad twee IPv6 adressen (zie bijlage)
Na de reset zijn de IPv6 adressen inderdaad verdwenen, het probleem echter niet.

Ik heb ook met meerdere KPN medewerkers gechat, en uiteindelijk heb ik twee Experia Wifi (bedraad) gekregen. Ik heb er èèn aangesloten, maar helaas is het probleem niet verholpen.

Met IPTV (ook van KPN) is het trouwens ook zo. Als je zapt staat het beeld even een aantal seconden stil voordat er beweging in komt, het geluid is wel meteen aanwezig.

Mijn vraag is, of ik geen Experia 10 mag proberen en kijken of het probleem dan verholpen is.
Ik denk namelijk dat het aan de firmware van de Experia v10A ligt.

Bij mij is echt alles uitgesloten, zowel door de KPN monteur als door meerdere KPN medewerkers.








Reputatie 7
Badge +19
Hoi @josua1983, Welkom hier. Wat gek dat het bij jou nog niet werkt, terwijl je alles hebt uitgesloten. Tot nu toe zien we bij iedereen verbetering wanneer er een reset is uitgevoerd. Je geeft aan dat je dit al gedaan hebt. Kun je uitleggen hoe je de reset hebt uitgevoerd? Op de manier zoals we beschrijven in dit topic? Zo niet, wil ik je vragen om de reset uit te voeren aan de hand van deze stappen. Hopelijk gaat het dan goed.

• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Reputatie 2
Badge
Hoi @josua1983, Welkom hier. Wat gek dat het bij jou nog niet werkt, terwijl je alles hebt uitgesloten. Tot nu toe zien we bij iedereen verbetering wanneer er een reset is uitgevoerd. Je geeft aan dat je dit al gedaan hebt. Kun je uitleggen hoe je de reset hebt uitgevoerd? Op de manier zoals we beschrijven in dit topic? Zo niet, wil ik je vragen om de reset uit te voeren aan de hand van deze stappen. Hopelijk gaat het dan goed.


• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!


Hoi @Marina_

Ik heb het via de servicetool gedaan servicetool
De twee IPv6 adressen zijn daarmee wel verdwenen.
Als ik thuis ben kan ik ook wel een filmpje maken, van de IPTV en hoe de websites laden.
Reputatie 7
Badge +19
@josua1983, Wil je voor de zekerheid de reset nog eens handmatig proberen zoals beschreven in mijn vorige bericht? Misschien gaat het dan goed. Zo niet, ben ik benieuwd of je de frequenties al gesplitst hebt. De Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Als beide signalen op dit moment dezelfde naam (SSID) gebruiken, kan dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Als dit niet helpt, hoor ik graag van je. Je hoeft geen filmpje te plaatsen, ik heb er wel een beeld bij aangezien het vaker is voorgekomen.
Reputatie 2
Badge
@josua1983, Wil je voor de zekerheid de reset nog eens handmatig proberen zoals beschreven in mijn vorige bericht? Misschien gaat het dan goed. Zo niet, ben ik benieuwd of je de frequenties al gesplitst hebt. De Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Als beide signalen op dit moment dezelfde naam (SSID) gebruiken, kan dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Als dit niet helpt, hoor ik graag van je. Je hoeft geen filmpje te plaatsen, ik heb er wel een beeld bij aangezien het vaker is voorgekomen.

Yes, ga ik vanmiddag na werk even proberen.

Wordt vervolgd 🙂
Reputatie 2
Badge

@josua1983, Wil je voor de zekerheid de reset nog eens handmatig proberen zoals beschreven in mijn vorige bericht? Misschien gaat het dan goed. Zo niet, ben ik benieuwd of je de frequenties al gesplitst hebt. De Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Als beide signalen op dit moment dezelfde naam (SSID) gebruiken, kan dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Als dit niet helpt, hoor ik graag van je. Je hoeft geen filmpje te plaatsen, ik heb er wel een beeld bij aangezien het vaker is voorgekomen.Yes, ga ik vanmiddag na werk even proberen.

