Beantwoord

V8 enFON

• 20 maart 2014
  • 7 reacties
  • 2485 keer bekeken

Reputatie 7
Ik zie op mijn V8 bij Public WLAN FON staan. Bij mij staat FON op Off, terwijl de default On is en verder is het grijs dus kan ik het niet aanpassen. In één van de topics over FON geeft iemand aan dat hij dezelfde update heeft als ik: 02.00.130v2, maar dat hij FON naar believen kan in- en uitschakelen, we hebben beiden koper. Ook bij mijn buren zag ik gisteravond op hun V8 dat zijn FON kunnen in- en uitschakelen.

Het lijkt er dus een beetje op alsof er verschillende versies van ...130v2 uitgerold zijn. Of is er iets anders aan de hand?

icon

Beste antwoord door Henk2304 20 maart 2014, 21:13

:manembarrassed:

Oef, ik s c h a a m me diep! Fon kan natuurlijk niet ingeschakeld worden als .... Wi-Fi uitgeschakeld is; dat gebruik ik alleen via m'n eigen router. Dus bij mij geen Fon.

NB.: s c h a a m omdat het zonder spaties gecensureerd wordt.

Ik heb inmiddels wel een reset gedaan van de V8. Hopelijk zijn de andere problemen nu ook voorbij

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8
heb je al een modem reset geprobeerd ?

zoals ik het volg zullen alleen bij personen die meedoen aan het fon pilot een werkende fon optie hebben, dus misschien woon je wel in een fon regio maar doe je (nog) niet mee aan de proef ? 

Reputatie 7
Badge +3
Hi Henk,

Bij navraag blijkt dat het nog niet overal mogelijk is.

Ivette heeft een link geplaatst in een voorgaand topic op de vraag

Komt er meer informatie over FON zal het worden geplaatst op het KPN Nieuws board.

Met groet,

Cornelis

Reputatie 7
Glen-K schreef:
heb je al een modem reset geprobeerd ?

zoals ik het volg zullen alleen bij personen die meedoen aan het fon pilot een werkende fon optie hebben, dus misschien woon je wel in een fon regio maar doe je (nog) niet mee aan de proef ? 

Nee Glen, nog niet gedaan, daar was geen aanleiding toe.

De forumgebruiker uit het topic dat ik aanhaalde geeft ook niet aan met de FON-test mee te doen. En van mijn buren weet ik bijna zeker dat ze niet mee doen, anders hadden ze dat vast eerst met mij ("wizz "kid" next door") overlegd want die doen op dat gebied niets buiten mij om.

Ik heb inmiddels sinds zondag mijn modem al wel een paar keer uit- en (na 10 min spanningsloos) weer ingeschakeld, maar dat heeft te maken met het sinds die dag regelmatig slecht of helemaal niet laden van met name buitenlandse (.com) sites op enkele Windows 8.1 Pro desktops, dat heb ik elders ook al gemeld. De update van de V8 naar 02.00.130v2 heb ik in de loop van vorige week automatisch gehad; daarna was PB stuk maar dat was na een power reset cyclus ook weer verholpen.

Ik zal vanavond eens een back-up maken en daarna een factory reset doen, de instellingen controleren, de back-up terugzetten (als dat kan) en daarna opnieuw de instellingen controleren.

Reputatie 7
Cornelis schreef:
Hi Henk,

Bij navraag blijkt dat het nog niet overal mogelijk is.

Ivette heeft een link geplaatst in een voorgaand topic op de vraag

Komt er meer informatie over FON zal het worden geplaatst op het KPN Nieuws board.

Met groet,

Cornelis

Cornelis,

Ik woon dus niet in het FON-testgebied. Bij mijn buren is FON dan ook niet geactiveerd (staat Off) maar de optie in de V8 is wel gewoon instelbaar. Zoals gezegd, bij mij is FON ook niet geactiveerd (Off), maar is de optie ook niet instelbaar (greyed out). Let wel, ik ben niet direct geínteresseerd in het al dan niet meedoen met FON maar meer waarom bij mij die optie "greyed out" is en b.v. bij mijn buren en andere forumgebruikers niet. Wat maakt "mijn" V8 zo anders dat die optie niet instelbaar is? Wat zou er nog meer anders kunnen zijn aan mijn V8 en hebben wij daarom zoveel problemen met het laden van allerlei sites waar ik tot vorige week (voor de update naar 02.00.130v2) geen enkele moeite mee had?

Ik ga eens wat proberen, zie mijn antwoord aan Glen.

Reputatie 7
Badge +8
ik zou het verder ook niet kunnen verklaren, misschien een foutje gemaakt met exeriaboxnummers die ze moesten activeren of dat sommige klanten al op andere wijze bekend stonden in het fon systeem.

ik neem aan dat er vanaf 2 april ook via mijnkpn instellingen zullen komen om fon uit of aan te zetten.

Reputatie 7

Oef, ik s c h a a m me diep! Fon kan natuurlijk niet ingeschakeld worden als .... Wi-Fi uitgeschakeld is; dat gebruik ik alleen via m'n eigen router. Dus bij mij geen Fon.

NB.: s c h a a m omdat het zonder spaties gecensureerd wordt.

Ik heb inmiddels wel een reset gedaan van de V8. Hopelijk zijn de andere problemen nu ook voorbij

Reputatie 7
Badge +8
toch een duimpje waard :)

Reageer