Beantwoord

Van Baarle Nassau naar Baarle Hertog, diensten behouden?

  • 11 July 2019
  • 7 reacties
  • 1072 keer bekeken

We gaan emigreren...
Van baarle Nassau naar baarle hertog.
Hemelsbreed slechts 50 meter over de grens, maar toch.
onder de grond is het een wirwar van kabels in deze regio....

Is het technisch mogelijk om zowel mobiel alsook thuis, dus tv en internet via KPN te behouden?
Is er voor deze enclave een uitzondering.??

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Raymond. 11 July 2019, 22:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Als je binnen een NL postcode blijft dan wel anders ben ik bang van niet.
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @Peet53!
Spannend zo'n emigratie, ook al is het maar 50 meter!

Wat betreft mobiel zou het wel mogelijk zijn om dit te behouden door deze bijvoorbeeld naar het adres van een familielid of vriend te verhuizen. 50 Meter over de grens zal je vast nog bereik hebben aangezien het mobiele netwerk zich niet houdt aan de landsgrenzen maar dit heb je ongetwijfeld al gemerkt bij de bezichtiging.

Dan de vaste diensten. Zoals Jan al aangeeft registreren wij aansluitingen op postcode en huisnummer. Als het geen Nederlands adres is dan houdt het op ben ik bang. Of er een kabel ligt kan ik zo niet zeggen maar ook al zou die er liggen, zouden alle systemen bij een Belgische postcode en huisnummer toch weigeren.

Het spijt me, maar dan moeten we in ieder geval voor de vaste diensten afscheid van elkaar nemen.
Even goede vrienden! 😉
Baarle Hertog is een Vlaamse gemeente (België dus) en heeft dus geen vaste aansluitingen voor welke NL provider dan ook. Je kunt dus een Vlaamse provider nemen voor je vaste (thuis) aansluiting. Die hebben ook NPO 1, 2 en 3.
Wil je ook de Nederlandse commerciëlen dan is A. Digitenne mogelijk (redelijk a.d. grens met NL). Abonneren via NL adres! dat wel. Hiermee kun je alleen live kijken.
B. een abonnement nemen op het NL Canaldigitaal, dat mag met een adres binnen de E.U.! Met een losse settopbox is opnemen (meerdere zenders tegelijk) mogelijk.
In combinatie met deze twee (A of B ) heb je dan alleen nog internet van een Belgische provider nodig, tenzij je ook de Belgische commerciëlen wilt.

P.S. TV Vlaanderen is af te raden. Dat is alleen televisie via Satelliet en Aardse antenne. Niet via DSL/glasvezel.

Een andere provider voor vaste diensten in België is Telenet (zelfde eigenaar als Ziggo).
https://www2.telenet.be/nl/producten/internet-en-tv/abonnementen/
Verder hebben ze nog proposities die ze Wigo en Yugo noemen.

Een andere provider voor vaste diensten is Proximus.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten-opties.

Er zijn weinig providers in België. Veel minder dan Nederland. Dit zijn de groten.
Ook actief in België via het vaste net maar veel kleiner zijn Scarlet en Voo. En dan houdt het op.

50 meter kan in dit geval veel consequenties hebben....
Belgische internetprovider, Belgische energieleverancier, Belgische bankrekening (om al je vaste diensten te kunnen betalen) etc.

@Raymond. Baarle Hertog Duits???? tsss. Zelfs google vindt van niet. 😃
Reputatie 6
Badge +9
@PeterG@PeterG Het was een lange dag. 😅
Bedankt voor de correctie!
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Peet! Fijn om te zien dat Raymond en Peter je al van uitstekende antwoorden hebben voorzien. Weet je zo voldoende of heb je nog aanvullende vragen?
Nog even wat betreft dit:
Raymond schreef: 50 Meter over de grens zal je vast nog bereik hebben aangezien het mobiele netwerk zich niet houdt aan de landsgrenzen maar dit heb je ongetwijfeld al gemerkt bij de bezichtiging.

Zet automatisch netwerk zoeken/kiezen uit en kies handmatig voor KPN! Anders zit je mogelijk op een Belgisch netwerk. En een ander net in Europa mag maar 120 dagen per jaar gebruik van worden gemaakt binnen de abonnementsbundel.
Reputatie 7
Badge +30
Goed punt. Kanttekening nog wel: het mag wel langer dan 120 dagen / vier maanden, maar in dat geval kan het zijn dat we je vragen om aan te tonen dat je een duurzame band met Nederland hebt. Meer informatie daarover vind je op deze pagina. Ik verwacht echter dat het in die regio niet zo streng gaat. Lijkt me dat we daar wel gewend zijn aan klanten die regelmatig op een Belgisch netwerk zitten 🙂