Maandag 17/05/21 is hier het glasvezelaansluitpunt in de meterkast aangesloten (type FTU-TK01 merk TKF). Vervolgens heb ik een glasvezelabonnement aangevraagd via "mijn KPN "(ben al jaren klant bij KPN) en aanvullend via klantenservice ook telefonisch aangevraagd. Dit is bevestigd met een contract dat per 21/5 ingaat. Vraag ik aan die meneer hoe ik weet of het om is gezet van koper naar glasvezel. Zegt hij dat merkt u vanzelf aan de snelheid. Sta ik later voor de meterkast, denk ik: " Hoe kan dat nou"? De router is ingeplugd op de koper aansluiting. Na enig surfen heb ik ontdekt dat er nog een NTU - kastje (aangesloten op de FTU en op de netspanning en op de router) moet komen met een rode kabel die uiteindelijk in de router moet. Bel ik weer terug zegt klantenservice, kan niks voor u doen? Behalve een klacht inleggen. Ja het wordt nog mooier. Klachtenafdeling belt me terug. Ze kunnen niets voor me doen. Geen NTU sturen en geen rode kabel. Tevens zegt ze dat er geen glasvezel beschikbaar is voor 7 juni. Ik moet KPN netwerk bellen. Nou zo gezegd zo gedaan. Bel ik KPN netwerk. Die zegt: " Voor ons is het klaar". Wij sluiten alleen de FTU aan en de rest van de vervolgacties is voor KPN de provider, tevens zegt KPN netwerk dat het glasvezelsignaal al actief is van 17/5 tot in/aan de FTU. KPN netwerk weet niet waar de datum van 7 juni vandaan komt. Met dit hele verhaal, weer naar KPN de provider gebeld. Dan is er een meneer die het snapt. Die meneer doet ook een routertest op afstand en zegt dat hij me een nieuw type router gaat sturen, er hangt hier nog een V9. Hij zegt ook dat ik inderdaad nog een NTU moet ontvangen. Vandaag heb ik tot mijn grote verrassing een gele kabel ontvangen (gewoon zo'n netwerkkabel) maar ik heb nog steeds geen nieuwe router, geen NTU-kastje en geen rode kabel. Tevens staat bij status bestelling dat er verder onderzoek moet plaatsvinden en dat tot
7 juni niets kan. Ik word er moedeloos van. Hoop niet dat op 25/5 iemand mijn abonnement omzet naar glasvezel terwijl de NtU er niet is. Ik werk nl.thuis en heb internet nodig. HELP??
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel