v8 vs v10 - camera's benaderen

• 19 mei 2016
  • 4 reacties
  • 257 keer bekeken

Heb sinds weekje KPN glasvezel, kan dus nu mijn camera's niet meer van "buiten" benaderen omdat DDNS niet ingesteld kan worden op een V8. Buren en andere gerbuikers in dorp hebben een V10. hier op jkun je wel DDNS instellen. Heb de monteur ook om een V10 gevraagd maar deze wilde hij niet geven. Erg raar dat ik nu dus weer met eigen router aan de gang moet om mijn camera's van "buiten" af te benaderen. Je zou denken dat je als nieuwe gebruiker ook de nieuwste spullen krijgt maar nu lijkt eht erop dat ik de "oude" voorraad eerst op mag maken. Niet echt Happy.

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Huh, maar DDNS is niet per se nodig voor externe toegang. Je kan gewoon een IP-adres gebruiken of een eigen domeinnaam koppelen d.m.v. een a-record

Robin
Dank je voor snelle antwoord. Roept toch weer vragen op 😉 Heb je vast IP adres bij glasvezel KPN? a-record? heb een domein naam bij DynDns en deze zorgt ervoor dat as IP adres wijzigt dit verandert wordt zodat ik gewoon domein naam kan blijven gebruiken. Deze sevice is niet gratis maar wel erg makkelijk.

Arie

Reputatie 7
Badge +30
Nouja vast. Zo goed als vast. Volgensmij staat er niets in de voorwaarden maar in de praktijk is je IP adres vast.

Een A-Record wordt gebruikt om een IP adres aan een domeinnaam te koppelen. Dus, wat DynDNS voor jou doet.
Zelfs heb ik domeinnamen die ik zelf update qua A-records maar dit hoef ik eigenlijk nooit te doen voor mijn domeinnamen die naar thuis linken, in meerdere jaren is mijn IP nog nooit gewijzigd.

Volgensmij is DuckDNS een (gratis) alternatief voor DynDNS maar ook DuckDNS zal op een ander apparaat moeten runnen wil je het A-record automatisch bijwerken.

Robin
Reputatie 7
Het IP adres is inderdaad zo goed als vast. In de praktijk wijzigt het IP adres bij KPN alleen als je switcht van type aansluiting. (Koper naar Glas)

De DDNS van de V10 ondersteunt (nog) maar drie DDNS providers die alleen gratis zijn als je zeer frequent jouw DDNS naam opnieuw bevestigt bij de DDNS provider.

Dat is heel vervelend en eigenlijk niet werkbaar.

Nu zijn er heel veel devices waarbij een DDNS door de leverancier van zo'n device geleverd wordt.

Weet dan dat je die DDNS entry ook voor andere services op jouw netwerk thuis kunt gebruiken.

Zo heb ik een Synology NAS en dus ook een .synology.me DDNS entry.

Ook bij mijn alarmcentrale, zonnepanelen en beveiligingscamera zijn DDNS services geleverd.

En zoals al zei, je kunt ook rustig jouw publieke IP adres gebruiken, de kans dat die wijzigt is heel klein. Ons IP adres is al jaren hetzelfde.

Reageer