Vraag

Van Experia V9 + Asus router (RT-AC66U) naar Experia V10 + Asus router (RT-AC66U)

• 3 september 2016
  • 5 reacties
  • 295 keer bekeken

Ik had een werkend systeem. Expedia V9 met een ASUS router RT-AC66U. De router diende om het wifi-signaal in de andere kant van het huis te krijgen, bekabeld aangesloten. De HD tv-ontvanger hing aan deze ASUS router. Alles werkte: de wifi vanuit de Expedia V9, de wifi (met een andere netwerknaam) vanuit de Asus router, en de televisie.
Nu is de Expedia V9 vervangen door de Expedia V10. En het werkt niet meer. Als ik het aansluit als voorheen werkt het een halve dag; daarna lijkt het alsof de internetverbinding wordt "dichtgeknepen", en moet ik de V10 en de computers opnieuw opstarten om de V10 weer werkend te krijgen.

Ik vermoed dat ik de ASUS opnieuw moet configureren, maar ik heb geen idee wat ik dan moet doen. Iemand?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey Bas, welkom op het forum! Had je voorheen in de V9 instellingen aangepast? Zo ja, dan zul je die aanpassingen ook moeten maken in de V10. Verder, mits je die ASUS netjes als access point gebruikt zou het als normaal moeten werken.
Hoi Erik,
Volgens mij had ik inderdaad instellingen aangepast (echter geen flauw idee wat ik toen gedaan heb.....). Ik heb in ieder geval een netwerknaam en wachtwoord ingevoerd. Die functioneren nog steeds als ik de router in het circuit opneem, dus ik dacht dat de router zijn instellingen wel bewaard heeft.
Reputatie 7
Badge +27
Misschien dat daar dan een oorzaak is te vinden. Je netwerknaam en wachtwoord worden vaak ook in ons systeem opgeslagen. Als je dan een andere Experia Box krijgt, neemt deze de oude gegevens weer over. Dat is makkelijker voor mensen die gewoon op wifi willen. Maar misschien neemt hij dan ook wat achtergrondinstellingen over die niet helemaal passen bij de V10. Zou je de V10 eens willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dat kan met een handmatige reset, maar ook met deze servicetool.

De wifigegevens worden dan ook weer teruggezet naar degene die op de sticker achterop de Experia Box staan.
Sorry Erik, ik was misschien niet duidelijk. De Asus heeft een eigen netwerknaam, die van de Experia Box heb ik niet aangepast. Ik zal eerst eens kijken of ik die Asus-site (volgens de link in je eerste reactie) kan openen en misschien levert dat iets op. #koudwatervrees.
Reputatie 7
Mag ik je een advies geven?

Koop een KPN Wifi "versterker" en zet die Asus op marktplaats. Die dingen zijn zo ongeveer plug en play en iedereen met koudwatervrees 🆒 krijgt zo'n ding zonder problemen werkend.

Daar komt bij dat dit een Wifi Accesspoint is i.p.v. een router en dat is wat je eigenlijk zou moeten gebruiken om jouw wifi dekking te verbeteren.

Succes verzekerd!

Reageer