Beantwoord

Van een stabiele VDSL verbinding naar een matige Glasvezel verbinding

  • 10 April 2021
  • 12 reacties
  • 338 keer bekeken

Reputatie 2

Donderdag was het dan zover mijn VDSL verbinding waar ik altijd super tevreden over was en benĀ (met altijd een constante snelheid van >50Mbit down/ >30Mbit up), zou worden omgezet naar glasvezel.

Alles aangesloten en 3 keer geprobeerd bleek het niet te werken mijn Experiabox 10A deed het blijkbaar niet. Na een fijn gesprek met de helpdesk medewerkster zou mijn Modem omgewisseld worden. Ik verteld dat ik dan graag de KPN box12 wil en daarna de superwifi punten wil bestellen en zo mooi alles upgraden. Welaas kon zij daar niets over zeggen zij mocht alleen een nieuwe router aanmelden.

Vrijdag pakketje omgewisseld en wat blijkt krijg ik een grote lompe kast de experia box V10, balen, maar na aansluiten werkt het internet en na een half uur ook de telfoon.

Maar naar wat testen blijkt vooral mijn upload te schommelen tussen de 20Ā en de 30 mbit en vandaag zelfs naar 8 Mbit.Ā 

Nou maakt KPN de belofte echt niet waar: gegarandeerd stabiel internet en snellere glasvezel verbinding voor dezelfde prijs van u VDSL verbinding. En ik maar denken dat het er beter op zou worden. Loont het dan toch om over te stappen?

Vanochtend maar weer gebeld en hebben ze het Modem gereset.Ā 

Aanvulling volgens de KPN helpdesk: u had een 25Mbit/5Mbit verbinding. Waarop ik zei de snelheid is in het begin zo geweest met de ADSLĀ verbinding maar daarna sinds de VDSL verbinding altijdĀ 60Mbit/30Mbit geweest.

Ā 

Ik ben al zolang ik me kan herinneren KPN klant eerst via Telfort en nu dan KPN. EnĀ in de laatste dagen voor het eerst zo vaak naar de helpdesk gebeld. lang leven glasvezel.

icon

Beste antwoord door Johan DB 17 April 2021, 18:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dat is bijzonder.Ā  Overigens mag u best blij zijn met de v10 want dat is echt het beste modem wat kpn ooit heeft gehad maar dat terzijde.Ā  Branden de lampjes op het glasvezelkastje wel zoals het hoort? Testen doet u met een bekabelde pc of laptop neem ik aan?

Reputatie 2

Dat is bijzonder.Ā  Overigens mag u best blij zijn met de v10 want dat is echt het beste modem wat kpn ooit heeft gehad maar dat terzijde.Ā  Branden de lampjes op het glasvezelkastje wel zoals het hoort? Testen doet u met een bekabelde pc of laptop neem ik aan?

Ik meet altijd met een PC aan de kabel en heb een 1Gbit verbinding naar het Modem/Router.

Met de VDSL was de sneheid altijd stabiel, met een voortreffelijke down/up verbinding. WatĀ dat betreft altijd super tevreden.

Nu verwacht je iig een zeker een stabieleĀ 50/50 verbinding. De download ziet er stabiel uit en komt 95% van de tests boven de 50Ā met soms een terugval tussen de 40 en 50 uit.Ā De Upload is zeer onstabiel en begint vaak boven de 50 waarna deze afzakt tot onder de 30 en vanochtend zelfs tot 8.

Misschien dat het nog aanloopproblemen zijn met de glasvezel, omdat deze pas net in onze wijk is uitgerold. Even afwachten dan maar het voelt zeker niet als een verbetering tov mijn oude VDSL verbinding.

Badge +19

U zou minimaal hetzelfde moeten hebben. U heeft de beste verbinding die bestaat op dit moment. Kijk het een paar dagen aan. Geen verbetering bel dan de klantenservice 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgtĀ zegje ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.Ā 

Als er gemeten is met de PC bekabeld aangesloten direct op de router zou de verbinding heel stabiel moeten zijn.

Dezelfde PC en speedtest zijn ook gebruikt met de VDSL verbinding?

