Beantwoord

V8 IP adres W10 en tv beeld

• 20 september 2015
  • 22 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb regelmatig, dat ik de PC opstart, bekabeld en een geel driehoekje heb.

Of te wel, IP adres is niet juist.

Na probleemoplossen werkt het weer goed.

Het is niet altijd, maar wel vaak.

Windows 10.

Met windows 7 had ik dit niet.

Ook heb ik na verloop van tijd, dat mij tv beeld soms stil staat.

Op beide decoders hetzelfde, terwijl de 2de meestal uitstaat.

Na de spanning van de v8 box eraf te hebben gehaald voor ongeveer 1 minuut, is het probleem weer over.

Met de ZTE had ik dit nooit.

Ik denk dat het probleem in de V8 experabox zou kunnen zitten.

Wat is de beste oplossing?

Ik las ook dat de experaia box wordt omgeruild t.z.t. voor de V10 i.v.m. mijn tv of zo.

Klopt dat?

Is daarna het probleem helemaal over?

icon

Beste antwoord door joop2011 16 oktober 2015, 13:44

V10 vanmorgen ontvangen. (wel een stuk groter)

Alles werkt goed.

Ook geen geel driehoekje meer.

En wat ik even zag, is het tv beeld ook goed (mocht dat t.z.t. weer af en toe stil staan, dan meld ik het op het IPTV forum deel).

Mijn hartelijk dank, ik denk dat het probleem is opgelost.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
, probeer eens in de netwerkinstellingen IPv6 uit te vinken. Bij mij duurde het ook langer (minuten) dan normaal voordat na het opstarten het gele schildje bij het netwerkpictogram (in het startscherm) verdween. Sinds ik IPv6 heb uitgezet is dat weer verholpen. Ik weet dat je glasvezel hebt en dus inmiddels IPv6 zou kunnen hebben, alleen denk ik dat jouw ExperiaBox dat niet ondersteunt; daarvoor moet je volgens mij minimaal een V9 (of V10) hebben.

Reputatie 7
Rechtsonder op de taakbalk staat een netwerkpicotgram (ziet er voor vast of Wi-Fi anders uit). Rechtsklik daarop en selecteer "Netwerkcentrum".

Klik op het netwerk aan de rechterkant van het scherm (blauwe tekst, afhankelijk van vast of Wi-Fi). Klik op "Eigenschappen" en voer indien nodig acount en w8woord van een beheerder in.

Haal nu het vinkje voor "Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)" weg en klik op OK

Sluit alle netwerkvensters.

Voor de zekerheid kun je nog een keer herstarten maar echt nodig is dat niet.

Reputatie 7
Als je beeld weer gaat haperen na je laatste reset (ik hoor je er nu niet over), dan best nieuw topic starten onder "interactieve TV". ;)

Reputatie 7
Badge +27
Dag Joop,

Vervelende problemen! Ik betwijfel wel of het gele driehoekje met de Experiabox te maken heeft, zeker als je aangeeft dat dit na de upgrade naar Windows 10 is ontstaan. Je kunt controleren of er nieuwe stuurprogramma's zijn voor de netwerkkaart, wellicht is het probleem daarmee verholpen. Hiervoor kun je op start drukken en devmgmt.msc intypen. Selecteer daarna "apparaatbeheer." Als hier apparaten staan met gele driekhoekjes behoeven die aandacht, maar het gaat specifiek om apparaten onder 'Netwerkadapters." Klik hier met de rechtermuisknop op en druk op "Stuurprogramma bijwerken." Misschien is dit niet de oplossing, maar baat het niet dan schaadt het niet.

Het signaal van de TV is wel reden tot zorg. In een meting zie ik dat een ontvanger niet veel gebruikt wordt, de andere heeft bijna 60% van de tijd geen optimaal signaal. Dat is heel slecht en hoort niet zo. Zit deze ontvanger bekabeld aangesloten?

Voor zover mij bekend is er geen omruilactie gaande voor de V8. Met hele oude Experiaboxen wordt dit soms wel gedaan, zoals de Siemens SX551 enige tijd terug. Als een omruil nodig is maken we dit natuurlijk in orde. Ik zie je reactie op bovenstaande punten eerst graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +13
Beste Peter,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Weet jij ook hoe het zit, dat de V8 voor de V10 omgeruild gaat worden?

Reputatie 7
Badge +13
Bedant Peter, dan wacht ik op webcare via dit forum.

Heb ik betere ervaring mee.

Ik heb glasvezel.

Wel zonder, ik heb de V8 pas 10 maanden, maar wel vanaf het probleem meteen last van zo nu en dan stilstaande beelden.

En sinds Widnows 10 dus ook regelmatig het gele driehoekje.

Dat nieuwe mijn KPN heb ik ook niet.

Reputatie 7
Badge +13
Bij Windows 10 zit apparatenbeheer en de zoekfunctie op een adere plaats.

Waar het aan ligt, helaas ik heb ook geen idee.

Wel veel dingen samen met jou of jouw collega getest.

Nieuwe kabels, andere decoder, helaas.

Ik heb woensdagravond het glasvezel modem gereset.

Een paar miunten spanningloos om ongeveer 22:10

De groene lampjes linksonder knipperen weer, nu nog steeds.

Die waren weer uit.

Voor het beeld maakt het niets uit.

Alles is bekabeld aangesloten.

Ik heb dit jaar de CAT5 kabel van het glasvezel modem naar de Experiabox vervangen door een CAT6 kabel.

Op advies van jou of jouw collega.

Helaas had dit geen reseltaat.

Maakt het nog wat uit welke uitgang ik gebruik op de experiabox, als ik het zelf goed hebt, maakt dat bij de V8 helemaal niets uit.

Beide decoders zitten sinds begin dit jaar rechtsteeks op de V8, daarvoor via een switch. Ook dit maakte geen verschil.

De CAT6 kabel is 4 meter lang, dat is voor een netwerkkabel natuurlijk helemaal niets.

En goede kwaliteit.

De meest gebruikte decoder zit met een CAT5 kabel van 1 meter aangesloten.

De tweede decoder, wordt af en toe gebruikt inderdaad, zit met een CAT6 kabel van 20 meter aangesloten.

Beide hebben hetzelfde probleem dat het beeld soms stil staat.

Dus mijn conclusie, het ligt niet aan de kabels.

Het was ook toen de 2de tv via een powerline werkte, alleen gaf de powerline zelf af en toe problemen, daarom die vervangen.

Netflix loopt wel altijd soepel in HD.

En het is bij alle zenders op de decoder (bij de vorige ook)

Via apparatenbeheer, anwoord dat ik de nieuwste drivers heb.

Het is ook niet altijd, toen ik hem net opstarte werkte alles gewoon meteen op de computer.

Mijn vrouw had vanmiddag wel een geel driehoekje, maar het kan een Windows10 probleem zijn.

Speedtest met 1 decoder aan op HD BBC

Ping 0 mS

Download 86,83 Mbps

Upload 77,54 Mbps

Ik heb glasvezel 100/100

P.S. met de ZTE, die ik voor de V8 had, had ik alitjd vloeiend beeld.

Alleen had de ZTE een WIFI probleem, daarom omgeruild.

En de ZTE werd behoorlijk warm, de V8 niet.

Ik had alleen de V9 verleden jaar november verwacht, weet niet of dat veel verschil maakt.

In mei hebben wij onze kamer geschilderd.

Alles was toen de hele dag uit.

Na het aanzetten en opstarten, bleef het beeld bijna 2 maanden storingvrij en vloeiend lopen.

Dit kan natuurlijk toeval zijn of aangeven dat 1 van de apparaten een slechte condensator heeft.

Dat is vaak een boosdoener, maar welk apparaat, dat is de vraag.

Reputatie 7
Badge +13
Nog een speedtest gedaan.

http://www.speedtest.net/

ping 6ms

Down 93,91 Mbps

Up 94,66 Mbps

Beide hoger dan gisteravond 18:44

Ik hoop snel te horen, wat het probleem, kan zijn.

Vooral omdat ik regelmatig stilstaand beeld heb.

Soms om de 5 minuten en soms na een uur.

Ook gezien dat Joran hebt gemeten dat 60% bij mijn beide tv tuners niet goed is.

Dat is best veel.

Ik hoorde ook dat bij iemand anders in Leusden het glasvezel modem was vervangen.

Zou het daaraan kunnen liggen?

Alles, zoals al vermeld, is bekabeld aangesloten.

P.S. Netflix loopt wel altijd goed en soepel.

Ook met een vaste kabel rechtstreeks op de Experiabox.

Ik hoor het graag, alvast mijn dank.

