Beantwoord

V8 aansluiten op Huawei buitengebied

  • 4 March 2019
  • 4 reacties
  • 263 keer bekeken

Ik heb een experiabox V8 en wil die aansluiten op mijn Huawei buitengebied. Ik begreep als je een V10 heb dat dit mogelijk is en je dan nog maar een wifisignaal in huis heb. Ik heb een huawei 8525s 23a.
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 March 2019, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Alleen als de snelheid via de ExperiaBox V8, dus via DSL over de telefoonlijn, hoog genoeg is, heeft het zin om over te gaan op een V10 en dan mogelijk i.c.m. een nieuw hybride DSL+4G abo. De Huawei B525s-23a wordt dan vervangen door een ander modem, een Sagemcom.

Anders kan je beter de WiFi van de Huawei alleen gebruiken en de WiFi van de ExperiaBox V8 uitzetten en die alleen nog voor b.v. vastbellen gebruiken.
Dus de vraag is hoe snel is je DSL?
Meten kan via www.speedtest.net en je kan ook kijken wat volgens KPN mogelijk is op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
mijn signaal is max 4 mb
Onder de 3Mbps was een tijd geleden de ondergrens, maar ik weet niet wat momenteel de afwegingen zijn. Op de fourstack site kun je tegenwoordig ook goed zien in hoeverre iTV mogelijk wordt geacht. Met 4Mbps is dat in ieder geval niet mogelijk met huidige standaard technieken. Je ziet op die site ook of er wellicht een DSL upgrade staat gepland of misschien glasvezel.
4G buitengebied is onlangs gelimiteerd tot 30Mbps, dus grof 10x zo snel als je DSL. Vanuit KPN gezien zou je wel over kunnen op hybride denk ik, woor jouzelf kan dat anders liggen. Max 34 Mbps met langzaam DSL als basis kan misschien iets nadeliger uitpappen als alleen 4G met 30Mbps.
Aan de andere kan is de EBv10 een gunstiger router dan de Huawei.
Als je voornamelijk sneller wilt internetten en verder geen eigen IP camera's en servers o.i.d. van buitenshuis wilt benaderen, kan overstap naar hybride misschien gustiger zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Mc, welkom hier. Ik sluit me ook aan bij wat wmoesel zegt. Voor nu de WiFi uitzetten op de Experiabox zelf en gebruik maken van de WiFi van de 4G router. Dan gebruik je de Experiabox alleen nog voor de telefonie. 🙂