Beantwoord

V8 modem kapot

• 21 december 2015
  • 6 reacties
  • 270 keer bekeken

Goedemorgen,

Vanmorgen was onze modem, Experiabox V8, uitgevallen. Opnieuw opgestart en alles deed het weer, voor 5 minuten.... Nu vallen steeds alle functies uit na enkele minuten geen internet, bellen en televisie.

Ik ben bang dat het modem dus kapot is, kunnen jullie deze vervangen?

mvg,

Mechiel Blokland

icon

Beste antwoord door Tim 21 december 2015, 13:11

Hallo Mechiel,

Bedankt voor je reactie en privébericht met gegevens en foto(!).

De oorzaak van dit probleem kan ik niet in de lijn vinden, die ziet er prima uit. Het lijkt erop dat er inderdaad iets mis is met het modem. Wanneer er sprake is van een softwarefout, is dat meestal op te lossen door een fabrieksreset. Ik begrijp dat deze reset helaas geen verandering brengt. Waarschijnlijk kunnen we nog veel dingen bekijken en proberen. Maar om snel weer een werkende verbinding te krijgen stel ik voor dat we meteen de Experia Box gaan vervangen voor een nieuwe.

In een privébericht stuur ik je een aantal opties toe. Maar je kunt er ook voor kiezen om met de Experia Box naar een KPN Winkel te gaan om deze om te ruilen (mocht je vanmiddag tijd hebben).

Hopelijk is het probleem met een nieuwe Experia Box verholpen. Wij vernemen graag je reactie wanneer de nieuwe is aangesloten!

Groeten,

Tim

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Mechiel,

Welkom op het forum van KPN!

Erg lastig dit probleem, ik wil je graag helpen. Daarbij zou ik eerst graag je lijn willen bekijken. Wellicht kan ik op afstand zien wat het probleem is. Zou je daarvoor mijn privébericht willen beantwoorden die ik je zometeen stuur?

Kun je daarnaast aangeven welke lampjes er naar verloop van tijd branden of knipperen op het modem? Heb je de mogelijkheid om te kijken of je computer of ander apparaat nog wel een correct IP-adres van het modem ontvangt? Het interne netwerk kun je ook testen door met een webbrowser de pagina 192.168.2.254 te openen. Daarmee zou je normaal gesproken de configuratie pagina te zien krijgen van de Experia Box (een inlog pagina). Als dat niet werkt, gaat er vermoedelijk inderdaad iets mis in de Experia Box.

Ik verneem graag je reactie op dit bericht en op mijn privébericht zodat ik je snel verder kan helpen.

Hallo Tim,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht inmiddels beantwoord.

mvg,

Mechiel

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Mechiel,

Bedankt voor je reactie en privébericht met gegevens en foto(!).

De oorzaak van dit probleem kan ik niet in de lijn vinden, die ziet er prima uit. Het lijkt erop dat er inderdaad iets mis is met het modem. Wanneer er sprake is van een softwarefout, is dat meestal op te lossen door een fabrieksreset. Ik begrijp dat deze reset helaas geen verandering brengt. Waarschijnlijk kunnen we nog veel dingen bekijken en proberen. Maar om snel weer een werkende verbinding te krijgen stel ik voor dat we meteen de Experia Box gaan vervangen voor een nieuwe.

In een privébericht stuur ik je een aantal opties toe. Maar je kunt er ook voor kiezen om met de Experia Box naar een KPN Winkel te gaan om deze om te ruilen (mocht je vanmiddag tijd hebben).

Hopelijk is het probleem met een nieuwe Experia Box verholpen. Wij vernemen graag je reactie wanneer de nieuwe is aangesloten!

Groeten,

Tim

Reputatie 5
Badge +11
Dag Mechiel,

Ik vroeg mij af of je het modem in ontvangst hebt genomen? Is het gelukt met aansluiten en werkt alles nu weer?

Alvast bedankt voor je reactie! :D

Groeten,

Tim

Beste Tim,

Modem ontvangen en ook geïnstalleerd, alles werkt weer perfect! Bedankt voor je hulp!

mvg,

Mechiel

Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor je terugkoppeling Mechiel, fijn om te horen dat het is gelukt!

Groeten,

Tim

Reageer