Beantwoord

van compleet naar hussel?

  • 5 December 2020
  • 9 reacties
  • 109 keer bekeken

Hallo,

Momenteel al jaren KPN compleet met gratis pluspakket en Spotify + 2x mobiel abonnement (ik en mijn man).

Voor de tv en internet betaal ik nu maandelijks 73,85 per maand, wat ik erg prijzig vind. Dus probeer me te verdiepen in Hussel.

 

Een hussel 200 mbit abbo + 1x tv klinkt al aantrekkelijker, maar dan ben ik dus mijn pluspakket en Spotify kwijt. Echter qua tv en internet hetzelfde als dat ik nu heb.…

Kies ik de opties pluspakket en Spotify alsnog, dan kom ik weer op een maandbedrag van 71,98, dus eigenlijk amper voordeel.

Nu krijg ik beide opties nu dus "gratis" bij KPN compleet, maar blijkbaar toch niet? 

Want qua internet met compleet meet ik nu rond de 120mbit, terwijl de hussel dan 200mbit moet gaan bieden. + Nog steeds gewoon televisie kijken.

 

Dus krijg ik compleet nu niet in een gewoon leuk jasje, terwijl ik dus eigenlijk betaal voor beide gratis opties?

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 December 2020, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Is een oud pakket , dat internet en tv. Hussel kan soms goedkoper zijn, vergeet niet de 5 euro entertainment korting die krijgt als je ook een mobiel abonnement hebt. Soms is hussel juist duurder. Even goed vergelijken.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

Momenteel al jaren KPN compleet met gratis pluspakket en Spotify + 2x mobiel abonnement (ik en mijn man).

Voor de tv en internet betaal ik nu maandelijks 73,85 per maand, wat ik erg prijzig vind. Dus probeer me te verdiepen in Hussel.

 

Een hussel 200 mbit abbo + 1x tv klinkt al aantrekkelijker, maar dan ben ik dus mijn pluspakket en Spotify kwijt. Echter qua tv en internet hetzelfde als dat ik nu heb.…

Dat klopt niet. Je hebt nu 2 tv ontvangers. Of in ieder geval daar recht op. En opnemen. Bij Hussel met 1 tv heeft u geen opnemen.

Kies ik de opties pluspakket en Spotify alsnog, dan kom ik weer op een maandbedrag van 71,98, dus eigenlijk amper voordeel.

Nu krijg ik beide opties nu dus "gratis" bij KPN compleet, maar blijkbaar toch niet?

KPN is de kerstman niet. Niets is gratis.

Want qua internet met compleet meet ik nu rond de 120mbit, terwijl de hussel dan 200mbit moet gaan bieden. + Nog steeds gewoon televisie kijken.

Maar geen opnemen bij Hussel met 1 tv.

Dus krijg ik compleet nu niet in een gewoon leuk jasje, terwijl ik dus eigenlijk betaal voor beide gratis opties?

Juist.

Ik snap dat KPN geen kerstman is, maar als je met compleet zaken aanbieden als gratis, mag je dat gewoon zo noemen lijkt mij toch. 

 

2 ontvangers omdat het qua 1 niet scheelt,beide toen gekregen. Opnemen gebruik ik niet.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @CarolineK ,

Je hebt nu inderdaad een vrij prijzig alles-in-één-abonnement. Daar zitten dus ook dingen in die jij niet gebruikt. 

Het idee van KPN-Hussel is dat je altijd minimaal het goedkoopste internet hebt (42,50 per maand) en dat je daarboven alleen maar de opties afneemt die jij nodig hebt. Afhankelijk van jouw wensen kun je goedkoper of duurder uitkomen dan jouw huidige abonnement. 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

 

Reputatie 7
Badge +24

2 ontvangers omdat het qua 1 niet scheelt,beide toen gekregen. Opnemen gebruik ik niet.

Wat bedoelt u met deze zin? Gebruikt u nu 2 ontvangers? En wilt u er 2 blijven gebruiken? Ja of nee?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @CarolineK ,

Je hebt nu inderdaad een vrij prijzig alles-in-één-abonnement.

Dat valt wel mee. Iemand die alle onderdelen in het pakket gebruikt is bij Hussel niet goedkoper uit.

Daar zitten dus ook dingen in die jij niet gebruikt. 

Zoals wat? Die 2de ontvanger misschien.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @CarolineK ,

Je hebt nu inderdaad een vrij prijzig alles-in-één-abonnement.

Dat valt wel mee. Iemand die alle onderdelen in het pakket gebruikt is bij Hussel niet goedkoper uit.

Daar zitten dus ook dingen in die jij niet gebruikt. 

Zoals wat? Die 2de ontvanger misschien.

Klopt @Nick83 

Daar was ik dan inderdaad vanuit gegaan. 

Vanwege deze opmerking : "2 ontvangers omdat het qua 1 niet scheelt,beide toen gekregen." 

Reputatie 7
Badge +24

Zelfs met 1 ontvanger kan het pakket nog steeds interessant zijn als er gebruik gemaakt word van de gratis FOX Sports optie. Zie mijn berekening in dit topic:

 

Ik gebruik momenteel inderdaad maar 1 televisie ontvanger.

Qua extra diensten hebben we nu het pluspakket, waar we 1 zender van "gebruiken" voor de kleine. Verder gebruiken we nu ook de gratis Spotify.

Tv kijken we niet extreem veel. Televisie ontvanger kost €10,- voor 1, kan evt deze nog vervangen voor een NLziet van 7,95.