Reputatie 7
Badge +13
Bedantk voro het meedenken.

Ik denk dat het probleem daar niet in zit.

Alle kabels zijn goed.

Recent ook vervangen, zoals vermeld.

Het zijn zeer goede kabels.

De storing zit op beide decoders en die hebben een eigen kabel rechtstreeks naar de experiabox.

Als één kabel een breuk of zo heeft, dan heeft maar 1 decoder het probleem en niet beide.

Het stilstaan heeft niets met mijn computer te maken, die staat bijna altijd uit.

Ik heb glasvezel, 100 down en 100 up, dus kunnen ze probleemloos beide aan, maar dat gebeurd al zelden.

Zie ook mijn vermelde speedtest met computer inclusief decoder aan met decoder uit.

Nu staat de computer aan en de tv aan.

Geen probleem.

Het stilstaande beeld is niet altijd, soms om de 5 minuten en soms om het uur.

En of de computer wel of niet aanstaat, maakt niets uit.

Overigens staat de computer zo wie zo meestal uit.

Downloaden doe ik eigenlijk bijna nooit, dus ook daar ligt het niet aan.

Ik heb maar 1 computer en die is vast aangesloten.

2 mobile telefoons via Wifi.

Ik denk niet dat het aan de ontvanger ligt, zoals vermeld het ik het probleem ook met de HMB2260, daarom heb ik begin dit jaar 2 x Arris 2952 gekregen.

En zoals al vermeld, Netflix loopt altijd soepel.

Ook op HD.

En de tv is met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten.

Reputatie 7
Badge +13

Henk2304 schreef op 28 sep '15 om 09:43u

@joop2011, probeer eens in de netwerkinstellingen IPv6 uit te vinken. Bij mij duurde het ook langer (minuten) dan normaal voordat na het opstarten het gele schildje bij het netwerkpictogram (in het startscherm) verdween. Sinds ik IPv6 heb uitgezet is dat weer verholpen. Ik weet dat je glasvezel hebt en dus inmiddels IPv6 zou kunnen hebben, alleen denk ik dat jouw ExperiaBox dat niet ondersteunt; daarvoor moet je volgens mij minimaal een V9 (of V10) hebben.

[/quote]
[/quote]
Bedankt Henk,

Ik heb het aangepast.

Nu deze week kijken of het helpt.

Dan alleen nog het probleem van af en toe heel even stilstaand beeld.

Groetjes,

Joop

Reputatie 7
Badge +13
In mei dit jaar, stond hij de hele dag uit, het glasvzelmodem en experiabox.

Daarna 2 maanden vloeiend beeld.

Vanmorgen heb ik ze beide 1 uur van de spanning afgehaald.

Daarna aangezet en starten ze beide op.

Daarna een opname gekeken SBS6glas Under a Dome.

En inderdaad weer goed en vloeiend beeld.

Dus na een tijdje alles van de spanning af te halen (stekker eruit), werkt alles weer goed.

Conclusie of Glasvezelmodem of Experiabox hebben een probleem.

Want ik denk dat over een maand of 2 het probleem weer terugkeert.

Voorlopig ga ik dit dan herhalen, totad KPN weet wat het probleem is en de juiste hardware vervangt of software update.

Ik denk dat het een hardware probleem is.

Waarschijnlijk een condensator die niet goed ontlaad.

Wat betreft geel driehoekje, helaas die is er af en toe nog.

Maar niet altijf.

Misschien wordt dat bij een update van Windows 10 opgelost.

Reputatie 7
Badge +13
PeterG schreef op 2 okt '15 om 12:08u

. Of het het één of ander is kun je ook uitvinden door, als het weer gebeurt, één van de twee een uur ofzo uit te zetten.

In de tv-ontvanger zit het i.i.g. niet blijkt nu.

Probeer eerst het glasvezelmodem (het glas IS/RA punt dus). Het begin van de keten. Daarna Experiabox (router bij glasvezel).

Beste Peter, hartelijk dank voor je reactie.

Vorige keer duurde het 2 maanden.

Maar als het weer gebeurd, ga het in de volgorde doen die jij net aangaf.

En dan meld ik het meteen.

Reputatie 7
Badge +13
Zie hier.

Tip via Computer Idee uitgevoerd.

Hopelijk helpt het.

Ik hou jullie op de hoogte.

Vraag, ik heb nu 2 dingen hierin lopen.

