V9 thuisdeling apple

• 26 september 2015
  • 4 reacties
  • 291 keer bekeken

Muziek, video en foto's staan op mijn Windows PC. Via thuisdeling PC met de appl tv kan ik dan alles op mijn tv scherm zien. Dat lukt wel met muziek en video maar niet met afbeeldingen.  Ik gebruik Experiabox v9 en volgens Apple moeten de poorten TCP 3689 EN UDP 5342 open staan. Hoe doe je dat? Klantenservice heeft hier geen antwoord voor. Wie wel? Vast bedankt voor een reactie.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

In de V9 kan je onder het tabblad Application en dan volgensmij Port Forwarding 2 applicaties maken. 1 voor TCP 3689 en 1 voor UDP 5342. Deze twee applicaties voeg je toe aan het apparaat dat deze poorten nodig heeft.

Robin
Reputatie 7
Het heeft helemaal geen nut om "poorten open te zetten" t.b.v. thuisdeling.

Het "openzetten van poorten" heeft alleen nut (is alleen van toepassing) als je vanaf Internet een service op jouw thuisnetwerk wilt benaderen.

Er is dus een andere oorzaak.

Weet je zeker dat je thuisdeling gebruikt en geen Airplay?

Is de Windows PC bedraad of draadloos aangesloten?

wjb schreef op 27 sep '15 om 11:35u

Het heeft helemaal geen nut om "poorten open te zetten" t.b.v. thuisdeling.

Het "openzetten van poorten" heeft alleen nut (is alleen van toepassing) als je vanaf Internet een service op jouw thuisnetwerk wilt benaderen.

Er is dus een andere oorzaak.

Weet je zeker dat je thuisdeling gebruikt en geen Airplay?

Is de Windows PC bedraad of draadloos aangesloten?

[/quote]
[/quote]
Bedankt voor je reactie. You are right. Ik weet zeker dat ik thuisdeling voor de PC met Apple TV koppeling gebruik en geen airplay. Airplay geeft vanaf iPad helemaal geen problemen met rechtstreekse koppeling beeldscherm TV. De PC is bedraad aangesloten op het thuisnetwerk, de Applte TV is via Wifi aangesloten op het thuisnetwerk.

Het gekke is dat de muziek en video's wel worden gedeeld maar de foto's niet; Apple TV blijft oneindig de bibliotheek met foto's maar laden zonder ze te vinden. Ik heb de iTunes bibliotheek op de PC ook al opnieuw laten ordenen en bijwerken maar ook dat zonder resultaat.

RobinFlikkema schreef op 26 sep '15 om 18:34u

Hoi,

In de V9 kan je onder het tabblad Application en dan volgensmij Port Forwarding 2 applicaties maken. 1 voor TCP 3689 en 1 voor UDP 5342. Deze twee applicaties voeg je toe aan het apparaat dat deze poorten nodig heeft.

Robin

[/quote]
[/quote]
Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Reageer