Beantwoord

V9 wenst men niet om te ruilen voor een V10

• 8 september 2017
  • 18 reacties
  • 393 keer bekeken

Gisteren contact opgenomen met kpn met de vraag of ik mijn V9
om te ruilen voor een V10.
Deze medewerker heeft een nieuw modem gestuurd hoewel hij niet kon garanderen dat het een V10 zou zijn..
Vandaag heb ik dit modem ontvangen en het was weer een oude V9.
Deze stuur ik retour en heb inmiddels kontakt met kpn opgenomen om alsnog een V10 toegestuurd te krijgen.
Deze medewerkster gaf mij als antwoord dat kpn dit niet deed want het V9 modem werkt nog prima.
en op mijn vraag hoe ik dan op de 5 ghz band kon komen kreeg ik als antwoord dat de 2.5 ghz goed genoeg was.
Al mijn apparatuur kan op de 5 Ghz maar dankzij de kpn kan ik daar geen gebruik van maken.
Dus ik zit er nu hard over te denken om maar over te stappen naar een provider die wel de nieuwste technieken leverd en zo nieuw is de 5 Ghz band nu ook weer niet.
Ik ben namelijk niet tevreden met het antwoord dat wat ik nu heb goed genoeg is.
Aangezien ik dik betaal voor mijn abbo vind ik dat ik niet met zo'n l.................l verhaal moet worden afgescheept.

Dus momenteel ben ik behoorlijk pissig op de KPN.
icon

Beste antwoord door PeterG 8 september 2017, 17:15

De v9 wordt inderdaad, net als de v8, nog gewoon uitgeleverd. Alleen als deze echt stuk is (kunnen ze op afstand uitlezen) dan wordt een defect modem geruild. Je kunt dan echter zelfs een v8 krijgen.
Je kunt het zeer gunstig geprijsde wifi accesspoint van KPN kopen. Deze werkt op 2.4 en 5 ghz.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
De v9 wordt inderdaad, net als de v8, nog gewoon uitgeleverd. Alleen als deze echt stuk is (kunnen ze op afstand uitlezen) dan wordt een defect modem geruild. Je kunt dan echter zelfs een v8 krijgen.
Je kunt het zeer gunstig geprijsde wifi accesspoint van KPN kopen. Deze werkt op 2.4 en 5 ghz.
Reputatie 7
Badge +10
https://forum.kpn.com/internet-9/gamen-nintendo-switch-nieuw-op-de-markt-sinds-maart-2017-437133/index1.html#post525570
Als er meer apparaten komen die alleen op de V10 werken wordt het verhaal toch anders...
Ik begrijp ook wel dat KPN eerst zijn oude achterhaalde voorraad wil uitgeven.
Maar het is al lang geen issue meer dat er eerst genoeg apparatuur op de markt moet komen die een V10
nodig heeft elke nieuwe pc of laptop die gebruik maken van draadloos internet kan de 5 Ghz aan.
Wel bij de meeste providers maar niet bij KPN.
Ze verkopen je liever een wifi versterker die dual band is maar de werking van deze versterker is op zijn zachts gezegd niet fantastisch en zal nooit de snelheid leveren die een V10 leverd.
KPN hoort gewoon zijn klanten de dual band aan te bieden. En niet alleen nieuwe klanten.
Ze laten gewoon hun bestaande klanten in de kou staan want die betalen toch al.
Reputatie 7
Die nieuwe apparaten kunnen allemaal ook 2.4 ghz aan. Ik zie het punt niet zo. Er zijn prima snelheden te halen met 2.4; op 30 meter v.h. modem zeker nog 130 Mb/s. (bron).
Door de hogere frequentie is de snelheid van 5 ghz wel beter, maar het bereik minder. Ook zeker als er betonnen vloeren en muren tussen zitten. Bv. bij nieuwbouw.
Ze verkopen je liever een wifi versterker die dual band is maar de werking van deze versterker is op zijn zachts gezegd niet fantastisch en zal nooit de snelheid leveren die een V10 levert.Ik begrijp niet waar je dit (ondersteepte) fabeltje vandaan hebt. Ook dat de werking niet goed is. Daar zal @wjb het niet mee eens zijn. Deze IT-er gebruikt er zelfs meerdere in zijn woning.
Reputatie 7
...Ze verkopen je liever een wifi versterker die dual band is maar de werking van deze versterker is op zijn zachts gezegd niet fantastisch en zal nooit de snelheid leveren die een V10 leverd..De KPN Wifi "versterker" is misschien nog wel krachtiger dan de V10 zelf en heeft t.o.v. de v10 de voordelen dat hij bandsteering en beamforming ondersteunt. Zowel met de V10 als met de KPN Wifi "versterker" halen wij snelheden van zo'n 350Mbps op onze 500Mbps glasvezel aansluiting.
Weet ook dat de reikwijdte van 5GHz beduidend minder is dan die van 2.4GHz en dat vloeren en muren killing kunnen zijn.
Wij hebben naast de V10 dan ook drie extra wifi accesspoints in onze woning staan.

