Beantwoord

V8 vervangen door V10

  • 14 March 2019
  • 11 reacties
  • 1296 keer bekeken

Bij een installatie bleef een Experia V10 over. Dan installeer ik doe toch thuis! Helaas, na installatie geen telefoon en foutcode 301 op de TV. Diverse dingen geprobeerd, geen resultaat. Daarom de V8 maar weer terug gezet en alles werkt weer.

Glasvezel aansluiting. Wat doe ik verkeerd?
Graag suggessties, Germark
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 March 2019, 09:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Is dat wel een V10 van KPN of is die wellicht voor Telfort of NLE?

Een Experia Box is immers Plug & Play.
De experia is echt van KPN. Ik heb ook de instructie proberen uit te voeren die KPN op de site heeft staan. Maar om nou mijn TV naar de meterkast te slepen, gaat me wat ver. Het enige verschil wat ik heb gezien is dat de V8 op WPA/WPA2 staat en de V10 alleen op WPA2. Maar ik kan me niet voorstellen dat de motorola cabelbox daarover struikelt.
Reputatie 7
Wat versta je onder een Motorola cabelbox?
Wil je echt zeggen dat je nog een Motorola TV ontvanger hebt?
Begin dan eerst eens met dat prehistorische ding om te wisselen via deze site.
Ok. Omruilen aangevraagd. Maar dan blijft de vraag waarom ook de telefoon het niet doet op de V10. Zowel bij in- als uitbellen de ingesprektoon.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Germark, Welkom op het Forum. Zoals aangegeven kun je de V10 aansluiten en zou het moeten werken. Dat is dus niet het geval, maar er is vast een verklaring. Je geeft aan dat er bij een installatie een V10 overbleef. Kun je dit toelichten? Wanneer een klant een nieuw modem ontvangt, kan het zijn dat het modem kapot is. Kun je aangeven hoe de lampjes op het modem branden? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Ik heb mijn profiel aangevuld. Bij onze stichting moesten wij de ISDN aansluiting vervangen. Daarvoor zijn we gebeld en hebben toen afgesproken dit in orde te maken. Maar een pasr dagen later bleek sat niet te kunnen i.v.m. het alarmsysteem. De order dus geannuleerd maar het modem al ontvangen. Ik kreeg ook een brief dat als de order niet doorging, ik een brief zou ontvangen om het modem fe retourneren. Die briwf heb ik nooit gekregen. Toen we 4 maanden later de zaken rond het alarm hadden geregeld en opnieuw opdracht hebben gegeven om de USDN te vervangen, kregen we weer een modem toegestuurd. Vandaar dat er 1 overbleef.
Als ik het modem aansluit branden alle lampjes behalve services (als daar een lampje zit).
Inmiddels andere tv ontvanger aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting @Germark. Ik begrijp dat het modem verzonden was naar een stichting. Ik verwacht dat ze gebruik maken van een zakelijk abonnement. Het modem voor een zakelijk abonnement is voor het grootste gedeelte hetzelfde, maar maakt gebruik van een andere firmware. Dit is waarschijnlijk de reden waarom deze V10 niet werkt bij je thuis. Wat is de reden waarom je gebruik wilt maken van een nieuw modem? Ervaar je problemen met de V8?
Ik had geen problemen. Dacht alleen, als er een nieuwere versie is die toch op de kast ligt, kan ik die net zo goeg gebruiken. Maar bij het wisselen bleek er wel een kabelbreuk in de adapter van de V8 te zitten. Ik heb nu dus de adapter van de V10 in gebruik om de V8 van stroom te voorzien.
Reputatie 7
Badge +19
Uiteraard mag je de adapter gebruiken. Dat is geen probleem. Stuur je het modem alsnog retour namens de stichting? Mocht je in de toekomst problemen ervaren met de V8, laat het dan vooral weten. 🙂
Dat is goed. Heb je een retour adres voor me?
Reputatie 7
Badge +19
Dat heb ik @Germark! Je kunt het modem retourneren in een willekeurige doos naar: KPN Zakelijke retouren, Antwoordnummer 17088, 2650 VK Bleiswijk. Bedankt voor de moeite :)

Reageer