V9 ruilen voor V10

• 16 juni 2015
  • 26 reacties
  • 1411 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste KPN,

van de week meermaals contact gehad met de klantenservice omtrent mij probleem.

Het is namelijk zo dat wanneer ik op mijn telefoon (HTC one m8) op mijn thuis WIFI zit ik geen interactieve televisie kan kijken, telegraaf app niet kan openen, spotify zegt dat ik offline ben terwijl ik WIFI heb en dus verbinding heb. Browsen daarintegen is geen enkel punt en doet het gewoon. Het lijkt erop dat bepaalde poorten zijn gesloten en sommige niet (port forwarding).

Ik moet meteen bekennen dat dit probleem sinds een maand ongeveer is en ik er bijna zeker van ben dat het te maken heeft met de laatste update zo ook de klantenservice medewerker. Heb het ook al getest door het modem te resetten (10 sec) reset knop inhouden. Na de eerste keer opstart na reset te hebben gedaan pakt hij ales weer via WIFI. Op het moment dat ik een 20 tal seconde verder ben en het modem uitslaat om te updaten is het daarna weer raak en kan ik niks openen qua apps op mijn telefoon.

Heb zoals ik zei al meerdere keren deze week aan de telefoon gehangen en hoop tijd in zitten en voor alsnog is mijn probleem niet opgelost. Volgens de klantenservice medewerker zal het aan de update liggen op het V9 modem (welke niet ongedaan kan worden gemaakt) en zal een V10 het probleem oplossen. Diegene heeft ook een aantekening achter gelaten achter mijn naam zodat het probleem bekend is.

Inmiddels verwacht ik ook dat jullie wat voor me kunnen betekenen en ik een ander modem opgestuurd kan krijgen en jullie contact met mij opnemen. Ik heb er tenslotte niet zelf voor gekozen het modem te updaten maar zit vervolgens wel met de gebakken peren!!

Met vriendelijke groet,

Julien de Lange

06********

* Admin: dubbele bericht verwijderd + gegevens bewerkt i.v.m. privacy

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De poorten die op de V9 geblokkeerd zijn, zijn ook op de V10 geblokkeerd. (Onder andere poort 25)

Wat betreft de HTC One: http://forum.kpn.com/t5/Android-smartphones-tablets/Wifi-werkt-niet-altijd-op-HTC-One-M8/m-p/338787#M1731

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

U heeft hier al een topic: http://forum.kpn.com/t5/Internet/V9-ruilen-voor-V10/td-p/338821

Robin
Reputatie 6
Badge +12
hoi

heb je al een v8 geprobeerd

bij mij was het probleem (nat loopback) verholpen met de v8

door hele andere technische rede heb ik nu een v10

ook omdat glasvezel 500/500 niet lekker werkt met de v8

als jij een adsl vdsl of glasvezel 100 hebt kun je een v8 proberen

dan ben je van die vieze bug van de firmware van de v9 kwijt

kpn ik snap ook nog helemaal niet dat er zo veel klachten zijn met de v9

ruim een maand nu en dat jullie er helemaal niet oplossen

voor klanten met een v9 is dit helemaal niet zo leuk meer

Reputatie 7
Ook de V10 heeft een vervelende tekortkoming.

De V10 reageert niet op een ping naar het publieke IP adres vanaf een apparaat die zich op het LAN bevindt.

Dat een router niet reageert op een ping verzoek vanaf een apparaat op het Internet juich ik toe en gelukkig doen alle Experia Boxen dat ook, maar een ping vanaf een apparaat op het eigen LAN behoort wel beantwoord te worden door een router.

Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:
Hallo,

De poorten die op de V9 geblokkeerd zijn, zijn ook op de V10 geblokkeerd. (Onder andere poort 25)

Wat betreft de HTC One: http://forum.kpn.com/t5/Android-smartphones-tablets/Wifi-werkt-niet-altijd-op-HTC-One-M8/m-p/338787#M1731

Robin
Er zijn helemaal geen poorten geblokkeerd op de Experia Boxen, ook poort 25 (SMTP) niet.