Wordt vervolgd 🙂

Morning @Marina_

Gisteren een fysieke reset gedaan, daarna probeerde ik in te loggen Login op de ExperiaBox maar kwam er niet in. Ik kom wel op de loginpagina. De gebruikersnaam admin maar ik kreeg de melding dat mijn ww niet goed is, zowel met de Experia WiFi ertussen en zonder. Kan jij misschien zien of ik deze verandert heb? De KPN monteur heeft ww twee weken aangemaakt, en volgens mij heb ik deze in de tussentijd niet meer veranderd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @josua1983, Wanneer je de reset goed uitvoert, dan zet je alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen. In dit geval ook het nieuwe wachtwoord die de monteur heeft aangemaakt. De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Op de achterkant van de Experia Box V10A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:



Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.
Reputatie 2
Badge
Hoi @josua1983, Wanneer je de reset goed uitvoert, dan zet je alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen. In dit geval ook het nieuwe wachtwoord die de monteur heeft aangemaakt. De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Op de achterkant van de Experia Box V10A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:



Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.


@Marina_ Ah duidelijk 😃 Ik ga het straks proberen. Dank je wel
Reputatie 2
Badge
@Marina_ Het wijzigen van de naam 2.4Ghz & 5Ghz is alleen mogelijk bij Guest network (_guest).
Maar niet bij mij reguliere verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
Dit kan inderdaad niet via de web interface, Josua. Echter, als je deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord gebruikt, dan kan het wel (kies voor geavanceerd).
Reputatie 2
Badge
Dit kan inderdaad niet via de web interface, Josua. Echter, als je deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord gebruikt, dan kan het wel (kies voor geavanceerd).

Dank je wel @Erik_ voor je advies. Helaas werkt de servicetool niet, gisteren en zojuist geprobeerd, maar heeft een storing.

Reputatie 7
Badge +21
@josua1983 Wat vervelend dat er een storing is met onze Servicetool. Zou je het later op dag nog eens willen proberen? 😥
Reputatie 2
Badge
@josua1983 Wat vervelend dat er een storing is met onze Servicetool. Zou je het later op dag nog eens willen proberen? 😥

Yes ga ik doen 🙂
Reputatie 2
Badge

@josua1983 Wat vervelend dat er een storing is met onze Servicetool. Zou je het later op dag nog eens willen proberen? 😥Yes ga ik doen :-)


Helaas, gisteren geprobeerd en zojuist, maar de servicetool heeft nog steeds storing.
Reputatie 7
Badge +30
De Service Tool doet het helaas nog niet als je ook Experia Wifi gebruikt. Daar wordt aan gewerkt. Wat je kunt doen is even een apparaat tijdelijk bekabeld aansluiten op de Experia Box, en dan de service tool nog eens gebruiken. Maar. Als jij Experia Wifi gebruikt, dan zou de wifi op de Experia Box uitgeschakeld moeten zijn. En als je dan SSID's wilt splitsen, moet je inloggen op de Experia Wifi's zelf.

De eerste Experia Wifi die je aangesloten hebt krijgt altijd 192.168.2.150. Aanvullende krijgen hun IP toegewezen vanuit de Experia Box, dus dan zou je even daar moeten kijken wat het IP is. De inloggegevens staan op de achterzijde van elke Experia Wifi. Klik dan instellingen, gevolgd door wifi. Daar kun je dan beide SSID's een eigen naam geven.
Reputatie 2
Badge
De Service Tool doet het helaas nog niet als je ook Experia Wifi gebruikt. Daar wordt aan gewerkt. Wat je kunt doen is even een apparaat tijdelijk bekabeld aansluiten op de Experia Box, en dan de service tool nog eens gebruiken. Maar. Als jij Experia Wifi gebruikt, dan zou de wifi op de Experia Box uitgeschakeld moeten zijn. En als je dan SSID's wilt splitsen, moet je inloggen op de Experia Wifi's zelf.

De eerste Experia Wifi die je aangesloten hebt krijgt altijd 192.168.2.150. Aanvullende krijgen hun IP toegewezen vanuit de Experia Box, dus dan zou je even daar moeten kijken wat het IP is. De inloggegevens staan op de achterzijde van elke Experia Wifi. Klik dan instellingen, gevolgd door wifi. Daar kun je dan beide SSID's een eigen naam geven.



@Erik_ Duidelijk, ga ik dat vanmiddag even proberen 😉