Beantwoord

Van XS4ALL naar KPN, wat gaat er veranderen?

  • 6 June 2019
  • 33 reacties
  • 3413 keer bekeken

KPN gaat stoppen met XS4ALL, blijkbaar. Da's jammer. Maar wat gaat dat voor de klant (mij) betekenen? Wat moet ik straks inleveren?

Krijg ik dezelfde, hogere of lagere snelheid? (KPN biedt geen 100/100Mbps optie)

Ga ik minder betalen? (KPN is overall goedkoper dan XS4ALL voor vergelijkbare diensten)

Wat gebeurd er met mijn Spotify Premium abo? (KPN heeft dat niet)

Wat gebeurd er met de XS4ALL DNSsen? Die filteren behoorlijk wat zooi al uit voordat het bij mijn firewall komt. Heeft KPN zo'n service ook (ik heb er nog nooit van gehoord)?

Moet ik mijn FritzBox! glasvezel modem inruilen voor een ExperiaBox?

Heeft het zin om nu al over te stappen naar KPN of is het slimmer om bij XS4ALL te blijven?
icon

Beste antwoord door Ward_ 6 June 2019, 17:48

Bekijk origineel

33 reacties


Precies, double-natting dus.

OK.
Reputatie 7
Wat ik me wel afvraag met de opname van XS4ALL stapt KPN van de aziaten af of krijgen we keuze uit de Experia's of een Fritzbox ik ga vanwege de inzet op eenvoud uit van het einde van de Fritzen in ieder geval voor nieuwe klanten. Het lijkt me voor bestaande XS4ALL klanten onaanvaardbaar als bij een defect er een Experia wordt toegestuurd.
Ik denk niet dat KPN "van de Aziaten" af zal stappen. Ik denk dat elke nieuwe abonnee sowieso een Experia Box zal ontvangen en als hij/zij wat anders wil dan zal hij/zij daar zelf voor moeten zorgen. Ik kan me wel voorstellen dat de huidige XS4ALL abonnees bij een defect van hun Fritz!Box opnieuw een Fritz!Box zullen ontvangen. De financiële consequenties voor KPN zijn daarvoor te overzien aangezien die Fritz!Boxen niet vaak de geest geven.

Wat ik me wel afvraag met de opname van XS4ALL stapt KPN van de aziaten af of krijgen we keuze uit de Experia's of een Fritzbox ik ga vanwege de inzet op eenvoud uit van het einde van de Fritzen in ieder geval voor nieuwe klanten. Het lijkt me voor bestaande XS4ALL klanten onaanvaardbaar als bij een defect er een Experia wordt toegestuurd.Ik denk niet dat KPN "van de Aziaten" af zal stappen. Ik denk dat elke nieuwe abonnee sowieso een Experia Box zal ontvangen en als hij/zij wat anders wil dan zal hij/zij daar zelf voor moeten zorgen. Ik kan me wel voorstellen dat de huidige XS4ALL abonnees bij een defect van hun Fritz!Box opnieuw een Fritz!Box zullen ontvangen. De financiële consequenties voor KPN zijn daarvoor te overzien aangezien die Fritz!Boxen niet vaak de geest geven.

KPN zou ook een modemrouter keuze optie bij de abo's kunnen aangeven waarbij dan de optie met luxe modemrouter op dezelfde prijs uitkomt als XS4ALL. Zie b.v. hoe dat bij de oosterburen ging en gaat: https://zuhauseplus.vodafone.de/internet-telefon/kabel/internet-phone-50.html
Ik vrees dat WJB gelijk heeft dat we bij de Aziatische Experia's blijven er zal vast geen Fritzbox met het label Experia komen bijvoorbeeld.

Modem keuze dat zie ik echt niet gebeuren al zouden we als klanten bereid zijn een hogere abonnements prijs te betalen. Dat past niet in het huidige vereenvoudigings beleid.
Ik denk ook dat het in NL eerder de andere kant op gaat, dus ook een optie van helemaal geen modemrouter van de provider. Bij b.v. T-Mobile 4G voor Thuis kan dat (SIM-only) en bij mijn toekomstige glasvezelbuitenaf heb ik ook geen modemrouter optie gekozen. Dat scheelt maar 2,50 per maand, maar ik zet toch sowieso mijn eigen router oplossing in.
Reputatie 7
Als er een volwaardig alternatief zou zijn voor IPTV dan wordt de keuze eenvoudig.

*admin: reclame verwijderd i.v.m. de huisregels
Reputatie 3
Badge +1
Als er een volwaardig alternatief zou zijn voor IPTV dan wordt de keuze eenvoudig.

*admin: reclame verwijderd i.v.m. de huisregels

een app op appleTV zou helpen.

Reputatie 7

Interessant, blijkbaar was mijn link naar een een provider die een goedkoop Internet only abonnement aanbiedt teveel van het goede. Deze nette rebel zal het niet meer doen. :wink:

Reageer