Uitgaand is poort 25 (SMTP) niet te gebruiken, uitgezonderd richting de mail server van KPN zelf.

Dit is geen blokkade op de Experia Box, maar in de centrale omgeving van KPN en geldt alleen uitgaand. Inkomend is er geen enkele blokkade.

TCP poort 8085 is gereserveerd voor het op afstand beheren van de Experia Box en is dus ook niet te forwarden.

Reputatie 6
Badge +12
bij mij kun je gewoon pingen

als mijn kennis bij zijn huis mijn public ip adres in tiep

dan kun je de weg volgen naar mijn ip adres

heb dit volgens op de 2e router uit staan

Reputatie 7
Dat is dan niet zo mooi, maar aan jezelf te wijten.

Jouw ping is dus vanaf Internet en het is heel onverstandig te reageren op pings vanaf Internet, een router zou alleen moeten reageren op een ping vanaf het eigen LAN.

Jij hebt dus blijkbaar op jouw tweede eigen router ingesteld staan dat deze moet reageren op een ping vanaf het WAN (Internet).

Mijn advies zou zijn om deze optie uit te zetten op jouw tweede router.

Reputatie 6
Badge +12
deze staat uit zoals ik aan gaf

https://

Reputatie 7
Hmmm, dan zou jij vanaf Internet absoluut geen response op dat ping verzoek mogen krijgen.

Doe me een lol en ping eens vanaf het LAN van de Experia Box het IP adres (192.168.?.?) van jouw tweede eigen router.

Krijg je daar een response op?

Reputatie 6
Badge +12
niet via lan maar even via de wifi van de v10

time out kom er niet in dus dit is goed

Reputatie 6
Badge +12

even of topic alleen aan wjb gericht

even of het ip adres vast zetten in de vaste apparatuur thuis

mijn kamaraat heeft ip cursus gehad

die man zegt ook dat het ip adres vast in de apparatuur moet zetten en dat dit beter is

dit is aan ieder z'n wens natuurlijk

vooral als je zeg maar 100 apparaten heb en ze allemaal weer in moet stellen bij vervanging router

Reputatie 7
,

even of topic en alleen aan peter-keetfm gericht.

Wat ben ik blij dat die kameraad van jou het beheer van mijn netwerken thuis en binnen mijn ICT bedrijf niet doet.

Thuisnetwerk: Alles via DHCP bindings, geen enkel apparaat uitgezonderd.

Bedrijfsnetwerk: Servers, printers, managed switches en NASsen via vast IP adres en verder geen enkel apparaat een vast IP adres.

Reputatie 7
Back on topic,

Heb jij toevallig nog een tweede eigen router in jouw netwerk staan?

Wat is het IP adres van jouw HTC als je via wifi op de Experia Box aangesloten bent? Dit kan je zien door bij de instellingen op de actieve wifi verbinding te klikken.

Reputatie 6
Badge +12

ik bedoel die man van de cursus

deze cursus is aangestuurd door een mega groot bouwbedrijf waar hij werkt

ook met KNX vandaar ook een ip cursus

ik heb het al jaren vast staan en nooit problemen

ook niet na verandering router het opnieuw in stellen

zo heb ik de laser printers nasen enz. vast ip

nogmaals het is aan ieder voor zich

als je een beetje internet is dhcp via router genoeg

Reputatie 2
Badge

Om antwoord te geven op je vraag ik heb geen tweede router in me netwerk staan puur en alleen de experiabox in me meterkast.

Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel verstand over hetgeen waar jullie het over hebben gaat er mij om dat ik een ander modem krijg... of dit dan de v8 of v10 is maakt mij niet zoveel uit als het probleem maar verholpen kan worden met een ander modem.

Mijn IP adres op mijn HTC als ik op wifi zit is: 192.168.2.7

Hopelijk kan je mij verder helpen!

