Beantwoord

Van Telfort naar KPN eigen modem

  • 23 October 2020
  • 4 reacties
  • 891 keer bekeken

Dit weekend om gezet naar het Kpn netwerk alleen blijken de gegevens voor eigen modem niet te werken

 

Internet:

Vlan is bij Telfort 34 en bij KPN 6 als ik dat omzet dan krijg ik geen ip meer 

ook niet als ik PpPoE aanzet 

 

Bellen :

Kan wel gebeld  worden maar niet bellen Heeft dat met de van te maken ?

 

Tv

Werkt wel maar kan aan  de opzetting liggen maar hapert vaker dan vroeger  

 

deze vragen op facebook bij Kpn gesteld deze verwezen me door naar hier !

 

 

Internet

  • PPPoE via VLAN 6 (802.1q). 
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

TV (netwerk configuratie)

  • Ethernet VLAN 4 (802.1q)
  • Adres via DHCP vereist mee sturen option60 (Vencor Class Identifier) met waarde: IPTV_RG.
  • Specifieke route informatie via DHCP opvraagbaar (option 55 bevat 1, 3, 28 en 121)
  • Extra; DNS servers niet gebruiken + default gateway niet gebruiken alleen specifieke routes.
  • Inschakelen IGMP-proxy incl fast-leave optie vereist voor TV signaal in thuis netwerk (min IGMPv2).

Lokaal netwerk (thuisnetwerk)

  • IPv4 adressen (private reeks rfc1918) + DNS server(s) uitdelen middels DHCP server.
  • IPv6 adressen en DNS server(s) uitdelen (reeks van verkregen prefix) via SLAAC en/of DHCPv6.
  • Voor netwerk poorten in apparatuur activeer IGMP snooping functie (voorkomt TV signaal op alle poorten).
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 October 2020, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @sterke , de migratie naar KPN is een administratief gebeuren, technisch gezien is alles nog Telfort.

De komende maanden, lees ik elders, wordt dat ook aangepast, werkt je eigen modem dan niet meer, dan weet je dat je naar de KPN-settings over moet schakelen.

 

Hoi JanD

 

Hij werkt wel tv en internet alleen bellen via voip wil nog niet kan wel gebeld worden maar niet uit bellen 

Wilde eigenlijk een ipv6 setup vandaar dat ik de kpn instellingen wil Telfort kan dat niet 

maar dank je voor de info

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @sterke, het klopt wat Jan aangeeft. De migratie doen we eigenlijk in twee stappen. Je bent nu volledig administratief overgezet. In de komende maanden doen we, als onderhoud, dan nog je aansluiting overzetten naar de KPN manier. Dat betekent dat je voor een eigen modem nu nog de instellingen van Telfort moet gebruiken (ook hieronder vermeld).

Voor telefonie moet je echter wel bij ons zijn. Volg daarvoor stap 3b op onze eigen modem pagina om met de SIP tool je wachtwoord in te stellen. Daarna kun je deze gegevens in je eigen modem invoeren.

 

 

Telfort DSL instellingen (ADSL en VDSL):

  • Mode: Routing
  • Protocol: IP over Ethernet (IPoE)
  • IPv6/IPv4 DualStack: Disable
  • Ethernet VLAN Priority/ VLAN ID: 1/34
  • IPTV_Ethernet VLAN Priority/ VLAN ID: 5/4
  • ADSL VPI/VCI: 0/34
  • IPTV_ADSL VPI/VCI: 8/71
  • Encapsulation Mode: LLC/SNAP-Bridging
  • Service Category: UBR Without PCR
  • VDSL VLAN Priority/ VLAN ID: 1/34
  •  IPTV_ VDSL VLAN Priority/ VLAN ID: 5/4
  • IP-adres: Dynamic
  • Duplex Mode: Auto
  • Max Bit Rate: Auto
  • DHCP option 60: Enable

Telfort Glasvezel instellingen:

  • WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
  • WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
  • WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
  • PPPoE passthrough function: Enable
  • IP-adres: 192.168.2.254
  • Duplex Mode: Auto
  • Max Bit Rate: Auto
  • DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
  • DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252

zo probleem opgelost ik heb een account genomen bij cheapconnect

is ook nog eens goedkoper bellen dan met de sip service van kpn

 

en nog belangrijker die deed het in 2 min