Vraag

V8 naar V10

• 19 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik las dat er toch wel verbeteringen aanwezig zijn in de overstap van V8 naar V10 modem
Waarom geeft KPN dit niet aan en vervangt de V8 modems.
Graag zou ik na jaren een vervanging tegemoet zien en bij KPN komt dit absoluut goed, ga ik van uit.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Waarom geeft KPN dit niet aan en vervangt de V8 modems.Omdat er vermoedelijk dit al bekeken is in de bedrijfsvoeren en het simpelweg heel duur is om alles pro-actief te vervangen, zeker de V8's die nog best redelijk werken. De Experiaboxen daarvoor kunnen zonder problemen vervangen worden vanwege ouderdom.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Jan. Legitieme vraag. En wat Robin schrijft zal zeker een belangrijke factor zijn. KPN koopt apparatuur in die haar diensten kan overbrengen. . Een v8 is in staat om meerdere itv tuners, bedrade computers en wifi probleemloos van signaal te voorzien. Het apparaat voldoet dus aan de eisen die wij stellen. Ook nu nog, jaren na de introductie.
Een v10 heeft een extra'tje aan boord. namelijk een extra wifi frequentie. Dat houd in dat als jij een telefoon of tablet hebt die 5Ghz ondersteunt, je een nóg snellere verbinding tot stand kan brengen. Is dit in 'normaal' surfgedrag merkbaar? Neuh. meestal niet. Verder heeft die 5Ghz band wel weer de vervelende eigenschap dat hij maar heel kort reikt. Dus je kunt er meestal boven over achter het huis al niks meer mee.
Zie het daarom als een extra'tje. Maar het is zeker niet essentieel om storingsvrij van je diensten te genieten.
Mocht jij veel problemen met die v8 ervaren wordt het een ander verhaal. Dat kunnen we desgewenst samen onderzoeken en proberen te verhelpen 🙂

Reageer