Gr

Julien

Reputatie 6
Badge +12
welk internet heb je glasvezel adsl vdsl ?

anders even een experiabox v8 testen van een kennis

kijken of het probleem dan weg is

als dat het oplost

kun je via kpn de v9 om ruilen voor een v8

Reputatie 2
Badge
Tijdelijke oplossing het appje DNSet downloaden in de playstore bij mij werkt alles weer....

Omruilen voor een V8 heeft geen zin heb dit vandaag geprobeerd te doen bij KPN xl maar die zeggen mij dat de v8 niet meer gemaakt word en niet meer voorradig is... helaas heb ik geen kennis die een V8 heeft dus kan dat helaas ook niet testen...

Julien

Reputatie 6
Badge +12
ik hoop dat kpn nou is met een firmware komt om die bug uit de v9 te halen

je kunt ook even op marktplaats kijken voor een v8

kosten niet zo veel

ik zelf heb een v8 en een v9 (van marktplaats gekocht) en nu een v10

ik heb dus altijd een router achter de hand mocht er een stuk gaan

die v9 zet ik er weer achter als kpn met een nieuwe firmware komt voor de v9

en meld dit op het forum als deze mijn probleem opgelost heeft

zodat andere gebruikers weer op de hoogte zijn

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor je bericht! Laat KPN maar zorgen voor een v8 modem... het lijkt mij een kleine moeite.

Dit hoort bij de ondersteuning die kpn moet bieden bij dergelijke klachten!

Reputatie 6
Badge +12
als je even op marktplaats kijkt

kosten deze een tientje

dit is het proberen waart toch

dan kun je deze er achter doen tot dat kpn met nieuwe firmware voor de v9 komt

en heb je altijd een 2e router achter de hand

ik vind ook dat dit een probleem bij kpn ligt

maar omdat ik nog een v8 had toen kon ik wel achterhalen dat het probleem (bug) in de v9 zat

met z'n nieuwe firmware ruim een maand terug

Reputatie 7
Off topic:
peter-keetfm schreef:
@wjb

ik bedoel die man van de cursus

deze cursus is aangestuurd door een mega groot bouwbedrijf waar hij werkt

ook met KNX vandaar ook een ip cursus

ik heb het al jaren vast staan en nooit problemen

ook niet na verandering router het opnieuw in stellen

zo heb ik de laser printers nasen enz. vast ip

nogmaals het is aan ieder voor zich

als je een beetje internet is dhcp via router genoeg

Prima dat jij het zo hebt staan, maar bij mij komt het er zo niet in, hoe groot dat mega bouwbedrijf ook mag zijn dat die cursus heeft aangestuurd.

Ik hoop ook dat het er bij niemand anders in komt, het is gewoon onzinnig en ik (maar wie ben ik :$) zal het nooit iemand adviseren om zijn IP adres (en dus ook DNS server IP adres(sen)) vast op een apparaat in te stellen in particuliere netwerken. 

Reputatie 7
06 schreef:
Tijdelijke oplossing het appje DNSet downloaden in de playstore bij mij werkt alles weer....

Dit betekent dus dat ofwel de DNS server van KPN de benodigde IP adressen niet kan vinden of wel dat de DNS cache op de Experia Box corrupt is.

Het laatste zou betekenen dat dit bij een herstart van de Experia Box verholpen zou moeten zijn.

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van dat appje. Ik lees dat de DNS server op die van Google ingesteld worden en dat betekent dat jij heel veel informatie bij Google neerlegt (websites die je bezoekt) waarvan je je moet afvragen of je wel wilt dat Google dit allemaal van jou te weten komt.

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Mark058,

Je hebt een leeg bericht gestuurd :)

Kan ik iets voor je betekenen op dit moment? Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Hoi Koen,

Ik zit met hetzelfde probleem als in de eerste post beschreven. Zou hier nu wel graag s een oplossing voor willen zien. Betaal uiteindelijk ook genoeg voor mijn pakket en dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat maar de helft werkt.

Gegroet

Reageer