Mijn advies: Schaf zo'n KPN Wifi "versterker" aan, zelfs als je in de toekomst een V10 gaat krijgen zal je daar een verdieping hoger nog steeds plezier van hebben.

...KPN hoort gewoon zijn klanten de dual band aan te bieden. En niet alleen nieuwe klanten...Dit ben ik volkomen met je eens. Ook ik zou graag zien dat er bij vervanging van defecte Experia Boxen alleen nog maar de V10 geleverd zou worden.
Ik zou ook graag zien dat de Experia Box sowieso vervangen wordt na een afschrijvingstermijn van bijvoorbeeld vijf jaar.

Aan de andere kant zullen we binnenkort onze eigen routers moeten kunnen gaan gebruiken en dat biedt natuurlijk veel mogelijkheden.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/vrije-router-keuze-nu-wettelijk-vastgelegd-429248
Helaas is het niet zo dat de V9 alle apparaten ondersteund.
Kijk even naar de reactie hierboven bij joss1965 die claimed dat de Nintendo switch die vanaf maart verkrijgbaar is niet werkt op de V9.
Hij heeft daar een V10 voor gekregen.
De KPN kan het komende jaar zijn borst natmaken als de nieuwe apparaten op de markt komen want
als je online wilt gamen en gaat niet door verouderde apparatuur?
Bovendien ben ik niet van plan extra geld uit te geven voor iets waar ik gewoon recht op heb.
Reputatie 1
@bozobol Erg vreemd dit. Ik heb toen de V10 net uit kwam (had oorspronkelijk ook een V9) gewoon een V10 als omruil gehad in de KPN Winkel in Harderwijk. Mijn V9 was niet eens kapot, maar ik wou gewoon de 5Ghz band kunnen gebruiken en daar gingen ze toen wel mee akkoord.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @bozobol, welkom! Een hele terechte vraag. Als het aan mij lag, zou ik een V10 opsturen. Je begrijpt helaas al: het ligt niet aan mij. Zoals hierboven al wordt gezegd, we hebben nog een behoorlijke voorraad van de V8 en V9, dus die leveren we ook nog gewoon uit.

We hebben eerder wel de mogelijkheid gehad om aan te geven dat we een V10 wilden sturen, zoals denk ik bij PanaromicTiger destijds gebeurd is. Echter dat kunnen we niet meer! In dit geval adviseer ik dus inderdaad een Wifi versterker, hopelijk krijg je daar iets meer vertrouwen in door de uitleg van wjb. Mocht je nog hulp of vragen hebben, laat je het weten?
Reputatie 7
Badge +30
Dit is overigens wel kort door de bocht. Goede apparatuur werkt gewoon met de V9 aangezien de V9 gewoon aan de standaarden voldoet.

Je hebt overigens recht op een goede verbinding. Als je kan aantonen dat de V9 daadwerkelijk het probleem is (en niet de Switch die niet helemaal 100% is) dan zal KPN redelijkerwijs dat moeten onderzoeken en oplossen.

