Beantwoord

V9 modem geen gastnetwerk

• 26 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik heb een V9 modem. Graag wil ik voor de veiligheid een gastenaccount aanmaken. Nu kom ik er achter dat dit alleen kan met een V10 modem. Maar KPN ruilt de v9 niet om voor een V10. Hoe kan ik dan mijn netwerk toch beter beveiligen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 oktober 2018, 16:40

Hoi Ikwil, welkom! Het klopt dat we, bij een verder goed functionerend modem, deze niet omwisselen. Je kunt een gastnetwerk realiseren door een los access point op de Experia Box aan te sluiten. Je hebt dan wel een meer geavanceerde nodig die hiervoor de juiste instellingen heeft. Dat betekent ook dat het wat meer gaat kosten. Ik heb niet direct specifieke voorbeelden voor je. Maar ik zie andere gebruikers wel Edimax en Ubiquiti noemen als goede merken voor meer higher end apparatuur qua mogelijkheden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ikwil, welkom! Het klopt dat we, bij een verder goed functionerend modem, deze niet omwisselen. Je kunt een gastnetwerk realiseren door een los access point op de Experia Box aan te sluiten. Je hebt dan wel een meer geavanceerde nodig die hiervoor de juiste instellingen heeft. Dat betekent ook dat het wat meer gaat kosten. Ik heb niet direct specifieke voorbeelden voor je. Maar ik zie andere gebruikers wel Edimax en Ubiquiti noemen als goede merken voor meer higher end apparatuur qua mogelijkheden.
Reputatie 5
Badge +9
als je een los access point en je zou hier je gasten op laten werken
kunnen deze gasten nog bij de apparatuur aangesloten op de experiabox en de experiabox zelf
zorg altijd voor een heel goed wachtwoord in je experiabox
voor een goed gast wifi netwerk moet je een v10 hebben
er zijn ook andere manieren bv bij glasvezel met vlan werken
maar dat kost geld
ik snap trouwens niet dat kpn die v9 niet omruilt voor een v10 of v10a
een v9 is al behoorlijk oud en er zit geen 5GHz op en de wifi is bar slecht van een v9
Reputatie 7
als je een los access point en je zou hier je gasten op laten werken
kunnen deze gasten nog bij de apparatuur aangesloten op de experiabox en de experiabox zelf
Dat hangt van het wifi accesspoint af. Met een accesspoint van EDIMAX uit de Pro serie is het mogelijk om het gastnetwerk zo in te richten dat een aangesloten apparaat alleen op Internet kan en geen apparaten op het LAN kan benaderen.
Reputatie 5
Badge +9
ook bij de experiabox dus of zie ik dat verkeerd
192.168.2.254 in voer kom je toch bij de experiabox uit die edimax zou het gewoon als een website zien toch
ik kan het mis hebben hoor
Reputatie 7
De gateway en de dns server moeten altijd benaderbaar zijn voor elke cliënt en het zetten van een complex wachtwoord op de Experia Box is een vereiste.
Alle apparaten op het LAN kunnen niet benaderd worden als dat zo configureert.
Reputatie 5
Badge +9
voor de topic starter lijkt mij gewoon een v10 de juiste oplossing
en als kpn deze niet wil leveren dan is marktplaats een optie
maar ik snap niet dat kpn dat niet wil een v9 is al behoorlijk oud inmiddels is de v10 er al meer als 2 jaar
en een v10 heeft veel betere wifi als een v9 ik heb zelf ook een v9 gehad
ik persoonlijk gebruik ik alleen de wifi van mijn eigen router
netgear r9000 en via deze netgear kan ik ook op de experiabox komen daarom heb ik hier een goed ww in zitten omdat het gastnetwerk van deze router ook bij de experiabox kan

De gateway en de dns server moeten altijd benaderbaar
dit is niet mogelijk als je het gast wifi van de v10 gebruikt je kunt dan nooit bij de experiabox pagina

Reageer