Beantwoord

Vaak storing met experiabox v10a

  • 8 March 2019
  • 11 reacties
  • 2288 keer bekeken

Badge
Allereerst, ik heb tv, internet en een telefoonabonnement van kpn. Elke dag als ik thuis kom van werk dan gaat mijn telefoon niet over op de wifi. Als ik dan kijk bij de Experiabox v10A dan zie ik het wifilampje uit staan waar hij eigenlijk blauw moet knipperen. Als ik die knop indruk dan gaat hij wel blauw knipperen maar alsnog kan mijn telefoon geen verbinding maken met de wifi. Alleen als ik de stekker van de experiabox eruit trek en er weer in doe dan doet de wifi het weer. De afgelopen tijd heb ik bijna elke dag storing als ik rustig tv kijk. Dan kijk ik tv en opeens gaat het lampje van de experia box uit en moet alles weer opnieuw opstarten. Iets wat ik al heel lang heb is dat als ik op de computer zit dat ik continu storing heb. Telkens moet ik de internetverbinding verbreken rechts onderin beeld en weer verbinding maken. Dan kan ik even op internet en dan verbreekt de verbinding weer. En dat de hele tijd door. Het duurt zo lang voor ik dingen kan doen op intetnet. Om gek van te worden. De internetverbinding naar mijn computer is draadloos. Er is dus vanalles mis met de verbinding hier in huis. Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen
icon

Beste antwoord door MarcoSs87 15 March 2019, 09:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Oei, dat klinkt als een lijdensweg, @MarcoSs87 . Heb je al eens geprobeerd om je v10a helemaal te resetten? Het kan zijn dat er ergens iets niet lekker zit in de firmware.
Is de v10a trouwens het enige apparaat dat bij jou het internet verzorgt? Of heb je misschien ook nog wifi versterkers?


Reset van de KPN Experia Box V10a. Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje 'Reset' aan de achterzijde van het modem. Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
Badge
Bedankt voor de reactie @Erwin_ ik heb hem nu gereset en ik zal kijken of het zich de komende dagen voor blijft doen of dat het nu verholpen is.

De v10a is het enige apparaat wat het internet verzorgd. Ik heb geen wifi versterkers.
Top, Marco! Ik lees het wel! En mocht deze storing aanhouden, duiken we er dieper in, uiteraard!
Badge
De problemen houden nog steeds aan. Of ik hem goed gereset heb weet ik niet. Ik moest de resetknop net zolang inhouden tot hij rood zou worden las ik. Ik hield de resetknop ingedrukt tot hij oranje werd en heb lang gewacht maar rood werd hij niet.
Hoi @MarcoSs87 . Ik probeer je te bellen. Ik zie vanuit hier ook een haperende verbinding en wil dit met je doornemen ( eventueel een monteur langs sturen, mochten we daar op uit komen. ). Wanneer schikt het? Ik ben maandag t/m donderdag overdag aan het werk 🙂
Badge
@Erwin_ ik zag vanmorgen wel een paar gemiste oproepen van een privénummer. Ik werk elke doordeweekse dag van 12.00-21.00 en buiten die tijden om schikt het. Elke ochtend tot een uur of half 12 kan is het mogelijk. Hoe zit dat met de eventuele kosten van een monteur? Maar daarvoor eerst nog een oplossing op afstand proberen te bedenken?
De issues die je beschrijft lijken te maken te hebben met het zogenaamde KPN domein. Dat weet ik nog niet zeker maar daar komen we in het gesprek wel achter. Als het KPN domein is, is het altijd kosteloos. Ik stel voor dat ik je morgenochtend even bel. Ik zet je in mijn agenda rond 10:00. Mocht dat niet schikken, laat het weten! 🙂
Badge
Dat is prima @Erwin_ dan spreken we elkaar morgen
Ondanks mijn crappy telefoon zijn we er toch uitgekomen. 😉 Er komt morgen tussen 8:00 en 10:00 een monteur.
Laat je mij weten hoe het afloopt?
Badge
Er is net een monteur langs geweest. Hij heeft een nieuwe modem aangesloten en een nieuwe telefoonlijnkabel en de ingang daarvan. Nu werkt alles weer prima. Dus heel erg bedankt voor de snelle service.
Goed om te lezen! Ik ben blij dat het opgelost is. Mocht er in de toekomst iets anders zijn, weet je mij te vinden!