Beantwoord

V8 lan settings niet zichtbaar

• 9 maart 2016
  • 2 reacties
  • 132 keer bekeken

hoi,

we hebben recentelijk een nieuw modum van KPN gekregen, een V8.

Arcadyan VGV7519

Firmware Version: 02.00.232V3

bij start/Lan kun je hier de DHCP server parameters, Leases en static ip adressen instellen.

dit werkt de eerste keer goed.

als ik echter op een later tijdstip opnieuw inlog en naar deze tap ga dan kan ik niets meer instellen.

wanneer ik het modum opnieuw opstart dan worden de settings weer zichtbaar.

ik heb verschillende devices aangesloten die een vast ip adres hebben en omdat dit nieuwe modum op 192.168.2.x werkt in plaatst van 192.168.1.x heb ik alles opnieuw in moeten stellen op al deze devices. als ik dan de hele tijd het modum opnieuw op moet starten om bij deze instellingen te komen dan werkt dat ook niet echt handig.

is dit een probleem in de firmware en is dit eventueel te verhelpen met andere firmware of zit dit in mijn modum?

V8 lan settings.png

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 maart 2016, 21:13

Hoi,

Voor zo ver ik weet kan dat niet. Dit is ook precies de reden waarom het beter is om vaste IPs via DHCP Bindings te doen en niet in de netwerk adapter te zetten.

Robin
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Voor zo ver ik weet kan dat niet. Dit is ook precies de reden waarom het beter is om vaste IPs via DHCP Bindings te doen en niet in de netwerk adapter te zetten.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Hey Frans, welkom op het forum! Ik heb dit hier nagekeken, en voor zover ik kan vinden kan het inderdaad niet met de V8. Robin's suggestie is dan ook de kortste klap hier. Mocht je daar hulp bij nodig hebben kunnen Robin en andere users je daar bij helpen :)

Reageer