Beantwoord

van Telfort naar KPN

  • 21 November 2020
  • 8 reacties
  • 156 keer bekeken

Even voorstellen: wij zij een echtpaar van 74 jaar, Op 9.9.2020 gaf ik door aan Telfort op 28.10 te gaan verhuizen naar ons nog in aanbouw zijnde huis (bev, 16.9.2020) en graag mijn 3in1 wilde meenemen. Alles zou in orde komen. Kort daarna  bleek dit echter niet mogelijk, want ons nieuwe huis heeft nog geen definitief nummer, maar is onderdeel van een splitsingsprocedure die volgens de gemeente langer duurt door Covid 19. Ook was de infrastructuur voor aansluiting naar de meterkast nog niet in orde. Op 25.9 ontvingen we een mail van Telfort dat de verhuizing was gecancelled, waarop ik per omgaande doorgaf dat we wel degelijk gingen verhuizen, maar het abonnement niet.

Op 9 oktober ontvingen we van KPN de melding dat we klant werden van KPN, maar dat “we er niets van zouden merken”.  Alleen achter de schermen zou er van alles gebeuren: Ik krijg nu nog rekeningen van ons oude adres, mijn bankrekening is verkeerd, we hebben een abonnement op niet bestaande apparatuur en niet geleverde diensten etc.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 November 2020, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @vanepenaarzalk . Welkom op het forum.

Dank voor de heldere uitleg. Er vervelend dat er dingen mis gaan.

Als ik het goed begrijp zitten jullie in de nieuwe woning en loopt het abonnement (dat ondertussen naar KPN is overgezet) gewoon door?

Bij wie nemen jullie nu diensten af in de nieuwe woning? Of is het wachten op het moment dat alles administratief in orde is?

Ik wil graag meekijken om een goed advies te geven. Kun je jouw profiel invullen (liefst ook met de gegevens van het nieuwe adres) en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Beste Erwin,

Dank voor je reactie en begrip. Ik hoop dat je wellicht iets voor ons kunt betekenen in de nabije toekomst.

Wij wonen nog steeds niet in onze nieuwe woning (ca. een maand Coronavertraging), maar in een bungalowpark vlakbij de bouw. Omdat de nieuwe woning grenst aan de boerderij van onze zoon en schoondochter heeft hij een tweede aansluiting telefoon, internet, TV en een tweede telefoon aangevraagd.Dit lijkt ten dele gelukt maar dat hebben we nog niet kunnen testen.

Dus we nemen straks de diensten af van KPN. Of ik van Telfort nog rekeningen krijg, weet ik (nog) niet, maar van KPN heb ik al wel een rekening voor internet (waarover ik niet beschik) ontvangen.

Mijn profiel heb ik nog niet ingevuld, want ik werd niet op de pagina “mijn profiel” toegelaten!? Misschien kunt u mij hierover informeren.

Met vriendelijke groet

AWP Fontein

@vanepenaarzalk .

Het is de bedoeling dat je eerst inlogt met je kpn id op het forum en vervolgens op deze link klikt: https://forum.kpn.com/settings/profile  

Hier kun je dan je gegevens invullen en daarna met de blauwe knop onderaan alles bevestigen. Laat je mij weten als het gelukt is?

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Hi Erwin, Raar hoor! Ik heb 7 dgn geleden al op je reactie gereageerd. ik heb ook direkt nijn profiel aangemaakt. Ik vond het al raar niete meer van je te horen.Ik ga het wel weer proberen. Kunje mijn reactie nu wel lezen?

Vr.Gr.

 

Vreemd! Maar deze keer is het in ieder geval gelukt. Ik heb met jouw gegevens gezocht en zie dat er 5 december een gesprek heeft plaatsgevonden.

Hierbij is de verhuizing geannuleerd en er is een creditering gedaan. Wat kan ik op dit moment voor jou betekenen? 

Beste Erwin,

Fijn dat het nu geregeld lijkt. Eind deze week gaan we (waarschijnlijk) over. Mag ik je kontakten als er (toch ng) problemen zouden zijn? Tot zover bedankt voor je bemiddeling.

van epe naar zalk

Natuurlijk, @vanepenaarzalk . Laten we hopen dat het niet nodig zal zijn. Maar uiteraard help ik je graag als er problemen met KPN diensten zijn.