Zo laten lopen of als het is opgelost, oplossing vermelden en voor stilstaand beeld TV bij IPTV een nieuwe topic starten met een link hierheen?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +13
Beste Peter, mijn hartelijke dank.

Dat ga ik doen.

Ik verwacht binnen 2 maanden, was vorige keer in mei ook.

En als het gele driehoekje niet meer terugkeert, meld ik het ook en zet ik hem op opgelost.

Ik wacht voor de zekerheid 2 weken.

Reputatie 7
Badge +13
V10 vanmorgen ontvangen. (wel een stuk groter)

Alles werkt goed.

Ook geen geel driehoekje meer.

En wat ik even zag, is het tv beeld ook goed (mocht dat t.z.t. weer af en toe stil staan, dan meld ik het op het IPTV forum deel).

Mijn hartelijk dank, ik denk dat het probleem is opgelost.

Reputatie 7
Ik heb dat "probleem" (geel driehoekje bij verbindingssymbool) juist 1 à 2 x per week bij opstarten maar dan met wifi-verbinding (v9). Na handmatig verbinding gemaakt te hebben geen probleem meer de hele dag. En vaak de volgende dag(en) ook niet.

Andere oplossing dan handmatig te herstellen heb ik niet. Hier Windows 8.1.

Gedraad heb ik áltijd verbinding.

Ik denk dat er bij jouw een probleem is in/met het v8 modem. Ik heb 7 maanden een v8 gehad en dat waren 7 maanden problemen. 😞 met wifi en telefoon.

Reputatie 7
Op zich worden de oudere Thomson modems omgeruild. En nog oudere.

De H220N ("v7"), v8 en v9 staan niet standaard voor omruil ingepland. Maar de jouwe lijkt me niet okee. Dat kun je aangeven bij de KlantenService of "effies" wachten op Webcare.

KS koper 08000402, glas 08000404

Reputatie 7
Naar mijn mening is de kans groot dat je van de v8 een maandagmorgen model hebt/krijgt. Zie een vorige posting hier van mij.

Reputatie 7
. Of het het één of ander is kun je ook uitvinden door, als het weer gebeurt, één van de twee een uur ofzo uit te zetten.

In de tv-ontvanger zit het i.i.g. niet blijkt nu.

Probeer eerst het glasvezelmodem (het glas IS/RA punt dus). Het begin van de keten. Daarna Experiabox (router bij glasvezel).

Reputatie 1
Kan het ook aan het glasvezel modem liggen?

Als dat zo is, hoe kan je dat controeleren?

Of is de V8 een matige experabox?

Reputatie 1

Henk2304 schreef op 28 sep '15 om 09:43u

@joop2011, probeer eens in de netwerkinstellingen IPv6 uit te vinken. Bij mij duurde het ook langer (minuten) dan normaal voordat na het opstarten het gele schildje bij het netwerkpictogram (in het startscherm) verdween. Sinds ik IPv6 heb uitgezet is dat weer verholpen. Ik weet dat je glasvezel hebt en dus inmiddels IPv6 zou kunnen hebben, alleen denk ik dat jouw ExperiaBox dat niet ondersteunt; daarvoor moet je volgens mij minimaal een V9 (of V10) hebben.

[/quote]
[/quote]
Beste Henk,

Weet jij waar je dit in Windows 10 moet uitzetten?

Blijft alleen het probleem van het stilstaande beeld over.

Het staat hooguit 1 seconder stil, soms korter. Alle kabels etc. zijn goed.

Sorry van de andere naam, ik heb mijn gegevens op mijn werk niet en die wil ik eigenlijk ook niet op de computer op mijn werk ingeven.

Groetjes en bedankt,

Joop

heb je de netwerk bekabeling al nagelopen op breuken? Als een van de netwerkkabel een breuk inzit, dan moet je hem gelijk vervangen door een nieuwe netwerkkabel. Blijft het beeld van jou onvangers van KPN nog steeds stilstaan. dan moet je computer gewoon uitlaten. Want stilstaan beeld komt vaker voor op je ontvanger als je veel gaat downloaden op je computer en veel andere computers heb aanstaan. Het beste is om te downloaden en te surfen op je computer als je iptv ontvanger uitlaat. Als een van je ontvangers van KPN niet meer goed werkt of defect is. Bel dan naar KPN voor een nieuwe ontvanger. Veel succes ermee. 

Reageer