Bij mij was overigens vanaf het eerste moment de verbinding goed.

Dit is op mijn OnePlus telefoon over 5 GHz wifi op een 100 Mbps abbo met twee TV ontvangers.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Johan DB, wat jammer om te lezen dat je snelheid zo bedroevend is :-(. Hoe staat het er nu voor? Heb je je Experia Box al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik kijk graag met je mee!

Reputatie 2

Hoi Marcia,Ā 

ze hebben de experia box gereset (terug gezet naar fabriekssettings)

voor mijn gegevens deze heb ik nu aangevuldĀ 

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Wat vreemd dit. Het lijkt verder allemaal in orde. Heb je nog andere apparaten aangesloten die de uploadsnelheid ā€˜op kunnen snoepen'? Wil je eens alleen de bekabelde laptop/pc aansluiten en verder alle apparaten van internet/wifi afhalen? Blijft het dan ook zo instabiel?

Ā 

Ik wil ook verzoeken om het glasvezelkastje eens minimaal 30 seconden stroomloos te maken voordat je dit probeert.

Reputatie 2

Ik heb alles, ook het glasvezel kastje een paar minuten uitgeschakeld. En de verbinding download verbinding is redelijk stabiel boven de 50Mbit totĀ 65 MbitĀ (alleen de upload blijft schommelen tussen de 21-32Mbit,

Er is al meer dan een jaar niets veranderd aan mijn LAN settings quaapparatuur etc. Tevens zijn de metingen ook bewust uitgevoerd toen niemand gebruikt maakte van zoom beeld bellen etc.

Misschien zijn ze nog bezig met glasvezel in de wijk en de mensen die het aansloten hebben wel een meter of 5 om een rolletje onder de grond bij de voordeur laten liggen, dat doen we altijd als er iets mis is hebben we altijd extra glasvezel. Zal wel dacht ik maar dat heb ik nog nooit van gehoord

toevallig nog bij een familielid getest die niet over is gestapt naar glasvezel en deze heeft een stabiele 60/30 verbinding met VDSL.

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je een oud-Telfort abonnement hebt waarbij je 50 Mbit/s down- en 5 Mbit/s upload zou moeten halen. Mijn vraag is nu eigenlijk: is jouw lijn inderdaad instabiel? Merk je ook daadwerkelijk problemen? Of gaat het puur om het cijfer wat steeds anders is? In principe haal je nu gewoon wat je zou moeten halen namelijk.Ā 

Reputatie 2

Gisteren gebeld door KPN, nav mijn enquĆŖte. De verbinding was omgezet zoals het oude VDSL abb van 25/5 was afgesloten. Dit had nooit zo omgezet mogen worden. Aangezien het laagste abb 50/50 is.Ā 
binnen 5 minuten alles geregeld en nu weer een stabiele verbinding. Zodat mijn dochter nu ook geen klachten meer krijgt van school dat er iets mis is met de verbinding.

al met al toch nog goed gekomen en niet meer het idee om zsm over te stappen naar een andere provider

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het! En ik heb dit totaal gemist. Mijn excuses hiervoor! Fijn om te lezen dat mijn collega het in orde gemaakt heeft en bedankt dat je het nog even liet weten.Ā 

Ik maak al vele jaren gebruik van de telefoonlijn.

Eerst Tiscali , toen Telfort, en nu KPN

Zelf ben ik nooit overgestapt van provider, maar dat werd gedaan voor mij.

Er waren in het begin veel problemen, maar sinds enige jaren gaat het prima

ik ben erg tevreden over de verbinding.

Ik kreeg echter een mail van KPN dat er overgestapt word naar glasvezel.

Gelijk liepen de rillingen over mijn lijf.

Nee hƩ: niet weer al die ellende van kinderziekten.

Ik laat de glasvezel wel aanleggen, maar ben niet van plan er gebruik van te maken.

Zolang ik niet gedwongen wordt.

Laten anderen mij maar voorgaan.

Want als ik ellende wil, kan ik altijd nog naar Ziggo

Ik heb nu een prima snelheid 70 down en 30 upload

TV kijken doe ik wel bij ziggo.

Dat gaat best goed.

Ā 

Ā