Vraag

Van ISDN naar ADSL

  • 16 August 2019
  • 13 reacties
  • 258 keer bekeken

Hallo KPN, volgende week vrijdag wordt onze internet verbinding overgezet van ISDN naar ADSL. Wij gaan ons privé Internet Standaard abonnement overzetten naar een KPN Klein Zakelijk abonnement. Hiermee veranderd de contracthouder van privé naam naar zakelijke naam. Onze zorg is dat de e-mailboxen, gekoppeld aan het privé internet standaard abonnement, plots zijn verdwenen.

Onze concrete vraag is nu: kunnen wij de e-mailboxen gekoppeld aan ons huidige privé internet standaard abonnement overzetten naar het nieuwe KPN Klein Zakelijk abonnement op naam van ons bedrijf, op de dag dat het Klein Zakelijk abonnement actief wordt gemaakt door de KPN monteur. Welke procedure zouden wij daar voor moeten volgen?

We vernemen graag. Groet

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @VWissen, Welkom hier. Hoe dit in zijn werk gaat is afhankelijk hoe dit geregeld is. Gaat je huidige abonnement geleidelijk over naar een zakelijk abonnement (met behoudt van je klantnummer)of heb je naast jouw privé abonnement een zakelijk abonnement afgesloten? Als je overgaat met behoudt van klantnummer, houdt je de e-mailboxen. Zo niet, dan kunnen wij de adressen voor je overzetten. Ik kan het nog even voor je controleren. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Hallo Marina, heel hartelijk dank voor je reactie.
De gevraagde gegevens heb ik toegevoegd aan mijn profiel.

Het is inderdaad zo dat we van een privé internet standaard aansluiting naar een KPN Klein Zakelijk aansluiting gaan. Hierdoor veranderd inderdaad het klantnummer. Ik heb vanochtend een KPN medewerker gesproken en die heeft de volgende te volgen procedure uitgelegd: eerst zorgen dat de monteur de nieuwe aansluiting werkend maakt. Dan KPN bellen en de privé Internet Standaard aansluiting omzetten in een e-mail only pakket. Daarna KPN vragen om de e-mailboxen en adressen over te zetten naar het KPN Klein Zakelijk abonnement en de e-mail only te laten vervallen. De KPN medewerker heeft e.e.a. in mijn dossier gezet zodat als ik vrijdag KPN bel (dan wordt de nieuwe aansluiting werkend gemaakt) men e.e.a. kan terug lezen bij mijn gegevens.

Dus als jij e.e.a. controleert zou je de aantekeningen van je collega moeten kunnen zien/lezen.

Hartelijk dank voor jou hulp en aandacht voor mijn vraag.

Groet, Michel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @VWissen, Geen dank hoor. Het kan nog gemakkelijker, zonder e-mail only abonnement. Als je de dag van overgang hier een berichtje stuurt, zetten wij je e-mailadressen over naar het nieuwe abonnement. Wanneer je huidige abonnement is opgezegd, kunnen we ook het hoofd e-mailaccount overzetten. Hoe dan ook, de e-mailadressen kunnen worden overgezet. Als het zover is, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) (nieuwe en oude abonnement)willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Onder opmerkingen kun je de e-mailadressen plaatsen.
Hallo @Marina_ , Dat is helemaal goed nieuws en fijn om te lezen dat de e-mailadressen kunnen worden overzet en nog mooier om te lezen is dat het nog gemakkelijker kan! Daar wordt ik blij van! Goeie service!

Ik had de abonnement gegevens al in mijn profiel gezet. Zijn deze nu zichtbaar voor jou?
Ik zal de e-mailboxen en adressen nog toevoegen!

Zodra de nieuwe verbinding werkt aanstaande vrijdag zal ik een bericht plaatsen!

Dank voor de service Marina! Groet, Michel
Reputatie 7
Badge +19
De gegevens zie ik terug @VWissen 🙂 Wanneer alles vrijdag is overgezet, dan pakken we het verder op!
@Marina_ Goedemiddag Marina. Onze ISDN verbinding is zojuist door de monteur omgezet en werkend gemaakt. Zouden we de procedure kunnen starten om de mailboxen en de bijbehorende aliassen (zoals opgesomd in het opmerkingen veld in mijn profiel) om te zetten van ons privé account naar ons nieuwe Klein Zakelijk Account?

Ik lees ook dat het hoofd e-mail account (dat is overigens de 1e mailbox in het opmerking veld) pas kan worden overgezet als het isdn abonnement is opgezegd. Welke stappen moet ik hiervoor doorlopen?

Ik lees graag je reactie. Hartelijke groet Michel
@Marina_ Hallo Marina. Zie vorig bericht. Zouden we het overzetten van de e-mailboxen en bijbehorende aliassen in gang kunnen zetten?

Hartelijke groet, Michel
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Michel, Marina is afwezig nu waardoor ik dit overneem. Excuses voor de vertraging, ik ga dit met je oppakken! Ik moet me even inlezen, waardoor ik hier morgenochtend bij je op terugkom met de hoe en de wat 🙂
@Erik_ dit is helemaal fijn om te vernemen. We willen namelijk graag onze privé e-mail boxen en bijbehorende aliassen overzetten van ons privé account naar ons nieuwe KPN Klein Zakelijk Account. Fijn dat je ons daarbij wilt helpen! In het opmerkingenveld in mijn profiel staan de e-mailboxen en bijbehorende aliassen! We vernemen graag hoe eea gaat verlopen. Hartelijk dank voor je hulp in deze.

Hartelijke groet, Michel
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb me ingelezen, en de opdracht voor verhuizing gegeven. De backoffice zorgt er dan voor dat de mailboxen, inclusief aliassen en alle inhoud, worden overgehangen onder het nieuwe abonnement. Het is alleen nog even de vraag of dat ook al gelijk lukt voor je hoofdaccount omdat de opzegging van het oude abonnement gepland staat voor 24 september. Mocht dat nog niet gelijk lukken, dan doen we die op dat moment. Ik verwacht dat dit ook binnen een 48 uur geregeld is. Ik kom er morgen of overmorgen bij je op terug. Zelf merk je dat het voltooid is als je inlogt op de MijnKPN van je nieuwe abonnement en daar de adressen erbij ziet staan.
Beste @Erik_ hartelijk dank voor je bericht en je uitgevoerde actie. Ik ben vanochtend gebeld door de KPN backoffice en zij hebben aangegeven de e-mailboxen en aliassen te verplaatsen op het moment dat het huidige abonnement vervalt. D.w.z. dat de backoffice de actie uitvoert op 24 of 25 september. Tot zover lijkt alles goed te gaan. Nogmaals dank voor jou hulp. Ik ben er blij van.

Groet, Michel
Reputatie 7
Badge +30
Ah, mooi. Uiteindelijk ook wel zo handig om alles in één keer te doen. Hebben ze ook gezegd of ze dan nog een keer contact met je opnemen?
Volgens mij wel! Tot zover dank voor jou hulp! Groet, Michel