Robin
Een vriend van mij is omgeschakeld van Ziggo naar KPN en deze kreeg keurig de V10 thuis geleverd. Dus bestaande klanten krijgen de "oude" versies en nieuwe klanten dan de nieuwe?
Klopt helemaal
Dus wil je een V10 van kpn dan kun je beter je abonnement opzeggen.
en een provider nemen die wel de nieuwste apparatuur leverd of als je zoveel vertrouwen hebt
in KPN dan kun jepaar maandjes later weer bij KPN aanmelden.
Maar je moet dan wel beseffen dat als je een V10 modem krijgt dat dan voor de rest van je abonnementsduur niets nieuws meer krijgt.
Dus dat je over een aantal jaren met achterhaalde apparatuur zit.
Reputatie 7
Badge +30
Nou nou nou, wat weer een overhaaste conclusies. Het is zo goed als willekeurig en ook nieuwe klanten krijgen niet altijd een V10. Daarnaast kan je best later een nieuwe krijgen als je een V10 hebt
wel wel ik zou een overhaaste reaktie geven
en wat jij zegt slaat nergens op want de reaktie van KPN aan mij was duidelijk
alleen nieuwe klanten krijgen de V10
daarnaast hebben ze nog volop V8 en V9 modems op voorraad dus is je modem kapot
krijg je een V8 of een V9 retour.
Kortom ouwe meuk.
want bij de volgende generatie nieuwe modems kun je bij KPN de garantie krijgen dat je die niet gaat krijgen.
Kortom bekijk eerst de voorgaande reakties en kom niet met de conclusie dat ik uit mijn nek lul
Reputatie 7
Badge +30
Die reactie is misschien wel duidelijk, maar niet waar. Er zijn genoeg bestaande klanten die een V10 hebben gekregen. En ook genoeg nieuwe klanten die een V8 of V9 hebben gekregen.
Beste Robin
Na mijn eerste verzoek voor een V10 modem beloofde de medewerker mij een V10 toe te sturen
Helaas kreeg ik een V9
Daarna weer gebeld en kreeg dezelfde medewerker aan de telefoon en die vertelde mij toen dat hij de belofte niet had mogen doen want KPN had besloten om eerst de oude voorraad V8 en V9 op te maken.
Dus vandaar dat ik pissed ben op KPN want nieuwe modems gaan naar nieuwe klanten en als jij
genoeg bestaande klanten klanten kent die een V10 hebben gekregen en dat nieuwe klanten een V8 of V9 hebben gekregen kan jij alleen maar weten als je voor de KPN werkt.
en dat geloof ik dus niet want dan zou je goed op de hoogte zijn en dat ben je volgens mij echt niet.
Reputatie 7
Badge +30
Beloftes krijg je ook sowieso niet, het gaat op basis van voorraad en type aansluiting. Specifiek een V10 krijg je alleen als je specifiek een probleem met de andere types ervaart en daarvoor een ticket aan laat maken.

Kortom, het is dus (semi-)willekeurig.
Reputatie 7
Badge +17
@bozobol Ik betreur zeer dat een medewerker jou blij gemaakt heeft met een dooie mus. Dat zorgt voor een hoop ergernis en ik zou dat zelf ook bijzonder vervelend vinden. Ik ga hier ook niet verkondigen dat de modems gelijkwaardig zijn. Feit is nu eenmaal dat die v10 wel die 5Ghz optie aan boord heeft. Toch zijn voor ons alle opties dichtgezet om een klant 'zonder technische oorzaak' van zo'n apparaat te voorzien. De reden daarvoor is hier al een aantal keren ter sprake gekomen. Voorraad en de inschatting van KPN dat een v9 nog prima mee kan.
Ik sluit mij volledig aan bij de zeer ter zake kundige woorden van wjb over de technische eigenschappen en kwaliteiten van de genoemde apparatuur. Tevens is wat Robin opmerkt helemaal correct: als nieuwe klant kun je nog steeds een v9 krijgen.
Dat maakt het voor jou niet minder zuur. Maar ik wil dit gezegd hebben om onduidelijkheden te voorkomen.
Reputatie 7
Bovendien ben ik niet van plan extra geld uit te geven voor iets waar ik gewoon recht op heb.Als jij hard kunt maken (b.v. uit de overeenkomst die met KPN hebt gesloten) dat je inderdaad recht hebt op een V10 (of 5 GHz), dan zal KPN je die ongetwijfeld direct toezenden.
Ook ik adviseer je om een KPN WiFi Versterker aan te schaffen. Daar zal je veel plezier van hebben (ik spreek uit ervaring) of je nu een V10 hebt of niet en of je nou klant van KPN blijft of niet. Een access point als die Versterker (mits bedraad aangesloten, anders is het feitelijk geen access point maar een repeater, en mits strategisch opgesteld) zorgt direct voor een betere spreiding van het Wi-Fi-signaal door je hele huis.

Reageer